Niestety nie istnieją szkoły, w których rodzice mogą się rodzicielstwa nauczyć. Tymczasem wychowanie dziecka jest ogromnym wyzwaniem, znacznie większym niż ukończenie wybranego kierunku studiów czy zdobycie prawa jazdy. Dlatego rodzice, którzy chcą w swojej roli sprawdzać się jak najlepiej, sami muszą poszukiwać odpowiednich źródeł wiedzy.
Na szczególną uwagę zasługują rodzice dzieci uczących się w trybie edukacji domowej. Z jednej strony biorą na siebie pełną odpowiedzialność za rozwój swych dzieci, podczas gdy inni częściowo cedują ją na szkoły systemowe, z drugiej - mają szansę całkowicie wpływać na rozwój swojego dziecka i pełnić funkcję kreatorów ich życia. To niewątpliwie duży wysiłek, dlatego w ostatnich latach pojawiło się na rynku wiele kursów, webinariów czy szkoleń z tego obszaru.
Jedną z placówek, która regularnie i nieodpłatnie wspiera rodziców, jest Centrum Nauczania Domowego. Już od ponad dwóch lat realizuje ono swój autorski, dostępny dla wszystkich projekt o wdzięcznej nazwie „Domowy punkt widzenia”, mający postać cyklu webinarów.
„Każdego miesiąca zapraszamy do rozmowy specjalistę z zakresu wychowania, pedagogiki, psychologii dziecka, a także edukatorów pracujących na podstawie nowych technologii, autorów książek i poradników dla rodziców” - mówi dyrektor Centrum Nauczania Domowego Natalia Nowacka.
Wśród dotychczasowych gości projektu znaleźli się m.in. Aga Rogala - terapeutka rodzin; Sylwia Bujko (Holimama) - absolwentka certyfikowanych kursów u dr Rossa W. Greene’a oraz w Familylab® Jespera Juula; Angelika Talaga (GODMOTHER) - neurobiolog edukacyjny, trener rodziców; Krzysztof Maj - wykładowca na Wydziale Humanistycznym AGH, gdzie zawodowo zajmuje się fantastyką i grami wideo; Katarzyna Mitschke - pedagog i autorka książki pt. „Kiedy szkoła jest problemem?”; Wojciech Zaraś z Google for Education; Ewa Siemińska ze Zwolnionych z Teorii czy Katarzyna Jaszczak-Bukowska - autoryzowany trener Autodesk Robot z projektu Sieć na kulturę.
„Wraz z nowym rokiem szkolnym nie ustajemy w działaniach - dodaje Natalia Nowacka. - Już 26 października odbędzie się spotkanie z psycholożką i psychoterapeutką Agnieszką Kozak, na które serdecznie zapraszamy”
Jak odnaleźć się w świecie młodego człowieka, jak przeprowadzić go przez okres burzy i gwałtownych uczuć? Jak go zrozumieć, by móc się porozumieć? Razem z panią Agnieszką - współautorką książki „Nastolatek potrzebuje wsparcia” - postaramy się pokazać, że świat naszych dzieci jest piękny i delikatny i przypomnieć, że dorastanie jest łatwiejsze, gdy ma się po swojej stronie rodziców.
Wydarzenie jest bezpłatne. Aby otrzymać link, wystarczy się zarejestrować: rejestracja.
Dla Centrum Nauczania Domowego niezwykle ważna jest kondycja psychiczna młodego człowieka i jego codzienny dobrostan. Dlatego jako gości webinarów zaprasza psychologów i terapeutów.
„Realizujemy w ten sposób naszą misję wspierania rodziców w wychowaniu ich dzieci w duchu bliskości i troski o ich dobrostan, pragnąc towarzyszyć im na drodze rozwoju emocjonalnego ich dzieci. Bliska jest nam myśl pedagogiczna Jaspera Juula, dla którego wychowanie to w dużej mierze towarzyszenie dziecku, gdzie ważne są autentyczne relacje, szacunek i wzajemne zaufanie - tłumaczy Monika Kamińska-Wcisło z Centrum Nauczania Domowego, która prowadzi webinary. - Pragniemy także pokazywać rodzicom, jak łączyć nowe technologie z edukacją domową, jak wspierać rozwój kompetencji XXI wieku, jak zaszczepiać w dziecku ciekawość świata i umiejętność samokształcenia, co stanowi odpowiedź na wyzwania, z jakimi przyjdzie mu się mierzyć w przyszłości”.
Centrum Nauczania Domowego jest nowoczesną placówką oświatową, która aktywnie rozwija model Edukacji 4.0. W ten sposób odpowiada na indywidualne potrzeby uczniów i wyzwania zmieniającego się świata. W Centrum opracowano Internetową Platformę Edukacyjną (IPE), będącą skutecznym wsparciem dla rodziców i uczniów, którzy wybrali ścieżkę edukacji domowej. Korzystając z wygodnej, dostępnej i interaktywnej platformy online, uczniowie realizują program szkoły podstawowej i liceum. Pozwala ona kształtować indywidualny charakter nauki w zgodzie z obowiązującą podstawą programową.
Napisz komentarz
Komentarze