Konsumenci najczęściej zgłaszają do rzecznika i Urzędu Regulacji Energetyki :
- brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
- podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
- wywieranie przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne,
- brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców, w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieregularne dostarczanie rachunków czy błędne rozliczenia.
Urząd Regulacji Energetyki informuje „Odbiorco zgłoś złe praktyki”. Na specjalnej podstronie internetowej http://www.ure.gov.pl/pl/regulator-monitoruje/6429,Regulator-monitoruje-dzialalnosc-sprzedawcow-energii-elektrycznej-i-paliw-gazowy.html znajduje się formularz zgłoszeniowy, za którego pośrednictwem można informować o nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii.
Napisz komentarz
Komentarze