Co to dokładnie jest CRM?
Jeśli by to jak najbardziej uprościć, to dobry crm służy do zbierania informacji o klientach. Trafiają tam kontakty do wszystkich osób, które już coś od nas kupiły lub są zainteresowane zakupem. Takowe systemy bardzo mocno zwiększają szanse działów handlowych, ponieważ pozwalają na jeszcze lepsze wyłapywanie potrzeb poszczególnych klientów. W ten sposób handlowiec jest w stanie przygotować dla każdego z nich spersonalizowaną ofertę, która zwiększy szanse na sprzedaż.
Jednakże CRM to korzyści nie tylko dla samych handlowców. Jeśli dane zadanie jest przekazywane pomiędzy pracownikami, to doskonale widzą oni jakie kroki zostały podejmowane wcześniej i nie działają po omacku.
[reklama2]
Jaki system CRM wybrać?
Nie da się ukryć, że jest to bardzo trudne zadanie, tym bardziej, że każda firma ma odrębne wymagania co do możliwości takich systemów. Dodatkowo wyboru nie ułatwia fakt, że na rynku jest dostępnych wiele ciekawych rozwiązań od tych mniej zaawansowanych, do oferujących bardzo duże możliwości i dedykowane przede wszystkim rozbudowanym przedsiębiorstwom. Warto więc na samym początku dokładnie przeanalizować swoje potrzeby, a dopiero potem przeglądać oferty od producentów oprogramowania.
Ceny systemów CRM
W zasadzie nie da się jednoznacznie i precyzyjnie określić cen systemów CRM, bowiem jak już wspominaliśmy, wszystko będzie zależało od wymaganych funkcjonalności. Jeśli dana firma nie jest duża, nie zatrudnia zbyt wielu pracowników, to na pewno nie warto jest wydawać na system CRM tysięcy złotych, gdyż wystarczą tańsze rozwiązania.
Niektórzy właściciele przedsiębiorstw decydują się na dedykowane do ich potrzeb oprogramowanie, jednakże tutaj koszty zaczynają się od kilkudziesięciu tysięcy złotych wzwyż. Jest to podyktowane ich potrzebami, jak również maksymalnym usprawnieniem pracy całego zespołu pracowników. Wtedy faktycznie wewnętrzne oprogramowanie, dopasowane wyłącznie do warunków danej firmy jak najbardziej ma sens i w dłuższej perspektywie czasowej się zwróci w postaci wyższych zysków.
Napisz komentarz
Komentarze