Nowosądecki producent został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Spółka zamówiła czternaście trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostawca będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik otrzyma flagowy produkt nowosądeckiego producenta w nowej wersji. IMPULS II będzie charakteryzował się między innymi mniejszą wagą, większą pojemnością i wyższą niezawodnością.
- Wybraliście Państwo dobry produkt. Impuls to pociąg najnowszej generacji. Jego niezawodność sięga 99 procent. Jest wyposażony we wszystko, co powinien posiadać nowoczesny skład. Jeśli trzeba będzie, jesteśmy gotowi dostarczyć pierwsze pociągi wcześniej– powiedział Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.
Zgodnie z uzgodnionym harmonogramem dostaw pierwsze 4 pojazdy dostanę dostarczone pod koniec września 2018 roku, kolejne 10 rok później. Nowe Pociągi zgodnie ze specyfikacją przetargową będą wyposażone m.in. w bezpłatne wifi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, monitory. Będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i zgodne z najnowszymi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa. Pociągi będą osiągały prędkość eksploatacyjną do 160 km/h. Liczba miejsc siedzących w każdym składzie to 160, w tym 154 stałe.
- Zakup pociągów zostanie dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Chciałbym tu jednak podkreślić, że to nie ŁKA będzie beneficjentem, tylko pasażerowie, którzy otrzymają nowoczesne komfortowe pociągi – powiedział Janusz Malinowski, członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
[reklama2]
Zakup kolejnych pociągów pozwoli na rozwój siatki połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
- Planujemy uruchomienie połączeń ze Skierniewic do Kutna przez Łowicz, z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska oraz z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. Nowe pociągi będą obsługiwały również obecne trasy ŁKA do Skierniewic, Sieradza, Kutna, Łowicza, na których zwiększona zostanie liczba połączeń- powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
Dostawca pojazdów został wybrany na podstawie czterech kryteriów przetargowych: cena pojazdów, koszt utrzymania, współczynnik efektywności kosztowej i liczba siedzeń stałych. Wartość zamówienia to 266 968 762,35 zł. brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie 182 010 500 zł.
Podpisanie umowy z wykonawcą poprzedziła kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która nie miała zastrzeżeń, co do przebiegu postępowania przetargowego.
- To długo oczekiwana i potrzebna inwestycja umożliwiająca dalszy rozwój regionalnego przewoźnika. Mocno sekunduję działaniom marszałka Stępnia nad tym projektem. Mam nadzieję, że czas przejazdu na trasie Tomaszów – Łódź Fabryczna będzie krótszy i szybszy, a nowe połączenia ze stolicą województwa służyć będą interesom mieszkańców powiatu tomaszowskiego i opoczyńskiego – skomentował wydarzenie Arkadiusz Gajewski, radny sejmiku WŁ.
Napisz komentarz
Komentarze