Serwis MAM PRAWO WIEDZIEĆ udostępnia wszystkie oficjalne wypowiedzi dziesiątki kandydatów związane z merytorycznymi tematami, ich szczegółowe biogramy i przeszukiwarkę głosowań sejmowych kandydatów-posłów (Bronisława Komorowskiego, Jarosława Kaczyńskiego, Waldemara Pawlaka i Grzegorza Napieralskiego).
Oficjalne wypowiedzi kandydatów publikowane na ich stronach internetowych i serwisach społecznościowych zostały podzielone według listy ważnych tematów związanych z nadchodzącą prezydenturą (Kompetencje Prezydenta i wizja prezydentury; Ustrój Państwa; Finanse Państwa i gospodarka; Unia Europejska, polityka zagraniczna; Problemy współczesnego świata; Bezpieczeństwo energetyczne; Bezpieczeństwo obywateli i państwa; Polityka zdrowotna; Polityka społeczna i rynek pracy; Edukacja; Strategie rozwojowe; Prawa i wolności obywatelskie, światopogląd; Wspólnota i symbole).
Korpus tekstów to jednocześnie narzędzie dla dziennikarzy, do przeprowadzanych przez Państwa analiz i artykułów. Zachęcamy także do zapoznania się z innymi funkcjonalnościami serwisu mamprawowiedziec.pl.
Stowarzyszenie 61 zwraca uwagę, że analiza programów wyborczych wyraźnie pokazuje jak niewiele miejsca kandydaci poświęcają w nich kwestiom merytorycznym. „Wierzymy, że nasza inicjatywa, także dzięki uwidaczniającym ten problem przejrzystym wykresom dostępnym na naszych stronach, zaktywizuje obywateli do zadawania kandydatom pytań. Pokaże też samym kandydatom jak nie wiele o swych przyszłych obowiązkach mówią w czasie kampanii. Tym samym serwis MAM PRAWO WIEDZIEĆ to jest także narzędziem obywatelskiego nacisku, wpisującym się w ideę e-demokracji” - mówią twórcy serwisu.
Analiza prowadzona jest od dnia oficjalnego rozpoczęcia kampanii, tj. ogłoszenia przez Marszałka Sejmu RP wyborów w dniu 21 kwietnia 2010 r., do czasu ciszy przedwyborczej. Serwis jest na bieżąco aktualizowany.
Serwis MAM PRAWO WIEDZIEĆ jest prowadzony przez Stowarzyszenie 61, niezależną i apartyjną organizację pozarządową, która zajmuje się udostępnianiem informacji o osobach pełniących wybieralne funkcje publiczne oraz wykorzystywaniem narzędzi elektronicznych w procesie wspierania rozwoju procesów demokratycznych.
Napisz komentarz
Komentarze