Audyt SEO — niezbędne narzędzia
Przeprowadzenie audytu SEO wymaga wykorzystania odpowiednich do tego narzędzi. Jednym z nich jest Google Search Console. Wiele osób korzysta także z Google Analytics, Page Speed Insights/GTMetrix oraz Ahrefs.
Google Search Console to narzędzie, które jest wykorzystywane przez webmasterów w celu podjęcia działań, które mają zwiększyć ruch na stronie. To także uzupełnienie do Google Analytics. Google Analytics z kolei jest bezpłatną usługą Google, która zapewnia nie tylko statystyki, ale również podstawowe narzędzia analityczne do pomiaru zachowań użytkowników na stronie internetowej.
Page Speed Insights to z kolei strona, dzięki której możliwe jest przeanalizowanie oraz ocenienie Twojej witryny pod kątem wydajności. GTMetrix ma bardzo podobną funkcjonalność. Oba te narzędzia dają Ci wskazówki, co można poprawić na stronie, aby szybciej się ładowała. Niewątpliwie ma to spore znaczenie dla pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Ahrefs natomiast jest narzędziem wykorzystywanych przez specjalistów SEO do między innymi analizy linków. Sprawdź, czym po kolei zająć się w trakcie przeprowadzania audytu SEO.
Audyt SEO — najważniejsze kroki
Wykorzystując opisane wyżej narzędzia, możliwe jest zatem przeanalizowanie oraz dokonanie oceny następujących aspektów strony internetowej:
- widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
- słowa kluczowe,
- techniczne aspekty witryny,
- wydajność,
- treść,
- User Experience,
- profil linkowania,
- konkurencyjne witryny.
Wymienione wyżej aspekty to tylko część niezbędnych do poddania audytowi. Opisane narzędzia, czyli Google Search Console, Google Analytics. Page Speed Insights/GTMetrix, a także Ahrefs pozwalają wykonać większość pracy, a następnie sporządzić raport, który wykaże, jakie elementy witryny wymagają poprawy.
Pamiętaj o tym, że bardzo często najlepszym rozwiązaniem w przypadku audytów SEO jest zlecenie tej usługi profesjonalnej agencji marketingu internetowego. Eksperci, którzy od wielu lat zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych, z pewnością nie popełnią błędów, które będą miały kluczowe znaczenie dla pozycji Twojej witryny w Google. Jedną z najbardziej uznanych w naszym kraju agencji SXO jest firma Semcore. Dlatego sprawdź pozycjonowanie www w ofercie Semcore.
Podsumowanie
Jeżeli chcesz samodzielnie wykonać audyt SEO, koniecznie wykorzystaj niezbędne do tego narzędzia. Pośród nich wymienić można:
- Google Search Console,
- Google Analytics,
- Page Speed Insights,
- GTMetrix,
- Ahrefs.
Pamiętaj o tym, aby nie pominąć żadnego aspektu ważnego dla oceny Twojej witryny przez algorytmy Google. Na bazie sporządzonego raportu będziesz mógł wdrożyć skuteczne działania optymalizacyjne. W sytuacji, gdy chcesz, aby zajęli się tym profesjonaliści, często najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie usługi profesjonalnej agencji, która zajmuje się e-marketingiem. Polecam audyt SEO Semcore szczególnie jeżeli potrzebujesz kompleksowej analizy serwisu internetowego.
Napisz komentarz
Komentarze