Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 5 października 2024 11:10
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Jak zarządzać opiniami w sieci i dlaczego są one takie ważne dla biznesu?

Dlaczego opinie klientów w biznesie są kluczowe?

W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie, sukces każdego biznesu w dużym stopniu zależy od jego zdolności słuchania i reagowania na potrzeby klientów. Żaden biznes nie może istnieć w oderwaniu od informacji, co na temat jego produktów czy usług myślą klienci oraz na ile faktycznie służy ich potrzebom. Tym bardziej, że to, czego nie ma Twój biznes, może oferować Twoja konkurencja. Opinie klientów powinny więc odgrywać kluczową rolę w tworzeniu oferty, strategii biznesowych, budowaniu wizerunku marki i przyciąganiu nowych klientów. 

Skąd pozyskiwać opinie?

Czym właściwie są opinie? Opinie klientów to nic innego jak oceny i komentarze, które klienci wystawiają po zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi i dotyczyć mogą różnych elementów – jakości, ceny, przebiegu transakcji, dostawy czy obsługi klienta. Aż 96% ludzi czyta recenzje i opinie w intrenecie, a głównymi ich źródłami są strony internetowe sklepów, portale z recenzjami (np. Ceneo, Opineo), wizytówki Google Moja Firma, media społecznościowe, serwisy aukcyjne, sprzedażowe i ogłoszeniowe (Allegro, OLX) czy fora internetowe. Wszystkie one składają się na obraz produktu czy usługi w oczach konsumentów.

„Przedsiębiorcy, którzy nie biorą pod uwagę >>głosu<< rynku – najzwyczajniej na tym stracą, w krótszej lub dłuższej perspektywie. Dzisiaj konsument jest przede wszystkim w internecie. Aż 86% konsumentów twierdzi, że recenzje są jednym z ważnych czynników wyboru oferty danej firmy, szczególnie pomocnym dla niezdecydowanych. Każdy świadomy przedsiębiorca powinien mieć to w centralnym punkcie swoich działań” - mówi Katarzyna Kurdyś, Product Manager w Grupie WeNet. 

Więcej o tym, jaki jest wpływ opinii nie tylko na postrzeganie firmy, lecz także na jej widoczność w Google – znajduje się poniżej. 

Jaką (ważną) rolę pełnią opinie? 

 

Budują wiarygodność i zaufanie

Opinie klientów pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. Skoro inni kupili i oceniają zakup dobrze, to znaczy, że warto. Pozytywne opinie mogą więc znacząco zwiększyć zaufanie do firmy, podczas gdy negatywne recenzje odwrotnie - raczej zniechęcą potencjalnych klientów. Regularne monitorowanie nastrojów i świadome reagowanie na opinie klientów przekładające się na ulepszenie oferty pomaga w budowaniu wiarygodności marki.

Wskazują mocne i słabe strony

Opinie klientów są też bezcennym źródłem informacji na temat tego, co działa dobrze w biznesie, a co wymaga poprawy. Dzięki analizie feedbacku, firmy mogą lepiej zrozumieć, jakie aspekty ich oferty są dobrze oceniane przez klientów, a które wymagają usprawnienia. W efekcie firma może dbać o ciągłe doskonalenie produktów i usług, a to przekłada się na większe zadowolenie klientów.

Zwiększają zaangażowanie klientów

Około 50% klientów jest skłonnych wystawić rekomendację, jeśli zostaną o to poproszeni przez firmę. Można to zrobić na wiele sposobów, zachęcając konsumentów do dzielenia się opiniami. W przypadku Google Moja Firma jest to dodatkowo ułatwione poprzez przesłanie linku „Podziel się opinią”, przy pomocy którego konsument może wprowadzić swoją recenzję bezpośrednio do wizytówki firmowej. Należy pamiętać, że aż 62% z nich oczekuje szybkiej odpowiedzi na umieszczoną opinię, co jest z jednej strony podziękowaniem, ale także potwierdzeniem, że firma przykłada dużą wagę do „głosu z rynku”. Klienci, którzy czują, że ich opinie są brane pod uwagę, są bardziej skłonni do ponownego skorzystania z usług firmy. Oznacza to bowiem, że firma ceni sobie zdanie swoich klientów i jest gotowa do wprowadzania zmian w oparciu o nie. To zwiększa zaangażowanie klientów i buduje lojalność wobec marki.

Wpływają na decyzje biznesowe

Opinie klientów mogą dostarczyć cennych wskazówek dotyczących przyszłych działań biznesowych. Przykładowo, jeśli wielu klientów wyraża zapotrzebowanie na konkretną funkcjonalność produktu, firma może rozważyć jej wprowadzenie, bo posiada ku temu konkretne przesłanki. Analiza feedbacku pozwala na podejmowanie bardziej świadomych decyzji, które są lepiej dopasowane do oczekiwań rynku.

Budują wizerunek marki 

To, jakie opinie o firmie czy marce „krążą” w sieci, przekłada się na jej wizerunek. Blisko 89% konsumentów bardziej ufa opiniom wystawionym przez inne osoby niż informacjom publikowanym przez firmy. Warto więc, aby firmowe informacje znajdowały potwierdzenie w poleceniach klientów, którzy z zadowoleniem skorzystali z jej oferty. Bardzo ważne jest monitorowanie tych opinii oraz świadome i rozsądne reagowanie na nie. Więcej o tym, jak to skutecznie robić – znajduje się poniżej.

Poprawiają widoczność w sieci

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale recenzje klientów mają również wpływ na widoczność strony internetowej firmy w wyszukiwarkach. Algorytmy wyszukiwarek, takie jak Google, biorą pod uwagę recenzje klientów przy ocenianiu wiarygodności strony. Firmy z większą liczbą pozytywnych opinii mają większe szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co z kolei prowadzi do większej widoczności i dotarcia do nowych klientów. Dzięki dużej liczbie opinii w wizytówce Google Moja Firma możesz poprawić widoczność strony w lokalnych wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększyć ruch na swojej stronie WWW. Wiele rzetelnych i prawdziwych opinii jest bowiem dla algorytmów wyznacznikiem popularności witryny i uznania użytkowników.

Reagować czy nie, czyli jak mądrze zarządzać opiniami?

Wiemy już, czym są opinie, gdzie najczęściej są gromadzone oraz jaka jest ich rola. Przyjrzyjmy się teraz opiniom klientów na wizytówkach Google Moja Firma, bo to, czy i w jaki sposób (umiejętny bądź nie) firma nimi zarządzi, ma bardzo duży wpływ na zachowania konsumentów, a finalnie – postrzeganie firmy.

Wizytówki Google – dlaczego biznes musi reagować na opinie? 

Żadne opinie nie powinny sobie tak po prostu biernie istnieć. Zawsze powinny pociągać za sobą jakieś działanie czy reakcję właściciela firmy lub osób do tego dedykowanych. 

Bardzo ważna jest szybkość reakcji i odpowiadanie na opinie – szczególnie te negatywne. 62% konsumentów oczekuje odpowiedzi na ich recenzję w ciągu 2 dni lub krócej, a wiele sytuacji czy problemów udaje się bardzo szybko rozwiązać, kiedy firma odpowiada na trudne pytania czy rozwiewa wątpliwości klientów, odpowiadając w komentarzach. Nie bez znaczenia jest także to, w jaki sposób firma zajmuje swoje stanowisko w komentarzu. Aż 97% klientów, czytając odpowiedzi na negatywny komentarz oczekuje, że firma użyje słowa „przepraszam”. 

Komunikacja z klientami w trudnych kwestiach, świadczy o tym, że firma jest profesjonalna, godna zaufania, traktuje swoich klientów poważnie, dbając o jakość ich obsługi oraz gotowa jest „wziąć się za bary” z problemami. 89% klientów będzie unikać biznesu, który w odpowiedziach na opinie zarzuca kłamstwo, unika szczerej odpowiedzi oraz wchodzi w niepotrzebne dyskusje. 

Automatyczne odpowiedzi na opinie

Jak reagować na opinie, kiedy nie ma na to czasu? To na pewno bolączka niejednego biznesu. Z pomocą przychodzi nowe rozwiązanie w ofercie Grupy WeNet – automatyczna odpowiedź na opinie. Pełni ona dwojakie funkcje – z jednej strony pomaga okazać klientowi wdzięczność za pozostawioną opinię, a jednocześnie idzie o krok dalej, analizując ją pod kątem pozostawionej oceny. 

„Szybkość i skuteczność – na tym opiera się głównie dzisiejszy biznes. To właśnie chcieliśmy zapewnić naszym klientom, projektując rozwiązanie automatycznej odpowiedzi na opinie. Pozwala ono na oszczędność czasu oraz szybkie nawiązanie kontaktu z klientem, dzięki czemu ma on poczucie, że jego sprawa już trafiła we właściwe ręce, a dodatkowo nasze rozwiązanie analizuje tę opinię pod kątem pozostawionej przez klienta oceny” – mówi Marcin Karwowski, Product Manager GMB i Web w Grupie WeNet. 

Co na to Google?

Google mierzy liczbę odpowiedzi, jakich firmy udzielają swoim klientom. Służy do tego specjalny wskaźnik odpowiedzi. Firmy, które są aktywne i zaangażowane w komunikację, udzielają odpowiedzi na pytania i reagują na opinie – są w oczach Google bardziej godne zaufania i otrzymują wyższą ocenę. 

Podsumowanie

Opinie są nieocenionym narzędziem dla każdego biznesu. Budują wizerunek firmy oraz są odbiciem tego, co o ofercie firmy myślą klienci. Opinie pomagają w budowaniu wiarygodności, zaangażowania klientów i lojalności – pod warunkiem, że firma świadomie zarządza opiniami oraz wchodzi w konstruktywny i wspierający dialog z klientami. Słuchanie klientów i reagowanie na ich potrzeby to klucz do sukcesu w dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu.

Jak sprawdzić, czy firma jest widoczna online? 

Już znasz zestaw działań, który może wesprzeć Twój biznes. A co jeśli nie masz pewności, czy Twoja firma wyświetla się klientom? 

Wtedy warto przeskanować swoją obecność w internecie, np. korzystając z narzędzia Netskaner

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, Czcionka, logo

Opis wygenerowany automatycznie

 

Netskaner podpowie Ci:

 

- czy Twoja wizytówka w Google jest aktualna 

- w ilu katalogach firm są Twoje dane 

- jak pozycjonujesz się w wyszukiwarce Google 

- co warto poprawić, by być lepiej widocznym 

- kto jest Twoją najbliższą konkurencją 

 

Źródło informacji: WeNet

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Polecane
Maraton Halloween 2024Pierwsza porażka na własnym boiskuJedna osoba zginęła w pożarze domu w Swolszewicach MałychDzieje się w październiku w Tomaszowie Maz. i okolicyZapraszamy do Kina KoneseraRodzicu Uwolnij RęceSzybko i niebezpiecznie. Tracą prawa jazdySamobójstwo to nie rozwiązanieMagistracka kontrola czy przykre żarty? Ojcowie m. Tomaszowa Maz. w służbie świętej ProtekcjiTeren Rekreacyjno-Wypoczynkowy nad Zalewem Sulejowskim w Smardzewicach – nagrodzonyEkstraklasa piłkarska – trener Widzewa: mamy duży niedosytRozmawiamy o profilaktyce raka piersi
Reklama
Sztuka – Sport – Olimpiada Sztuka – Sport – Olimpiada Na wystawie zatytułowanej „Sztuka – Sport – Olimpiada”, prezentowane są obrazy oraz sylwetki tomaszowskich olimpijczyków którzy reprezentowali nasze miasto, a tym samym nasz kraj, na olimpijskich stadionach, w różnych dyscyplinach sportowych. Tematyka sportu została przedstawiona w malarstwie, nurcie pop artu. Na płótnach przedstawione są różne dyscypliny lekkoatletyki i nie tylko. Prezentujemy dzieła Niny Habdas (1942–2003), łódzkiej malarki i graficzki, Wiesława Garbolińskiego (1927–2014), Andrzeja Szonerta (1938–1993) i Benona Liberskiego (1926–1983). Płótna powstały w latach siedemdziesiątych XX wieku, podczas Pleneru Olimpijskiego zorganizowanego w Spale koło Tomaszowa Mazowieckiego. Prezentowane obrazy zostały przekazane w darze tomaszowskiemu Muzeum w latach 70. XX wieku przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. Wystawę uzupełniają informacje o Tomaszowskich Olimpijczykach, pamiątki Stanisławy Pietruszczak z XII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Innsbrucku (1976) oraz znaczki poczty japońskiej wydane z okazji XVIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Nagano (1998), podarowane Muzeum przez Pawła Abratkiewicza. Wystawa przypomina nam o pięknej tradycji umacniania więzi pomiędzy ideą sportu olimpijskiego a twórczością artystyczną, która może kształtować humanistyczne wartości sportu i kreować jego wizerunek w społeczeństwie. Zapraszamy do zwiedzania wystawy w dniach 1 sierpnia – 27 października 2024 r., w godzinach otwarcia Muzeum: od wtorku do piątku od godz. 9.00 do 16.00, w soboty i niedziele od godz. 10.00 do 16.00 (w poniedziałek nieczynne). Data rozpoczęcia wydarzenia: 01.08.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 17 km/h

Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: PacjentTreść komentarza: Gdzie jest lekarz od choroby płuc astmy ,była przychodnia to zlikwidowali Kto wybrał takiego żepa bez doświadczenia w służbie zdrowia Węgrzynowskiego Tu tylko bunt społeczny powinien go usunąć bo nie ma gdzie się leczyćŹródło komentarza: Skandal w tomaszowskim szpitalu. G. Glimasiński prokurentem za 19 tys. zł miesięcznieAutor komentarza: PaulinaTreść komentarza: Te warsztaty są bardzo wartościową inicjatywą. Warto się na nie udać i polajkowac profil stowarzyszenia na fb i ig, merytoryczne treści tam wrzucająŹródło komentarza: Rodzicu Uwolnij RęceAutor komentarza: tu sami no nameTreść komentarza: Oj.... a ktoś pisał wiosną br, że to Węgrzyn się układa z PO... Ciekawe, czy napisze ten "ktoś" radny sprostowanie na łamach swojego serwisu. Jednym słowem - brak dziennikarstwa w naszym Tomaszowie, sami opłacani.Źródło komentarza: Marek Kociubiński został odwołany. Powiat bez PrzewodniczącegoAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Oczywiście, małe nieporozumienie w powyższym tekście. Wyraz "wrzut" oznacza np. wrzut do kosza, który to wyraz nie ma w tym wpisie najmniejszego sensu. A chodziło o wrzód na ciele.Źródło komentarza: W powiecie nie mają skrupułów. Wydają nasze pieniądze dla własnej próżnościAutor komentarza: SzymonTreść komentarza: Dokładnie tak! Tylko to potrzeba wyobraźni.Źródło komentarza: Wśród najbrzydszych? Absurdalny rankingAutor komentarza: KlausTreść komentarza: Jedna kwestia w sprawie tomaszowskiego budżetu obywatelskiego. W szkole na Niebrowie była praktyka w tym roku niespotykana. Nauczyciele na lekcjach udostępniali dzieciom PESELe i nakłaniali do głosowania na wskazane projekty, nawet w młodszych klasach. No granda. Dzieci nawet nie wiedziały czy ich rodzice już za nie głosowały w domach czy nie. Mało z nich się wyłamało od głosowania. Dobry patent na zdobycie wielu (nawet zdublowanych) głosów i przeforsowanie projektów TBO dla Niebrowa. Zgadnijcie kto tam na Niebrowie był pomysłodawcą ?Źródło komentarza: Dzięki Batorskiemu nowa wiata przystankowa, nowe kosze i porządki na Niebrowie
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama