Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 10 kwietnia 2025 18:53
Reklama
Reklama

Edukacja, głupcze

„Kowal zawinił, a Cygana powiesili” - tak można w skrócie podsumować dyskusję, jaka toczy się wokół wczorajszych wydarzeń, w czasie Marszu Niepodległości, który odbywał się wczoraj na ulicach Warszawy. Wielcy i mali, politycy i komentatorzy prześcigają się w pomysłach, jak w przyszłości nie dopuścić do podobnych zdarzeń. Efektem będzie być może kolejna próba ograniczenia wolności słowa oraz swobód demokratycznych w naszym kraju. Jest tym bardziej prawdopodobne, że powszechnie znana jest skłonność urzędników do nadinterpretacji prawa, którą demonstrują dziennikarzom domagającym się dostępu do informacji publicznej. Nie o tym jednak chciałem pisać. Moim zamiarem jest przypomnienie magicznego słowa, o którym zapomniały wczoraj i dzisiaj „gadające telewizyjne głowy”. Tym czarodziejskim słowem jest oczywiście edukacja.
Reklama dotacje unijne dla firm MŚP

 

Reklama

Gdy się bliżej przyjrzeć, problemem nie jest obowiązujący u nas system prawny, o którego zaostrzaniu coraz częściej jest słychać ale system oświatowo wychowawczy. Edukacja leży na twarzy, w dodatku zanurzona głęboko w błocie. Jak powiedziałem dzisiaj pewnemu mojemu młodemu przyjacielowi: odpowiedni poziom edukacji eliminuje w przyszłości konieczność resocjalizacji.

 

Oświata to z jednej strony system, z drugiej ludzie. Niestety ten pierwszy element wciąż udoskonalany jest przez politycznych „szamanów”, przy współudziale Związków Zawodowych Nauczycieli, których głównym zadaniem jest ochrona korporacyjnych interesów i przywilejów, zapisanych w Karcie Nauczyciela. Winą za stan rzeczy należy więc obciążyć obie te strony edukacyjnych reform. Efektem reform jest więcej nauczycieli wychowania fizycznego niż matematyki, języka polskiego i historii razem wziętych. Rozwój fizyczny nie idzie w parze z rozwojem intelektualnym, co widać było wczoraj na ulicach Warszawy.

 

Młodzież nie zna historii własnego kraju. Zamiast tego karmiona jest populistycznymi hasłami współczesnego Kominternu, powtarzanymi przez dziennikarzy (najczęściej lewicowych) mediów.  Idę o zakład, że 90% młodych ludzi, blokujących wczorajszą manifestację, nie wie dlaczego 11 listopada jest w Polsce Świętem Niepodległości.  Zresztą prawicowe dziennikarstwo też nie jest tutaj bez winy. To właśnie braki w edukacji powodują, że wielu młodych ludzi, zabijającego dzieci, mordercę Ernesto „Che” Guevarę uważa za bohatera walk o „wolność i demokrację”. „Gęba” noszona na koszulkach bez chwili zastanowienia.  Ci sami młodzi ludzie zapraszają do swojego kraju spadkobierców ideologii głoszonej przez niemieckich terrorystów z RAF (Frakcji Czerwonej Armii), by walczyli z domniemanymi faszystami na ulicach polskiej stolicy.

 

 Niestety to niskie kwalifikacje nauczycieli w polskich szkołach wyprowadzają nastoletnich chuliganów i stadionowych bandytów na ulicę. Od lat wprowadzany jest u nas model myślenia zgodnie z którym być patriotą, to „obciach”. Obarczamy  w ten sposób samych siebie kompleksami, których nie mają inne nacje, które nie wstydzą się swojej historii a często do przyznania obywatelstwa wymagają dosyć dokładnej jej znajomości.  

 

- Za kogo się uważacie? - zapytałem kiedyś, grupkę młodych ludzi. - Za europejczyków a później za Polaków. - padła zgodna odpowiedź.  ­- A czym się różnicie od Niemca w waszym wieku? - po krótkim zastanowieniu dowiaduję się, że młodzi ludzie w obu krajach niczym się nie różnią.  Widzę zaskoczenie na twarzy, kiedy mówię, że Niemcy myślą dokładnie odwrotnie, że w pierwszej kolejności uważają się za Niemców a dopiero później za Europejczyków. 

 

Oczywiście z bandytyzmem należy walczyć. Być może należy też zmienić polskie prawo na tyle, żeby stadionowy bandzior traktowany był jak terrorysta a miejsca, gdzie ubliża się sędziom, powinny być zamykane na „cztery spusty”. Jednak dużo ważniejsza jest zmiana sposobu myślenia a do tego potrzebne są działania edukacyjne, by je podjąć potrzebni są prawdziwi nauczyciele, którzy swoją pracę traktować będą jak misję a nie zło konieczne.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ST 23.11.2011 00:01
Niestety, będzie gorzej z roku na rok.Historia Polski jest passe według obecnej ekipy rządzącej.Zobaczycie jakie efekty przyniesie najbliższa reforma pani Hall. I obym się mylił...

Reklama
Mario 16.11.2011 11:53
Zgadzam się z wieloma przedmówcami, trzeba wzmocnić dumę narodową- bo mamy z czego być dumni. Uważam, że powinna być taka ustawa jak w USA, w każdym urzędzie czy szkole- flaga państwowa, w szkole na apelu śpiewanie hymnu. Wiem, nauczyciele mają przede wszystkim program, i z niego mają się wyliczyć, ale kto nauczy młode pokolenie dumy narodowej, prawdziwej historii jak nie nauczyciele właśnie. Powinniśmy skończyć z tymi narodowymi kompleksami, że jak polak to złodziej, pijak i nierób. TV też mogłaby pokazywać to co dobre, a nie tylko wpędzać ludzi w kompleksy.

kolejarz 13.11.2011 23:06
ilu z was było w kaplicy w kościele na Słowackiego ilu nauczycieli historii zaprowadziło swoich uczni na lekcje historii i to właśnie jest wychowanie patriotyczne .

bejc 13.11.2011 20:06
Oto artykuły które pojawiły się na Nasz Tomaszów od 11.11.2011 r.: Konkurs z Pizzerią FIERO cz. 9/Bielenda olejek Arganowy po raz ostatni/Schronisko dziękuje/Lechia remisuje na koniec rundy jesiennej/W schronisku brakuje miejsc/Koniec z koszmarem "pomarańczowej skórki ale o obchodach Święta Niepodległości w TM ani słowa.A przecież były ...Widać,że NT to zapyziała gazeta.

13.11.2011 19:49
Znowu miałkość argumentacyjna. Słowem: zero do powiedzenia i dodatkowo brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. Czegoś ty człowieku dzieci uczył? Sztywnych, podręcznikowych formułek? Polecam pracę taksówkarza. Można dużo czasu poświęcić na czytanie i osobisty rozwój, w dodatku do księgarni blisko i można z panią Basią sympatycznie i kulturalnie porozmawiać. Nie trzeba się przymuszać do pracy z "bachorami" i gimnastykować z MEN owskim programami, które nigdy do końca nie są realizowane, bo wiosna to wiosna i ma swoje prawa. (Uwaga! Proszę o właściwe odczytanie ironii). Przy okazji można dużo rozmawiać z innymi ludźmi i poznawać ich poglądy i postawy. To uczy tolerancji i szacunku do interlokutora.

Tarnawa 13.11.2011 19:34
Pozostań jednak przy jeżdzie taksówką! Moi uczniowie z pewnością tam nie rozrabiali są na to zbyt starzy i mądrzy. A twój argument nawiązujący do dyskryminacji jest tyle śmieszny co modny, podobnie ,jak i te czasy w których żyjemy. Taksówkarz Misiu to po prostu taksówkarz i tyle.Jeśli czujesz się tym poniżony to zmień zawód , zostań nauczycielem ,przecież się na tym znasz. Do AK-47 idż , popracuj miesiąc w obecnej szkole ,.... już w tej chwili trzeba chronić uczniów przed MEN-owskimi programami ,realizując MEN-owskie programy.

pucybut 13.11.2011 19:27
Przede wszystkim zmniejszyć liczbę godzin wf, na który i tak 20% nie chodzi bo ma zwolnienia, zlikwidowć w szkole religię, która teoretycznie powinna wpajać uczniom także elementy patriotyzmu (przecież Kościół w historii odegrał wiele chwalebnych ról), a lekcje te traktowane są jako czas na oglądanie filmów z misiem uszatkiem. Przekazać te godziny na przedmioty naprawdę potrzebne młodzieży i wychowniu, wprowadzić cotygodniowe apele wychowawcze dla dzi8eci i młodzieży. O ile punkt 1 i 2 leży w gestii MEN, o tyle ostatni możliwy jest do zrealizowania przez dyrektorów szkół. Ale po co się wychylać? Przecież problem nie istnieje w szkole tylko na ulicy!!!

ok 13.11.2011 19:18
do 14-tki,że panuje bałagan, od góry,do dołu fakt.tylko skąd pokolenie PRL,czerpało wiadomościi wiedzę historyczną,pomimo zakłamania historii,bo byli nauczyciele,którzy ją przekazali mimo szykan.to nauczycieli jest w sejmie najwięcej,mieście tak jak nasze to widac.tylko efekt beznadzieja.wiedzą jak na rodziców wywierac naciski,aby dostac się do rad.mamy swojego w radzie to nam skoczą.chcesz coś umiec wiesz ile to kosztuje.BOG HONOR OJCZYZNA,te słowa tchną obcością.35-lat byłeś nauczycielem tzn.słabym.byc dobrym to w każdym fachu obowiązuje,tokarza,murarza,fr yzjera itd,byc może twoi wychowankowie uczą,jak się nie uczyc.kasaaaa to sie liczy.wracając do artykułu jest dobry,ukazuje rzeczywistośc.

13.11.2011 19:17
You talkin' to me? Sam potwierdzasz moje tezy, poprzez całkowity brak argumentów logicznych. Czy swoich uczniów też uczyłeś dyskryminowania innych ludzi ze względu na wykonywany przez nich zawód? Gratuluję! Jesteś klasycznym przykładem na to, że do oświaty trafiają niewłaściwi ludzie. Rozumiem, że to twoi między innymi uczniowie/wychowankowie robili rozróby w Warszawie. Nic dziwnego, skoro mieli takich nauczycieli. I żeby było jasne, odpowiadam jedynie na twoje poniżające sformułowanie wobec mojej osoby. Skąd wiesz, że jestem naprawdę taksówkarzem? Może wróciłem z Afganistanu i ciepię na bezsenność i dlatego wykonuję ten zawód? A może jestem po prostu fanem filmu Martina Scorsese? Doprawdy poniżającą grupę zawodową wypowiedzią całkowicie cię ośmieszyłeś jako nauczyciel, pedagog i człowiek

AK-47 13.11.2011 18:57
Tarnawa, a nie przyszło ci na myśl, że właśnie przed tym całym bałaganem i paranoją nauczyciel winien chronić swoich uczniów? Program to jedno a wychowanie-drugie.

kolejarz 13.11.2011 18:53
jak ja sledze wasze uwagi na temat nauczycieli to się zastanawiam kto ich samych miał uczyć patriotyzmu - a morze wykładowczy z uniwersytetu warszawskiego ,sami prawie lewicowi.

Reklama
Tarnawa 13.11.2011 18:16
Misiu!!! może to dla ciebie będzie odkrywcze , ale o polskim szkolnictwie nie wiesz NIC. Cytujesz tylko zaczerpnięte z wybranych gazet frazesy i banały. Ja byłem nauczycielem przez 35 lat i takiego bałaganu i paranoi,jaką obecny MEN prezentuje nie przewidywali najbardziej ekstrawaganccy futuryści . Trzeba było się jednak trochę więcej uczyć , nie skończyłbyś jako taksiarz - literat.

13.11.2011 15:55
I to oczywiście typowy przykład myślenia współczesnych "nauczycieli". Powiem to dosyć dosadnie: rzeczywiście spoglądając na te oświatowe kadry, nie chciałbym, by przejmowały ode mnie funkcję wychowawczą. Szczególnie, że nie potrafią oni często przeczytać ze zrozumieniem komentarza internetowego, napisanego przez prostego "taxidrajwera".

Tarnawa 13.11.2011 15:26
Taksówkarzu! lepiej wrzuć na luz , nauczyciel musi realizować program , który narzuca mu chory koniunkturalny i nowomodny minister oraz jego drżące o robotę kuratoryjne pieski. Co roku pod wpływem irracjonalnych przesłanek ministerstwo i niżej kuratoria, samorządy i dyrektorzy , (a tak naprawdę nauczycie) realizują coraz bardziej niedorzeczne zwidy i omamy ministerialnych urzędników . Nauczyciel stał się realizatorem tych chorych wymysłów, dodatkowo obciążany kolosalną sprawozdawczością ,zmieniającymi się co roku programami , co roku nowymi podręcznikami nie ma czasu dla ucznia. Minister chce zaistnieć medialnie nie rzeczywistą reformą szkolnictwa , bo wtedy trzeba byłoby zwolnić połowę swych przydupasów , zlikwidować większość ministerialno - kuratoryjnych drogich , bezużytecznych etatów. Wtedy jednak zmniejszą się jego wpływy i władza. Ministerialni urzędnicy wymyślają więc coraz więcej bezsensownych po prostu głupich programów , których istnienie legitymizuje istnienie ich etatów, a bezmózgowe samorządy realizują bezkrytycznie to co chora władza zaleciła . A potem, jakiś taksówkarz pisze , jakie funkcje po leniwych i niewydolnych rodzicach powinna przejmować szkoła

13.11.2011 11:50
@8 - założenie słuszne, wnioski fałszywe. Oczywiście, że pierwsze lekcje wychowania obywatelskiego wynosi się z domu. No i kołtun wychowuje kołtuna, bo wszyscy zapomnieli o społeczno - wychowawczej roli szkoły. Jeżeli rodzina jest społecznie dysfunkcyjna, to nie można oczekiwać od niej, że w odpowiedni sposób wychowa i wyedukuje dzieci. Jeśli w domu nie ma odpowiednich wzorców, to skąd młody człowiek ma je czerpać? Z TVN, który przekazuje informacje wybiórcze i eskaluje agresje? Wtedy tę rolę musi na siebie przejąć szkoła. Ale nie zrobią tego nauczyciele, którzy nie mają poczucia misji, a ich aktywność ogranicza się do "odwalenie" pensum. Wbrew pozorom zadanie to nie obciąża tylko nauczycieli WOS, czy historii. Również nauczyciele matematyki czy biologii ponoszą część odpowiedzialności za edukację kulturalną naszych dzieci. Pamiętajmy, że 1/3 swojego życia dzieciaki spędzają w szkole. Nawet te, które mają w domach pozytywne wzorce, bywają w szkołach psute, co z kolei świadczy o niewydolności systemu oświaty. Nieskuteczny system awansu zawodowego nauczycieli ma również związek z doskonaleniem zawodowym również pedagogicznym. A pedagogika to nauka o procesach wychowawczych. Czy pozytywnym wzorcem jest pijany dyrektor szkoły awanturujący się z właścicielem firmy budowlanej? To tyle na ten temat.

Opinie

Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

Do roku 2150 r. Wenecja oraz wyspy i bagna Laguny Weneckiej mogą okresowo znaleźć się pod wodą podczas powodzi morskich – potwierdziła analiza włoskich naukowców. W rozmowie z PAP oceanolog prof. Jacek Piskozub podkreślił, że do końca wieku zalaniu ulec mogą też niektóre polskie miejscowości, w tym dzielnice Gdańska.Data dodania artykułu: 09.04.2025 11:55
Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

Narodowy Bank Polski zaprasza do udziału w wyjątkowym konkursie na temat rezerw złota.Data dodania artykułu: 09.04.2025 10:22Liczba komentarzy artykułu: 2
„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (WSiP) to najstarsze polskie wydawnictwo edukacyjne i jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm działających na rynku podręczników oraz narzędzi edukacyjnych dla szkół w Polsce. Podstawę oferty stanowią tradycyjne i cyfrowe produkty dla wszystkich poziomów edukacji - od wychowania przedszkolnego, przez szkoły podstawowe, licea, technika do szkół branżowych. Firma rozwija innowacyjną platformę edukacyjną - EDURANGĘ. Dbając o najwyższy poziom przygotowywanych materiałów, WSiP nie pomija roli rozwoju zawodowego nauczycieli. Dlatego prowadzi niepubliczny ośrodek doskonalenia nauczycieli ORKE, który wspiera profesjonalnymi szkoleniami nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych.Data dodania artykułu: 08.04.2025 09:17
80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 5°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Szanowny Panie Prezydencie. Ad. 1. I bardzo dobry numer z tym parkiem. Te różne zaczepki tego różnego lewactwa po drodze nie mają znaczenia. Ale z tą godziną szóstą rano to trochę Pan przesadził. Kiedyś, pewne "czynności" w łóżku o tej godzinie dopiero kończyłem, a teraz o tej godzinie, dopiero przekręcam się na drugi bok. Ad. 2. Jeżeli ma Pan na myśli ten brukowiec uliczny, to ja mam takie samo zdanie: "nie bać" lokalnego szmatławca. Ad. 3. Jak wyżej: "nie bać" Kucharskiego i aktualny, tzw. "wymiar...". Ad. 4. Tak. Dobra diagnoza. Ci, tzw. radni, to są niszczyciele samorządności. Do tych destruktorów należy oczywiście dołączyć pewnego, tomaszowskiego, antysamorządowego, antyspołecznego i podejrzanego w innych życiowych "upodobaniach" - nie daj Panie Boże - posła. Jeżeli dorzucimy do tego osobiste pomówienia wobec Pana, to śmiało można stwierdzić, że są to zwykłe gnidy dworskie. Pytanie na jakim dworze takie gnidy służą?! Oczywiście, na dworze ryżego donka. Ad .5 i 6. Opisane dobre zamierzenia dla miasta. Jednak, opisane wyżej gnidy dworskie, wspomagane przez powiatowego katechetę i jego przygłupów oraz przez lokalnego szmatławca, będą robić Panu pod dużą górkę. Te społeczne i samorządowe oraz medialne głupole ZAWSZE będą na Pona szukać różnych "haków". Ale, ponieważ są to głupole i dworskie gnidy, mogą Pana pocałować "w pukiel". Te lokalne przygłupy myślały, że mogą Pana traktować tak, jak dzisiaj (10.04.25 r.) chcieli potraktować Nawrockiego przygłupy od Trzaskowskiego. Uważali, że ci od Nawrockiego, to są totalne przygłupy. I teraz jest konsternacja: oni (od Nawrockiego) to nie są, kur.a, głupki. I wiem, że tak samo o Panu już teraz myślą te lokalne, samorządowe, parlamentarne i medialne przygłupy . Pozdrowienia od starego czekisty.Źródło komentarza: Panom z "różowego trabanta" nie dam się zastraszyćAutor komentarza: Tomasz W.Treść komentarza: Panie Prezydencie ! Byli , są, i będą przeszkadzać, bo taka ich natura! Szacunek dla Pana za te wszystkie inwestycje👍Źródło komentarza: Panom z "różowego trabanta" nie dam się zastraszyćAutor komentarza: Mi-Go-BeTreść komentarza: Od dłuższego czasu mówię,że pan K.jest nierównozważony...Źródło komentarza: Panom z "różowego trabanta" nie dam się zastraszyćAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Towarzyszu Kiermas. Za czasów, najbliższych Towarzyszowi, było jeszcze gorzej. I właśnie dlatego, po II wojnie, za ulubionej Towarzysza komuny, w Polsce też odbywało się jeszcze większe piekło: stalin, bierut, gomułka, itp., itd. Polska przeszła wtedy przez piekło, jednak nie dla wszystkich ..... Tacu Towarzysze jak pan, tego piekła nie zauważali, bo i po co?! I przez to piekło, Polska, która była w koalicji zwycięskiej po II wojnie, klepała biedę, a potomkowie hitlera świętowali, bo ci przestępcy i mordercy skorzystali z Planu Marshalla i teraz ci zbrodniarze pogardzają nami - Polakami i znów chcą nas uszczęśliwiać poprzez durniów-komunistów z Brukseli. I to jest prawdziwe piekło - Towarzyszu Kiermas. Pozdrowienia od starego pisiora - Towarzyszu Kiermas.Źródło komentarza: Kataklizm w powiatowym samorządzieAutor komentarza: Tomaszowianin i wędkarz.Treść komentarza: Niech Pan Prezydent obejrzy również w sobotę śnięte ryby w Wolborce i czarne jej wody. Zatruto piękną rybną rzekę…brak słów by wyrazić oburzenie…ale jest nowy Park! Ukłony dla Pana Prezydenta.Źródło komentarza: Panom z "różowego trabanta" nie dam się zastraszyćAutor komentarza: ...)Treść komentarza: to przyjdź nad ranem około 13Źródło komentarza: Panom z "różowego trabanta" nie dam się zastraszyć
Reklama
Skarpetki zdrowotne frotte ze srebrem

Skarpetki zdrowotne frotte ze srebrem

Skład:bawełna 80%, Prolen® Siltex ze srebrem 17%, Lycra® 3% Wielkości:35-37, 38-40, 41-43, 44-46, 47-49 (oprócz koloru białego i szarego)        (według ZN-JJW-P-005)Konstrukcja:Skarpetki nieuciskające Medic Deo® Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Medic Deo® Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!Specjalna konstrukcja cholewki i niewielka domieszka nowoczesnego włókna Lycra® w całym wyrobie powodują idealne bezuciskowe przyleganie do nóg i maksymalną elastyczność - nietamowanie przepływu krwi i komfort nawet dla opuchniętych nóg.Dzięki działaniu przędzy z jonami srebra, wzmocnionemu apreturą antybakteryjną i antygrzybiczną Sanitized®, skarpetki hamują rozwój mikrobów i zapobiegają jednocześnie przykremu zapachowi podczas użytkowania. Miejsca stóp narażone na otarcia i urazy są chronione przez miękką trójwarstwową dzianinę frotte. Opaska elastyczna na śródstopiu zapobiega przesuwaniu się skarpetki na nodze.Skarpetki nadają się znakomicie do aktywności fizycznej. Do produkcji skarpetek jest używana czysta bawełna - naturalna przędza najwyższej jakości.SKARPETKI ZAREJESTROWANE JAKO WYRÓB MEDYCZNYZ pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 533

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 533

Cena: Do negocjacjiZapraszamy Państwa do odwiedzenia naszego punktu zaopatrzenia medycznego Tomaszów Maz. ul. Słowackiego 4Na zdjęciu: Obudowa PB 533 w kolorze nabucco z wkładem PB 521 z okrągłymi podstawami łóżka oraz frontami z nakładką tapicerowaną. Akcesoria: Lampa przyłóżkowa.Wysokiej jakości obudowa drewniana PB 533 dostępna w kilku kolorach w połączeniu z wkładem regulowanym PB 521 tworzy spójną całość i oddaje domowy charakter łóżka przy zachowania jego podstawowych funkcji. Możliwość konfiguracji wyposażenia dodatkowego w postaci np. składanych barierek bocznych sprawia, iż model ten cieszy się dużym zainteresowaniem klientów indywidualnych oraz placówek opiekuńczych.  Kolory niestandardowe*: DETALE PRODUKTU:1. Aplikacje z drewna bukowego4. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji2. Możliwość konfiguracji z barierką składaną5. Tapicerowana nakładka (opcja)3. Różne wymiary leża 6. Okrągłe podstawy łóżka (opcja)OPCJE:zmiana długości i szerokości leża • zmiana kolorystyki • możliwość zastosowania okrągłych podstaw kół • tapicerowana nakładka frontuPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 39 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:206 × 96 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:106,8 kgStopki regulowanemax 100 mm FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-533 [PDF]
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama