Aby konkursy organizowane przez firmę na Facebooku miały sens, muszą być ściśle związane z jej działalnością. Powinny nawiązywać np. do marki czy konkretnego produktu. W przeciwnym przypadku na naszym profilu mogą pojawić się przypadkowe osoby, które nigdy nie staną się klientami.
Po drugie dobrze byłoby, gdyby zorganizowany konkurs przyniósł firmie jakąś wartość dodaną. Przykładowo jeśli zapytamy, dlaczego uczestnicy polubili nasz produkt, warto później umieścić najciekawsze odpowiedzi na swojej stronie internetowej. Jeżeli poprosimy zaś o zrobienie sobie zdjęć z produktem, zastrzeżmy w regulaminie, że będziemy mieli prawo do ich wykorzystywania, i po zakończeniu konkursu opublikujmy je w mediach społecznościowych.
Istotne znaczenie ma także wybór nagrody konkursowej. „Bardzo zachęcam do tego, żeby nagrodą nie był aparat, samochód, wycieczka itd. – coś, co przyciągnie każdego – tylko żeby to było coś od nas. Czyli np. zniżka, dodatkowa usługa, jakiś gratis, cokolwiek związanego z tym, co oferujemy, bo dzięki temu mamy przynajmniej minimalną szansę na to, że uczestnicy konkursu będą zainteresowani naszą firmą, naszym produktem czy naszą usługą” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Monika Czaplicka, właścicielka agencji social media Wobuzz.
Zwróćmy również uwagę na to, żeby nasz konkurs był zgodny z regulaminem Facebooka. Jest to o tyle ważne, że w ostatnim czasie regulamin ten został zmieniony. Obecnie nie możemy więc kazać uczestnikowi między innymi: udostępniać postów konkursowych, publikować niczego na jego osi czasu ani osiach czasu znajomych, tagować ich w postach, komentarzach czy na zdjęciach ani zapraszać osób na wydarzenia. Pamiętajmy też, że jeśli chcemy, aby zwycięzca „konkursu” został wyłoniony w drodze losowania, musimy uzyskać na to pozwolenie z izby celnej.
dostarczył InfoWire.
[reklama2]
Napisz komentarz
Komentarze