Jak wykonać baner reklamowy, który wzbudzi zainteresowanie grupy docelowej?
Trendy w projektowaniu banerów reklamowych zakładają przede wszystkim dokładne poznanie potrzeb grupy docelowej. Inaczej komunikuje się z klientami młodymi, inaczej z dojrzałymi oraz pracującymi, a jeszcze inaczej informacje pokazuje się seniorom i dzieciom. A zatem charakterystyka grupy docelowej to jeden z podstawowych elementów przy projektowaniu. Druga sprawa dotyczy dostępnej przestrzeni. Mniejsze banery reklamowe stawiają na przyciąganie uwagi, a często pojawiają się niedaleko miejsca prowadzenia działalności. Dzięki temu po zauważeniu kontaktu klient może od razu skierować się po produkt lub usługę.
Baner reklamowy łączy się też czasami w serie tematyczne albo nie przedstawia samego produktu, ale markę i odnosi się do podjęcia konkretnej akcji. Biura nieruchomości reklamują się wizerunkiem pośrednika i numerem telefonu, co od razu wskazuje na osobę, która zajmie się transakcją. Spójny przekaz przy projektowaniu banerów reklamowych liczy się najbardziej, ponieważ klient musi od razu wiedzieć na jakich wartościach bazuje marka i co uzyska po kontakcie. Bez takich informacji trudno mówić o prawidłowej zachęcie.
Komu powierzyć wykonanie banerów reklamowych?
Najczęściej projektowaniem banerów reklamowych, a czasami również ich montażem zajmują się wyspecjalizowane drukarnie internetowe. Umiejscowienie banerów reklamowych ma spore znaczenie. Komunikat promocyjny najlepiej wprowadzić w obszarze dużego nasycenia ruchu. Im większy ruch, tym większa szansa na przyciągnięcie faktycznie zainteresowanych konsumentów. Pamiętaj, że sam projekt, nawet doskonały pod kątem graficznym nie wystarczy, ale chodzi też o monitorowanie wyników z każdego rozstawionego banera reklamowego, co można osiągnąć przez przeliczenie wskaźnika konwersji inwestycji w stosunku do zysków z marketingu.
Baneru reklamowego ze szczegółowymi informacjami lepiej nie umieszczać przy drodze szybkiego ruchu, ale niedaleko ławek lub w miejscach oczekiwania, niedaleko przystanków. Im szybciej klient odbierze komunikat, tym lepiej, więc nie należy przesadzać z wieloma rozpraszającymi uwagę szczegółami. Proste projekty pobudzające wyobraźnię działają w strategiach marketingowych zdecydowanie najlepiej. Drukarnia internetowa dysponuje własnym działem projektowym i to najlepsza pomoc dla przedsiębiorców dopiero rozwijających własną strategię identyfikacji wizualnej.
Napisz komentarz
Komentarze