43% Polaków zawsze ma przy sobie wielorazową torbę na zakupy, prawie ¼ korzysta z niej często, bo 3 razy w tygodniu, od czasu do czasu (raz w tygodniu) pamięta o niej ponad 14% – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research. 3 lipca przypada Międzynarodowy Dzień bez Torby Foliowej. Z tej okazji klienci Galerii Tomaszów będą mogli odebrać unikalny egzemplarz upcyklingowej shopperki z dawnych banerów.
Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych
3 lipca ustanowiono Międzynarodowym Dniem bez Toreb Foliowych, aby zwrócić uwagę na problem korzystania z plastikowych torebek jednokrotnego użytku. Szacuje się, że każdego roku na świecie zużywa się 500 miliardów foliówek, których żywotność to ok. 20 minut, a proces rozkładu może trwać od 100 do 500 lat. Według danych Parlamentu Europejskiego statystyczny mieszkaniec naszego kraju rocznie korzysta z ponad 400 takich opakowań. Wiele z nich niestety trafia do środowiska naturalnego. Z raportu Programu Środowiskowego ONZ wynika, że do 2050 roku w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb. Dlatego tak ważna jest edukacja i działanie nt. korzyści ze stosowania toreb wielorazowych oraz ograniczenie użycia tych foliowych.
Na wszelki wypadek
Posiadanie torby wielorazowej weszło już Polakom w nawyk. Na pewno mają świadomość ich znaczenia. Wyniki badania przeprowadzonego w czerwcu br. przez SW Research na zlecenie NEPI Rockcastle, właściciela 14 centrów handlowych w Polsce, w tym Galerii Tomaszów, pokazują, że jedynie 4,7% nie korzysta z takiej torby w ogóle. Wśród respondentów najwięcej osób - 43% - przyznało, że zawsze ma ją przy sobie w tzw. gotowości, a 24,4% odpowiedziało, że używa jej aż 3 razy w tygodniu. 14,4% badanych wskazało, że zabiera ją na zakupy raz w tygodniu.
W samochodzie lub w odpowiednim miejscu w domu
Chcemy używać toreb wielorazowych, ale ponieważ niektórym wciąż nie weszło to w krew, to potrzebujemy wsparcia w budowaniu prawidłowych nawyków. Wśród pomysłów, żeby toreb wielorazowych używać częściej pojawia się posiadanie torby wielorazowej w samochodzie, np. w schowku lub w bagażniku. Za dobrą podpowiedź uważa to ponad ¼ respondentów. 15,2% chciałoby nosić ją przy sobie, np. w plecaku lub torbie, których używają na co dzień. Taka sama grupa uważa, że powinno być odpowiednie miejsce w domu, które przypominałoby o zabraniu torby przed wyjściem na zakupy. Mogłaby być to półka, szafka czy wieszak. 12,2% dodałoby taką przypominajkę do tradycyjnej listy zakupowej, a 8,8% do aplikacji. 7,2% za skuteczny pomysł z przypomnieniem o zabraniu torby na zakupy uznało tabliczkę/magnes na lodówce. Tylko 3,1% Polaków nie chce w ogóle używać toreb wielorazowych.
Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych w Galerii Tomaszów
3 lipca w Galerii Tomaszów będzie można bezpłatnie otrzymać wielorazową torbę na zakupy, tzw. shopperkę, wykonaną z dawnych banerów reklamowych. Aby otrzymać torbę należy zgłosić się do Punktu Informacyjnego, okazać aktywne konto w aplikacji SPOT i bezpłatnie odebrać shopperkę. Liczba toreb jest ograniczona.
„Inspirujemy w ten sposób klientów do idei upcyklingu, a także do rezygnacji z opakowań jednorazowych, zwłaszcza toreb foliowych. Upcykling polega na ponownym przetworzeniu odpadów, z których powstają produkty o wyższej wartości, uznawany jest więc za wyższą formę recyklingu. Nadrzędnym celem takiego działania jest zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz powstających odpadów” – mówi Olga Wiernicka, Regional Marketing Manager NEPI Rockcastle. „W naszym centrum od kilku lat promujemy zastosowanie opakowań wielokrotnego użytku. W ubiegłym roku zaprosiliśmy naszych klientów do akcji upcyklingowej, w ramach której mogli wybrać wzór na swoje torby shopperki, które powstały z niepotrzebnych już banerów reklamowych, i zabrać je do domu. Zamiast generować odpady, nadaliśmy im drugie wartościowe życie. W tym roku również ponownie zapraszamy do Galerii Tomaszów, gdzie z okazji Międzynarodowego Dnia bez Toreb Foliowych będziemy dzielić się torbami z upcyklingu” – dodaje.
W ubiegłym roku w trakcie warsztatów upcyklingowych dla klientów Galerii Tomaszów uszyto ponad 100 shopperek a dodatkowe 100 odebrali klienci, którzy posiadali aplikację SPOT.
Napisz komentarz
Komentarze