Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 01:47
Reklama
Reklama

Przez auta szybę: Prezydent sponsorowany

Przeglądając dzisiaj kanał lokalnej telewizji Amazing na Youtube wpadł mi w oko wywiad z prezydentem Marcinem Witko, poświęcony Dniom Tomaszowa Mazowieckiego.

Wywiad, jak wywiad, nie dałem rady obejrzeć w całości, bo 30 minut to niestety dużo za dużo, jak na przeciętnego odbiorcę. Może jakby Prezydent był gangsterem Masą i opowiadał o mafijnych porachunkach, jakoś bym to zniósł, ale o Dniach Tomaszowa, przy całej mojej atencji dla pana Witko, zwyczajnie nie zmogłem.

Jednak nie o samą treść wywiadu mi chodzi. Zastanawia mnie kto wymyślił, by wywiad z prezydentem miasta miał charakter sponsorowany. Co gorsza, nie sponsoruje go on sam, co byłoby może jeszcze zrozumiałe, ale zewnętrzna firma, którą jest znana tomaszowska pizzeria.

Nie wiem, kto prezydentowi ten pomysł "sprzedał". Myślałem nawet, że może nawet sam nie wiedział, że zostaje wmanewrowany w jakiś dziwny i co tu dużo mówić podejrzany układ biznesowy.

Tyle, że przeglądając dalej kanał Amazingu zobaczyłem, że podobnym "sponsoringiem" cieszą się: starosta powiatu tomaszowskiego, Mirosław Kukliński, komendant powiatowy policji Gabriel Olejnik, urzędnicy samorządowi a także Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Trudno więc przypuszczać, że prezydent nie wiedział w jaki układ wchodzi. Tym bardziej, że w podobnym programie brał udział nie po raz pierwszy.

Moim zdaniem sytuacja niczym nie różni się od tej, kiedy to premier Ewa Kopacz, została wmanewrowana w sesję zdjęciową magazynu Viva. Świadomie (bądź nie) reklamowała w ten sposób marki producentów odzieży, zegarków a nawet okularów.

Układ, w jaki wszedł prezydent udzielającego wywiadu, będącego de facto, reklamą restauracji, jest co by nie mówić nie na miejscu. Tym bardziej, że słowo "sponsorowany" kojarzy się w sposób bardzo jednoznaczny.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mimo to lubię Witko 03.08.2015 00:44
dobre :) Fiero czy Capone? Ostatnio po ich wypiekach całą noc spędziłem na kibelku, więc muszę mocno się rekalmować. Chociaż z drugiej stron wolę by taką - jakpisze autor nudnawa - pogadanka była opłacona przez jakiś lokalny(tomaszowski czy łódzki), biznes niż miałby zapłacić za nią wydział promocji UM.

maniek 21.07.2015 08:07
Pytanie tylko czy to faktycznie jest reklama czy może antyreklama

ultras 12.07.2015 18:49
między innymi do @ 13 i @ 9 Jeśli ktoś nie widzi w tym programie reklamy pizzerii to albo nigdy nie prowadził działalności gospodarczej (a zatem coś takiego jak nieuczciwa konkurencja jest mu obce), albo się na prowadzeniu działalności nie zna, albo cynicznie źle interpretuje fakty.

Peter 02.08.2015 13:20
Jeśli już mówimy o uczciwej konkurencji, to powiedz mi dlaczego przy rejestracji na nasztomaszow.pl MUSZĘ zaakceptować to żeby rodzinny sklep pana Strzępka wysyłał mi informacje handlowe, bo w innym wypadku rejestracja jest niemożliwa... Poza tym to nasztomaszow tez robi konkursy LVcafe i innych lokali, a kawałek dalej materiał z władzami miasta czy inną duperelą... Trochę obiektywizmu ludzie.

Tomek 10.07.2015 21:02
Mam takie pytanie, czy ważne jest kto sponsoruje i gdzie jest wywiad? dla mnie ważne jest co mówi Prezydent Miasta Tomaszowa Maz. Zobaczcie to Prezydent Tomaszowa Maz., Katolik! o występie O.S.T.R. czas 11min 55 sek do 12 min 52 sek. tu link http://tvtomaszow.pl/podsumowa...a-prasowa/ Ja rozumiem, że politycy popierają takie słownictwo jakim posługuje się Adam O bo na wyższych stanowiskach w państwie, robią to samo,co Adam O. w swoich utworach, bo jest to popularne wśród młodzieży, ale w godzinach, gdzie przebywało mnóstwo dzieci z rodzicami na "błoniach" taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Jeśli będziemy obojętni na takie słowa w tekstach piosenek czy rozmów z innymi, to za kilka lat młodzi będą umieli tylko bluzgać i niczym nie będą skrępowani bo to będzie normalne. Słychać to już, na boiskach szkolnych i ulicach miasta a mają dopiero naście lat. Wydawanie pieniędzy społecznych na takie cele, mija się z zasadą o kulturze

jam 07.07.2015 10:03
Jest to oczywiste lokowanie produktu z udziałem władz miasta. 23 maja 2011 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji z 25 marca 2011 r. (dalej: „ustawa”), wprowadzająca w art. 4 pkt. 21 pojęcie lokowania produktu jako przekazu handlowego polegającego na przedstawieniu lub nawiązywaniu do towaru, usługi lub ich znaku towarowego w taki sposób, że stanowią one element samej audycji w zamian za opłatę lub podobne wynagrodzenie, a także w postaci nieodpłatnego udostępnienia towaru lub usługi. Czekamy na promowanie tomaszowskich firm (czyli płacących podatki temu miastu!), a nie sieciówek.

Dimos 06.07.2015 22:01
Niesamowite, niebywałe Powinni wynająć sale w hotelu i to taka gdzie tło będzie neutralne... Mamy aferę na miano Tomaszowa Maz. To niczym publikacja zdjęć z placu Kościuszki z reklamami przedsiębiorców. Trzeba na fotkach zamazać reklamy. Trzeba cenzurować. Cenzura podstawą zdrowego bytu obywatela.

bleee 06.07.2015 22:08
I tyle ma pisowska elita do powiedzenia. Głupota aż piszczy. Ty nie masz pojęcia co znaczy słowo cenzura. Nie kumasz też co to jest sponsoring. Zapytaj córki, to ona ci wyjaśni.

pucybut 06.07.2015 21:03
Do ja: gwoli uzupełnienia - prezydent został poinformowany o miejscu, w którym miał być przeprowadzony wywiad. Jako osoba publiczna nie powinien wyrazić zgodny na zaproponowane miejsce tylko zaproponować np. swój gabinet lub studio lub inne miejsce będące własnością miasta. Może rodzić się podejrzenie, że za przeprowadzenie wywiadu w takim miejscu, w jakim się odbył, zainkasował np. pizzę, co jest już przyjęciem korzyści materialnej (pomijając fakt, że powinien od tej korzyści odprowadzić należny podatek). I tak jeszcze na marginesie - nasze władze to chyba mają coś wspólnego z góralami - bo osiągają i przekraczają kolejne szczyty arogancji.

Pedro 06.07.2015 23:18
Dlaczego miałby nie wyrazić zgody na przeprowadzenie wywiadu w pizzerii? Co to ten nasz prezydent jakiś wielki jegomość? Gość jak każdy inny- program z każdym gościem odbywa się w pizzerii, niech i z prezydentem tam się odbywa...

Tomek 13.07.2015 15:05
Mylisz się Pedro. Prezydent to nie to samo co "Rysiek z dzielnicy". To osoba dysponująca środkami publicznymi, od której zależą losy wielu mieszkańców, w tym także przedsiębiorców lokalnych. Prezydent nie ma prawa być stronniczy i lobbować jakąkolwiek firmę. Po to prezydent ma swój gabinet i cały urząd, aby właśnie tam wykonywać swoje czynności służbowe. Nie ma potrzeby wynajmowania sal w hotelach, bo przecież my - mieszkańcy utrzymujemy pomieszczenia urzędu.

ja 06.07.2015 20:10
Ale co niby mam udowadniać? Jak ktoś nie wie, że czegoś nie wypada robić, to jak mu to udowodnić? Wzorce zachowań wynosi się z domu. Ludzie wiedzą, że w towarzystwie nie puszcza się wiatrów ale znajdują się i tacy, którzy puszczają bąki w zatłoczonym autobusie. Ale skoro tak bardzo chcesz od strony formalnej, to proszę bardzo. Otóż program i wywiad to nie jest coś innego. W tym przypadku są to określenia tożsame. Program to reportaż, relacja lub wywiad. We wskazanym przypadku to akurat ostatnia z tych form dziennikarskich. Na wstępie wyraźnie napisano "sponsorem programu jest...", czyli sponsorem wywiadu, więc nie zaciemniaj sytuacji. To typowa reklamówka, w dodatku niezgodna kompletnie z prawem. Po pierwsze powinno być wyraźnie zaznaczone, że audycja (a więc program) zawiera lokowanie produktu. Po drugie każdy materiał tego rodzaju musi mieć wskazanego producenta i informacje tzw. redakcyjne. Tutaj tego nie ma. Prezydent powinien się umawiać na wywiady w ogólnodostępnej przestrzeni publicznej a nie promować jedną konkretną firmę, bo nijak ma się to do zasad uczciwej konkurencji. Domyślam się, że ze strony prezydenta nie było tu świadomego działania, ale jednak powinien zachowywać czujność, bo jej brak może graniczyć z arogancją.

ja też 06.07.2015 18:57
Proszę tylko żebyś udowodnił swoje argumenty. Sponsoring sponsoringowi nie jest równy- a to, że panu redaktorowi "kojarzy się w sposób bardzo jednoznaczny" to już tylko słowo od autora, dla mnie jest to oczywiste, że artykuł jest o niczym i zwyczajnie w świecie stara się uszczypnąć prezydenta trącając przy okazji program i samą telewizję...

ja 06.07.2015 18:51
Twoja próba usprawiedliwiania jest bardziej kompromitująca, niż sam wstęp prezydenta.

Carl 06.07.2015 17:08
Czytam, czytam i wciąż zastanawiam się co autor miał na myśli... Proszę o dokładne wyjaśnienie Pana Redaktora kogo dokładnie miał zaatakować artykuł? Prezydenta, Amazing, czy pizzerię? O ile dobrze wiem, a sądzę że wiem, bo często zaglądam na nasztomaszow jak i Amazing, to "sponsoring" programu kończy się na udostępnieniu miejsca do jego realizacji- śmieszy mnie stwierdzenie, że "wywiad z prezydentem miasta miał charakter sponsorowany", bo jak widzę czy jest to program ze starostą, prezydentem, czy "Henrykiem spod Grudziądza o hodowli gołębi pocztowych" to pomieszczeniem, w którym redaktor prowadzi rozmowę jest pizzeria. Nie uważam, że z racji, iż gościem jest pan Witko rozmowa powinna być prowadzona w innym miejscu, niż znany od dawna lokal. Z moich obserwacji wysuwam tylko jeden wniosek- że, gdy autorowi brak pomysłów na rzetelny artykuł, szuka dzury w całym... P.S Wolę przemęczyć półgodzinny program nakręcony w pizzerii, niż tracić dwie minuty z życia na czytaniu podobnych zarzutów w kilku kierunkach, z czego żaden cios nie trafia w serce, a tylko rodzi zamęt i ogólnospołeczne przypuszczenia czy jakiś program jest sponsorowany przez pizzerię, czy fabrykę prezerwatyw- dziękuję, dobranoc. UNLIKE.

ja 06.07.2015 17:19
A oglądałeś program? Wydaje mi się, że nie. To nie jest tylko wykorzystanie wnętrza, ale również wyraźnienie zaznaczono, że wywiad ma charakter sponsorowany, a sponsorem jest restauracja. Artykuł nikogo nie atakuje a jedynie wskazuje na niestosowność sytuacji. Prezydent bierze udział w reklamówce firmy. A co z firmami świadczącymi podobne usługi? Pamiętam, że sam prezydent zgłaszał wątpliwości dotyczącego pewnego rejsu. Sytuacja opisana powyżej różni się jedynie skalą.

ja też 06.07.2015 17:41
Pokaz mi, gdzie zaznaczono, że wywiad ma charakter sponsorowany. Program to program- wywiad to chyba coś innego...

Tm 06.07.2015 16:57
Jak ktoś zostaje Prezydentem lub Starosta, powinien uważać na pewne konweanse. Takze Panowie. Włączamy tzw mózgi. Mam nadzieje, ze Wielce Wielmozna Władza sie opamięta.

ja 06.07.2015 12:31
Przecież to nie prezydent wybiera miejsce programu. Ktoś go do niego zaprasza i ti ta osoba decyduje...

B 06.07.2015 16:46
"Przeprzecież to nie prezydent wybiera miejsce programu", ale może odmówić przeprowadzenia w proponowanym miejscu. Pytanie czy gdyby spotkanie wybrali z bezdomni np. pod mostem lub na wysypisku Prezydent też by wyraził zgodę czy by odmówił!!!!!

marciocha_tm 06.07.2015 11:18
Czy w naszych urzędach nie ma miejsca na przeprowadzenie wywiadów z władzą? Zapewne znalazłoby się jakieś ustronne miejsce zarówno w Urzędzie Miasta jak i w Starostwie Powiatowym.

Alvin 06.07.2015 10:00
Co Pan chce wszak to Prawo i Sprawiedliwość ........się Pan czepia biedaka

Opinie
Rząd nie dostrzega systemowej luki - a mógłby zyskać ponad miliard złotych z podatków i uchronić Polaków przed szeregiem zagrożeń. Teraz tracą wszyscy - państwo i konsumenci – alarmuje WEI w nowym raporcie Rząd planuje na 2025 rok rekordowy deficyt w finansach publicznych. Szukając dodatkowych źródeł i oszczędności, władze ignorują zjawisko, o którym od kilku lat alarmują eksperci – szarą strefę na rynku kasyn online. Tylko w zeszłym roku obrót na nielegalnych witrynach hazardowych oferujących kasyna online wyniósł prawie 26 mld zł, pieniądze Polaków trafiły do firm zarejestrowanych w rajach podatkowych, m.in. Curacao oraz na Malcie – podaje WEI w raporcie.Data dodania artykułu: 16.12.2024 13:47 Ruszyło głosowanie na Samochodową Premierę Roku OTOMOTO. Wybierz faworyta i wygraj 20 000 zł W ramach konkursu TYTANI OTOMOTO 2024/2025 pojawia się nowa kategoria - Samochodowa Premiera Roku OTOMOTO. To jedyna kategoria, w której zwycięzcę wybiorą fani motoryzacji w otwartym plebiscycie. Za udział w głosowaniu mogą zdobyć nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych. Głos można oddać do końca stycznia 2025 r. za pośrednictwem strony konkursowej w serwisie OTOMOTO News.Data dodania artykułu: 16.12.2024 13:19 Od 30 lat na straży bezpieczeństwa oszczędności Polaków 14 grudnia 1994 roku Sejm RP zdecydował o powstaniu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG) – instytucji, która stoi na straży bezpieczeństwa oszczędności Polaków. Od początku działania BFG jest gotowy, by – jeśli zajdzie taka konieczność – wypłacić klientom banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej środki do ustawowego limitu gwarancji, który od 2010 roku wynosi równowartość w złotych 100 tys. euro.Data dodania artykułu: 16.12.2024 11:54
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Sztuka – Sport – Olimpiada Na wystawie zatytułowanej „Sztuka – Sport – Olimpiada”, prezentowane są obrazy oraz sylwetki tomaszowskich olimpijczyków którzy reprezentowali nasze miasto, a tym samym nasz kraj, na olimpijskich stadionach, w różnych dyscyplinach sportowych. Tematyka sportu została przedstawiona w malarstwie, nurcie pop artu. Na płótnach przedstawione są różne dyscypliny lekkoatletyki i nie tylko. Prezentujemy dzieła Niny Habdas (1942–2003), łódzkiej malarki i graficzki, Wiesława Garbolińskiego (1927–2014), Andrzeja Szonerta (1938–1993) i Benona Liberskiego (1926–1983). Płótna powstały w latach siedemdziesiątych XX wieku, podczas Pleneru Olimpijskiego zorganizowanego w Spale koło Tomaszowa Mazowieckiego. Prezentowane obrazy zostały przekazane w darze tomaszowskiemu Muzeum w latach 70. XX wieku przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. Wystawę uzupełniają informacje o Tomaszowskich Olimpijczykach, pamiątki Stanisławy Pietruszczak z XII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Innsbrucku (1976) oraz znaczki poczty japońskiej wydane z okazji XVIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Nagano (1998), podarowane Muzeum przez Pawła Abratkiewicza. Wystawa przypomina nam o pięknej tradycji umacniania więzi pomiędzy ideą sportu olimpijskiego a twórczością artystyczną, która może kształtować humanistyczne wartości sportu i kreować jego wizerunek w społeczeństwie. Zapraszamy do zwiedzania wystawy w dniach 1 sierpnia – 27 października 2024 r., w godzinach otwarcia Muzeum: od wtorku do piątku od godz. 9.00 do 16.00, w soboty i niedziele od godz. 10.00 do 16.00 (w poniedziałek nieczynne). Data rozpoczęcia wydarzenia: 01.08.2024
Helios zaprasza na Maraton Sylwestrowy  Jak co roku kino Helios zaprasza na nietuzinkowego sylwestra w filmowych klimatach. Tym razem oprócz gwiazd kina, będą nas bawić również giganci muzyki. W zależności od zestawu na który się zdecydujemy, na wielkim ekranie zobaczymy Nicole Kidman, Antonio Banderas’a, a potem jeszcze Celeste Dalla Porta i Gary’ego Oldman’a lub Robbie’go Williams’a we własnej osobie oraz Boba Dylana, zagranego przez Timothée Chalamet’aW zestawie pierwszym, na początek w doskonały nastrój wprowadzi nas ROBBIE WILLIAMS, czyli prawdziwa „sceniczna małpa”. Ten film to porywający, niebanalny portret zwykłego brytyjskiego chłopaka, który podbił świat rozrywki najpierw w zespole Take That, a potem w karierze solowej. Po przerwie na powitanie Nowego Roku, jego miejsce zajmie Timothée Chalamet, który wcielił się w rolę wielkiego Boba Dylana! Gwarantujemy, że nie zabraknie doskonałej muzyki, wspaniałych emocji, zabawy i dobrego smaku, a to wszystko w niepowtarzalnej kinowej atmosferze. swoich pasażerów do ich domu…Z kolei w zmysłowym zestawie drugim gwarantujemy zabawę w towarzystwie zniewalająco pięknych kobiet i nie mniej przystojnych mężczyzn, ich nieposkromionych żądz i romansów. Na początek Nicole Kidman w filmie „BABYGIRL”, a po przerwie na noworoczny toast, również przedpremierowo film mistrza Paolo Sorrentino, „BOGINI PARTENOPE”. Będzie energetycznie, romantycznie, ale przede wszystkim bardzo zmysłowo... Wszystko to w niepowtarzalnej kinowej atmosferzeCałość dopełni skromny sylwestrowy poczęstunek przygotowany przez Puchatek obiady na dowóz oraz lampka szampana o północy.Bilety na Sylwestrową odsłonę cyklu Nocne Maratony Filmowe dostępne są na stronie: www.helios.pl, w kasach kin Helios w całej Polsce oraz w aplikacji mobilnej. Dokonując zakupu wcześniej, można wybrać najlepsze miejsca, a także – zaoszczędzić. Do zobaczenia na nocnych seansach!Data rozpoczęcia wydarzenia: 31.12.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama