Czym tak właściwie jest brand book?
Tłumacząc z angielskiego brand book to po prostu księga znaków. Zawiera ona wszystkie niezbędne wytyczne po to, aby marka mogła w prawidłowy sposób wykorzystywać logo do znakowania produktów czy gadżetów firmowych. Brand book można zatem rozumieć jako zbiór zasad co do używania logo firmy w rozmaitych sytuacjach. Jest on również elementem absolutnie niezbędnym do stworzenia identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Brand book wykorzystywany jest przez osoby, które zajmują się tworzeniem reklam, strony internetowej firmy, drukowaniem wizytówek, ulotek, produkcją gadżetów firmowych itd. Wpływa on nie tylko pozytywnie na spójność wizerunkową marki, ale również ułatwia prawidłowe zastosowanie logo w rozmaitych sytuacjach. Dzięki brand bookowi jako właściciel firmy unikniesz potencjalnych problemów związanych np. z nieprawidłowym użytkowaniem loga twojej firmy.
Przeczytaj również: https://44branddesign.com/portfolio/projektowanie-opakowan/
Jakie elementy powinien posiadać Brand book?
W księdze znaków firmy powinny znajdować się następujące elementy:
Geneza powstania logo;
Podstawowa wersja znaku;
Alternatywa wersja wyżej wspomnianego znaku;
Konstrukcja znaku;
Pole ochronne oraz pola podstawowe znaku;
Kolorystyka;
Typografia;
Skalowanie oraz minimalne rozmiary znaku;
Sposób w jaki znak ma być stosowany na różnych tłach;
Modyfikacje, które są niedopuszczalne;
Wszystkie te elementy muszą znaleźć się w brand booku. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się o to, że ktoś użyje loga twojej marki w nieprawidłowy sposób.
Kiedy brand book powinien być wykorzystywany?
Brand book to niezwykle przydatny dokument, który jest jednym wielkim źródłem informacji na temat danej marki. Zawsze powinieneś go wykorzystywać przy produkcji nowych materiałów dla firmy, takich jak gadżety reklamowe, kampanie marketingowe etc. Brand book może być zapisany zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej, forma jest dowolna. Należy jedynie pamiętać o tym, że informacje, które zawarte są w brand booku powinny być spójne, konkretne i łatwe do zastosowania pod kątem praktycznym.
Więcej o tematyce Brand Booku
Napisz komentarz
Komentarze