Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 5 kwietnia 2025 14:02
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama

Szereg istotnych pytań

Przebudowa ulicy Warszawskiej budzi wiele kontrowersji. Chyba nikt dzisiaj nie powie, że jest wykonywana sprawnie, szybko i bezproblemowo. Narzekają mieszkańcy, a lokalne firmy, które tu funkcjonowały są na granicy bankructwa. Wartość nieruchomości (nawet jeśli ich właściciele nie zdają sobie jeszcze z tego sprawy) szybuje w dół. Ulica, mimo że remontowana... umiera. Nie będzie łatwo ją ożywić. Dodatkowo już w trakcie budowy, tomaszowianie zaczęli zwracać uwagę na duże zwężenie jezdni, brak miejsc parkingowych i niepotrzebne ich zdaniem pasy zieleni, o które w dłuższej perspektywie czasu i tak nikt nie będzie dbał. Kto to projektował i z kim konsultował - padają liczne pytania. Czy miasto i powiat zgłaszały do projektów swoje uwagi i czy zostały one uwzględnione.

Reklama

- Na początku kadencji wszystkim najbardziej zależało na tym, by inwestycja w końcu ruszyła. Główna arteria komunikacyjna miasta była w bardzo złym stanie i na całej swej długości wymagała kompleksowego remontu. Ten remont odkładany był z roku na rok. Cieszyliśmy się więc, kiedy także dzięki moim zabiegom inwestycje wpisano do budżetu województwa. Trudno było w tym momencie o analizy już gotowego projektu - mówi radny wojewódzki, Arkadiusz Gajewski.  

 

Gajewski wystąpił do Zarządu województwa łódzkiego z szeregiem pytań, które mają wyjaśnić kto zawinił, że inwestycja, która miała być wizytówką zarówno miasta jak i władz województwa wydaje się być niewypałem.

 

Radny pyta m.in. kiedy dokładnie przygotowano projekt budowlany i czy korzystano z formuły "projektuj i buduj", czy jego kształt konsultowano z lokalnymi samorządami w tym Powiatem oraz Miastem Tomaszów Maz oraz szerzej z lokalną społecznością, a w tym przedsiębiorcami oraz mieszkańcami ulicy Warszawskiej. Ważną informacją jest,  kiedy dokładnie się one odbywały i kto podpisywał ewentualne dokumenty – korespondencję z Zarządem województwa łódzkiego w tej sprawie.

 

Gajewski prosi także o kopię istniejącej korespondencji w tej sprawie prowadzonej pomiędzy Zarządem Dróg Wojewódzkich, a lokalnymi władzami lub innymi podmiotami lokalnymi w Tomaszowie Mazowieckim, na każdym etapie tego procesu, w ramach realizowanej przebudowy.

 

Mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego zapewne zainteresuje jakie zastrzeżenia i wnioski do projektu zgłaszały nasze lokalne samorządy i inne zainteresowane podmioty oraz czy Zarząd Dróg Wojewódzkich posiada harmonogram czasowy prowadzonej inwestycji obejmujący jej poszczególne etapy oraz zakres prac do wykonania w danym czasie.

 

 Arkadiusz Gajewski pyta także co było powodem, że przy głównym ciągu komunikacyjnym Tomaszowa nie zaprojektowano ścieżki rowerowej i większej ilości miejsc parkingowych oraz dokonano niezrozumiałego lokalnie zwężenia istniejącej od lat ulicy, która jest centralną arterią komunikacyjną Tomaszowa.  

 

Podobne pytania do Zarządu Dróg Wojewódzkich i innych zainteresowanych podmiotów skierował również nasz portal. Mamy nadzieję, że już wkrótce zapoznamy z odpowiedziami naszych czytelników. 

 

czytaj także

Marszałek listy pisze i przysyła urzędników

[reklama2]

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

teżciekawski... 02.11.2016 17:16
Obowiązkowe info budowlane można znaleźć przy Strzeleckiej (kryte lody), i chyba nie dlatego, że ROSA te tablice informacyjne zapomniała usunąć po dożynkach. Po prostu nie wstydzi się swojej roboty. Dlatego może na tych tablicach nie wiszą tam nasi budowlańcy projektanci i inspektorzy nadzoru. I dlatego nie musimy obawiać się, że tamci bez info cichaczem w dwa dni wywiozą naszą kolejną tomaszowską zabytkową kamienicę. PS Nie wierzę, że w takim małym mieście, gdzie o wszystkim można się dowiedzieć i nikt nic nie wie o projektantach, inspektorach, odpowiedzialnych... Zmowa jaka, czy trzęsące się portki? Gazeciarze, radni i komentatorzy. Zbierajcie informacje i dopiero piszcie, nie zbierajcie punktów za samo pisanie.

Reklama
..... 01.11.2016 23:29
A kto to może wiedzieć. Na każdej budowie musi wisieć tablica informacyjna co to za dziwadło, kto projektant, kto wykonawca, kto kierownik budowy, kto inspektor nadzoru (takie są wymagania Nadzoru Budowlanego). Za brak tablicy na budowie kara. Budowa i remont drogi to jest również inwestycja budowlana.

To 01.11.2016 21:54
tym bardziej powinien się wstydzić, bo zaprojektował ulicę dla Vip-ów anie obywateli Tomaszowa korzystających ze sklepów /w końcu ulicy/ i przychodni.GDZIE SĄ ZATOCZKI PARKINGOWE. I JAK WJECHAĆ NA PRZYKŁAD POD SKLEP PRZEMA PRZEZ TE NIESZCZĘSNE TRAWNICZKI Z DRZEWAMI???

01.11.2016 20:08
Może się mylę, ale wydaje mi się, że Barlickiego projektował ktoś z Tomaszowa

01.11.2016 19:43
Jak się na czymś nie znam, to nie zabieram głosu. A ty widzę znasz się na wszystkim. Moje gratulacje. To rzadki przypadek.

01.11.2016 16:30
Mam wrażenie, że pan Gajewski wybitnie się ośmiesza. Najpierw tworzy peany na swoją cześć jak to nie załatwia mam ul. warszawskiej, potem gdy remont wydaje się być bublem chce się od tego odcinać i przechodzi do opozycji. Żadnym usprawiedliwieniem jest brak jego udziału w projekcie. Jeśli się nie ma pojęcia co się lobbuje, co się podpisuje, ect. to jest to brak profesjonalizmu i odpowiedzialności, a więc dyskwalifikacja z pełnienia publicznych funkcji. Ciekawe czy z własnego portfela też finansowałby inwestycje do których projektów nawet nie zerknął?

01.11.2016 16:47
Nie pisz głupstw. Projekt to jedno a lobbing o umieszczenie inwestycji w budżecie to całkiem coś innego. Wystarczy przejrzeć artykuły na NT by prześledzić historię inwestycji. Są tu dwie zasadnicze kwestie. Pierwsza dotyczy czasu przygotowania projektu Jeśli był już gotowy, to czy warto byłoby ryzykować odłożenie inwestycji na bliżej nieokreśloną przyszłość tylko ze względu na brak ścieżek rowerowych lub zwężenie szerokości ulicy. Warszawską nie dało się już jeździć. Idę o zakład, że każdy prezydent miasta, niezależnie od projektu zabiegałby aby jednak inwestycję wykonać. Dlatego warto poznać osobę, odpowiedzialną za sporządzenie projektu oraz jego konsultacje. Może się okazać, że władze miasta swoje uwagi zgłaszały ale Zarząd Dróg Wojewódzkich ich nie uwzględnił Druga sprawa to tzw. system projektuj i buduj. Ogłasza się przetarg na budowę ulicy i równoczesne jej zaprojektowanie. Efekt jest taki, że wykonawca projektuje jak najtajniej. Wąska ulica i pasy zieleni, to oczywiste oszczędności dla wykonawcy. Akurat Gajewski nie ma nic wspólnego ani z jednym ani z drugim. Przypomnę, że mocno w lobbing zaangażowany był też obecny Prezydent. Z tego co wiem pomagał przy rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów i kolizji inwestycyjnych.

merek 01.11.2016 19:26
Nie rob gosciu ludziom wody z mozgu. Jesli sie za czyms lobbuje to powinno sie wiedziec za czym, a nie tlumaczyc glupkowato ze projekt to co innego od przyspieszania inwestycji. to wszystko nie trzyma sie kupy Pomysl zanim napiszesz, politykierstrwo czesto przyslania zdrowy rozsadek

# 01.11.2016 19:58
Projektantem wszystkich remontowanych ulic w naszym mieście są "projektanty ze świata". Jest bardzo możliwe, że projekty były wykonywane na podstawie map. Na pewno najlepszym rozwiązaniem jest opcja systemem projektuj i buduj bo zawsze można wprowadzić zmiany w trakcie przeprowadzanych robót.

org 01.11.2016 16:57
Gajewski chce trasparentności. To żle? Na zachodzie wszystkie dokumenty (w tym korespondencja) byłaby dostępna dla każdego obywatela niezwłocznie (co to dokładnie znaczy trzeba pytać Kopaczową).

# 01.11.2016 16:28
Do POLItyczny96 "Moim zdaniem urzędnicy, którzy podejmowali decyzję nie pomyśleli", a od kiedy to urzędnik myśli jak nie odpowiada za swoje decyzje (finansowo).

Reklama
marek 01.11.2016 12:44
Z luboscia przypominacie wszem i wobec o kazdej dobrej zmianie ,ze to co teraz sie dzieje w Tomaszowie ,przygotowali poprzednicy. Tak wiec do dziela idzcie do poprzednikow i pytajcie!!!!!!!!

Węższe 01.11.2016 09:25
są wszystkie ulice "remontowane" przez Skanską i na 100% nie jest to ich samowolka lecz taki był projekt i plan remontu...

kiki 01.11.2016 11:18
Bo tak sie buduje wszedzie. Wlasnie w celu zmniejszenia korkow.

# 01.11.2016 16:30
Po pierwsze, gdzie wszędzie, a po drugie w celu zmniejszenia korków - chyba tylko od butelek.

K2222 31.10.2016 22:24
Warszawska swoją drogą, podobny los czeka (jeśli już nie dotknął) także ulicę Mościckiego.

rwd 31.10.2016 22:11
Te pytania powinny paść na etapie projektowania, a nie teraz. Tylko wtedy wszyscy urzędujący mieli to wszystko w d... . I taka jest prawda. Co teraz można zrobić ? Już widzę jak będą robić poprawki.

Opinie

Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 7°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 29 km/h

Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: KierowcaTreść komentarza: Dokładnie. W punkt. I przyczepiło się do tego kilku pieniaczy, w tym takich którzy tzw. kapitał polityczny chcą zbić.Źródło komentarza: M. Witko - o inwestycjach i trasie S12Autor komentarza: CzłowiekTreść komentarza: Mnie nic nie boli a nadużywane przez Ciebue epitety typu " ćwoku" to POZIOM ZIOBRY czyli WIELKIE ZERO..... Zachowujesz się dokładnie tak samo jak "pan katecheta" którego tak bardzo nie lubisz. Prezentujecie obaj ten sam ZEROWY poziom intelektu i kultury. I co ? Boli ?Źródło komentarza: Macierewicz i inni w Spale. Mimo postu, karnawał trwaAutor komentarza: TomaszowianinTreść komentarza: A kiedy zostanie oddany Park Solidarności?! To jakiś cyrk, żeby na tyle czasu zamknąć dostęp! Miał być oddany w październiku ubiegłego roku, a mamy już kwiecień! Zero informacji dla mieszkańców! Postępowanie poniżej krytyki.Źródło komentarza: M. Witko - o inwestycjach i trasie S12Autor komentarza: Jan MościckiTreść komentarza: Załóż Pan okulary bo ja GO widzę na zdęciu. A z tym sługusem to radziłbym panu ważyć słowa nie trudno dopiąć komuś łatkę , ciekawe co pan byś robił będąc na jego miejscu.Źródło komentarza: Podpisanie listu intencyjnego o wzajemnej współpracy pomiędzy ZSP nr 1 im. T. Kościuszki w Tomaszowie Mazowieckim, a firmą LS TechnicsAutor komentarza: Jan MościckiTreść komentarza: Panie prezydencie takie rozwiązanie S12 jest idealne tylko dla Białej Góry (kopalni). Sprzedaliśmy polskie złoto i teraz im jeszcze będziemy drogi budować. Niech piasek wywożą wagonami. Nie wspomnę o Hucie wybudowana w Niewiadowie po drugiej stronie Pilicy. Czas pomyśleć o naszym SPOŁECZEŃSTWIEŹródło komentarza: M. Witko - o inwestycjach i trasie S12Autor komentarza: EchTreść komentarza: Litości. Nawet jednostka wojskowa nie jest w granicach miasta - a każdy tak myśli. Przestańcie straszyć ludzi że ktoś zniszczy nz czy groty - mówcie że wam o domy chodzi - a nie manipulujecieŹródło komentarza: M. Witko - o inwestycjach i trasie S12
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama