W badaniu "Czy dzieci mają już wszystko? Prezentowe wyzwania na Dzień Dziecka" przygotowanego przez firmę wskazano, że 89 proc. Polaków kupuje prezenty na Dzień Dziecka. Połowa pytanych podała, że kupuje prezenty dla dzieci w wieku od 0 do 6 lat, a 52 proc. - dzieciom od 6 do 12 lat. 23 proc. ankietowanych kupuje prezenty dzieciom w wieku od 12 - 15 lat, a mniej niż jedna piąta - starszym.
Najczęściej prezenty z okazji Dnia Dziecka kupują rodzice (68 proc. odpowiedzi), wujkowie i ciocie ( 42 proc.) oraz rodzice chrzestni (31 proc.). Następnie prezenty dzieciom najczęściej kupują przyjaciele rodziny (15 proc.), dziadkowie (7 proc.), a najrzadziej - rodzeństwo (5 proc.).
Najwięcej badanych (57 proc), przeznacza na prezent 51-150 zł, co piąty 151-300 zł, 16 proc. - do 50 zł, a od 300 do 500 zł i powyżej 500 zł na prezent wydaje odpowiednio 5 proc. i 2 proc. badanych Polaków.
Z badania wynika również, że dla prawie 80 proc. ankietowanych przy wyborze prezentu najważniejsze są zainteresowania dziecka. Tyle samo respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że "wspólne przeżycie ciekawej przygody z okazji Dnia Dziecka jest cenniejsze niż otrzymanie prezentu materialnego".
Jak wskazał Michał Sikorski z firmy Wyjątkowy Prezent, zdaniem 73 proc. ankietowanych dobrym pomysłem jest "voucher na przeżycia" i spędzenie czasu z dzieckiem w niecodzienny sposób – można np. wybrać się na lot balonem, kolację z iluzjonistą czy przejazd sportowym samochodem. Według Sikorskiego preferowane wybory to wycieczki (65 proc.), gry i zabawy (57 proc.), wizyty w parkach rozrywki czy restauracjach i cukierniach. "Wśród najpopularniejszych kategorii przeżyć dla dzieci możemy wymienić aktywności na świeżym powietrzu, np. w parkach trampolin bądź linowych czy ekstremalne – związane z przejazdami gokartami czy odwiedzinami w największych parkach rozrywki w Polsce" – dodał.
Badanie DIY wykonano w dniach 22-25.05.2024 r. na ogólnopolskiej próbie 1000 osób w wieku 25-55 lat. (PAP)
Napisz komentarz
Komentarze