- Tomaszów ma niebywałą szansę na to, by w obecnej kadencji wydać więcej pieniędzy na infrastrukturę drogową, niż przez ostatnie 25 lat. Inwestycje możemy realizować dzięki milionowym dotacjom. W rezultacie, jesteśmy zobligowani do przestrzegania konkretnych terminów, co powoduje wykonywanie kilku remontów w tym samym czasie - wyjaśniają władze miasta.
Obecnie trwa przebudowa m.in. ulic: Słowackiego, Grunwaldzkiej, Krzyżowej, Wschodniej, Piekarskiej i Małej. Na ten cel otrzymaliśmy 2 287 689,00 zł dofinansowania w ramach programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019, a także 1 143 844,71 zł z budżetu powiatu tomaszowskiego. W ramach tego samego programu, powiat tomaszowski dokonuje przebudowy ul. Oskara Lange. Starostwo wnioskowało o 2 495 905 zł dofinansowania. Inwestycję wesprze również miasto. Rozbudowa ulicy Oskara Langego pozwoli na oczekiwane połączenie dwóch przebudowywanych w latach wcześniejszych arterii wylotowych z centrum miasta - ulic Jana Pawła II i Świętego Antoniego.
Trwają prace związane z przebudową skrzyżowania ulic Legionów i Farbiarskiej. Powstanie tam nowe rondo, które usprawni ruch oraz poprawi bezpieczeństwo w tym rejonie. Termin robót w wypadku przebudowy ronda został wybrany tak, by koniec prac przypadał na okres wakacyjny, kiedy ruch jest mniejszy. Inwestycję realizuje powiat tomaszowski przy finansowym wsparciu Urzędu Miasta.
Wkrótce rozpocznie się przebudowa ul. Barlickiego. Istnieje szansa, że prace drogowe przy obu inwestycjach nie będą realizowane w tym samym czasie.
Rozbudowa ulicy Barlickiego umożliwi realizację oczekiwanego przez mieszkańców połączenia trasy dojazdowej do węzła drogi ekspresowej S8 ze ścisłym centrum miasta i drogą wojewódzką nr 713. Inwestycja zostanie zrealizowana przez powiat w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 713. Długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja uzależniona jest od Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, który przeznaczył środki jej realizację.
Wszystko wskazuje również na to, że czekają nas kolejne drogowe rewolucje. Jak zapewnia prezydent Tomaszowa Marcin Witko, Tomaszów nie wypadł jeszcze z gry o S-74. - W dłużej perspektywie musimy się przygotować na kolejne rewolucje drogowe. Zapewniam bowiem, że Tomaszów nie wypadł jeszcze z gry o S-74 - twierdzi prezydent.
Przy okazji tej informacji zwrócić należy uwagę na pewne niekonsekwencje i przekłamania. Przede wszystkim przebudowa skrzyżowania ulicy Legionów z ulicą Farbiarską wykonywana jest bez pomocy środków zewnętrznych. Całość wydatków pokrywana jest ze środków własnych Powiatu Tomaszowskiego. Tymczasem uruchmienie właśnie tej inwestycji, przy zablokowanej ulicy Warszawskiej sprawia najwieksze uciązliwości mieszkańcom. Można było te prace równie dobrze wykonać w kolejnym roku lub w latach następnych /starając się o dofinansowanie/.
Po drugie miasto rzeczywiście dofinansowuje remoty ulicy powiatowych. Może jednak należalo wspomnieć, że i powiat dotuje remobty miejskich ulic. Powodem jest punktacja kokursowa przy rozpatrywaniu wniosków o dotacje. Współpraca między samorządami jest wyżej oceniana.
Po trzecie /co świadczy o niskiej kompetencji informującego/ przebudowa ulicy Oskara Lange /poza oczywiście jej stanem technicznym/ ma to podstawowe znaczenie, że razem ze swoim przedłużeniem, jakim jest ulica Zielona, wyprowadza dużą część ruchu kolowego z centrum miasta w kierunku ulicy gen. J. Bema i dalej w strone drogi S8 w kierunku Warszawy i Katowic.
Pisanie, że "Rozbudowa ulicy Barlickiego umożliwi realizację oczekiwanego przez mieszkańców połączenia trasy dojazdowej do węzła drogi ekspresowej S8 ze ścisłym centrum miasta i drogą wojewódzką nr 713" to też mocno naciągana teza /tylko na potrzeby konkursu o udzielenie dotacji/. Podstawym celem przebudowy tej ulicy jest ułatwienie dojazdu do budowanej aktualnie Galerii Handlowej.
Co do przebudowy dorgi wojewódzkiej wrócimy do iej w kolejnym artykule, w którym na ten temat rozmawiać będziemy z marszałkiem województwa łódzkiego W. Stępniem.
O drodze S74 wypowiadał się prezydent Marcin Witko w wywiadzie, który przeprowadziliśmy kilka tygoodni temu, a który nie doczekał się do dzisiaj swojej autoryzacji
Prezydent Witko twierdził w niej, że niewiele w tej materii /czyli budowy drogi/ zostało zrobione. I to mimo wszystkich zapowiedzi i informacji o tym, jak wiele zrobione zostało. Prezydent wskazywał na fakt, że tej drogi nie ma w żadnych dokumentach krajowych. Jednak trafiła ona do tzw. europejskicj sieci dróg. Według Marcina Witko, nie trafiła natomiast do wymaganych uzgodnień. Jako winnego tego stanu rzeczy wskazywał ówczesnego ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, który według Witki miał wszystkie instrumenty do tego, by droga S74 znalazła się wśród inwestycji strategicznych. - Widocznie dla pana Grabarczyka inne drogi były ważniejsze - mówił Prezydent, przypominając, że jeszcze jeździł wspólie z Jackiem Kowalewskim do wiceministra infrastruktury, by złożyć wniosek o włączenie S74 do Strategii budowy kraju.
Napisz komentarz
Komentarze