Jak zrobić skuteczną promocję?
Są firmy (szczególnie duże), które mają wydzielone zespoły do promocji i działań marketingowych w sieci, są również takie, które korzystają z pomocy fachowych agencji takich jak https://www.internetum.com/google-tag-manager/. Najważniejsze jest to, by nie było to dodatkiem do zadań szeregowego pracownika, tylko pozostawało w gestii specjalistów. Tylko profesjonalne podejście do tematu może gwarantować po prostu sukces.
Marketing internetowy dotyczy wszystkich firm – nie tylko dużych marek, ale również lokalnych działalności. Oprócz przyciągania nowych klientów, odpowiadania na ich potrzeby i tworzenia relacji bardzo ważnym elementem staje się umieszczanie opinii i recenzji o produktach czy usługach. Warto zauważyć, że takich elementów nie dają nam zakupy w sklepach stacjonarnych. Działanie opinii innych według badań jest bardzo istotne, bo aż 40% internautów przyznaje się do tego, że dokonuje zakupu bądź też z niego rezygnuje, kierując się zdaniem innych.
Inwestycja w media społecznościowe
Podstawą funkcjonowania firmy w sieci jest strona internetowa – sklep – blog. Nie funkcjonują one jednak bez profesjonalnie prowadzonych kanałów w mediach społecznościowych. I tak Facebook, YouTube czy Instagram to najczęściej odwiedzane przez Polaków social media i firma, której tam nie ma, praktycznie w świadomości odbiorców nie istnieje. To kilkanaście milionów ludzi, którzy są potencjalnymi klientami lub też mogą spowodować, że ich reakcja przyciągnie innych odbiorców. Jak widać, te zasięgi są zdecydowanie większe niż tradycyjna reklama.
Skuteczny fanpage zakłada budowanie relacji i interaktywność. Popularne lajki, udostępnienia czy komentarze napędzają na stronie ruch, poza tym są informacją zwrotną, czego klienci potrzebują, jakich rzeczy szukają. Odpowiadanie na nie jest najważniejszą rzeczą w rozwoju firmy. Sam fanpage powinien wyglądać tak, by być po prostu interesujący i zachęcający do czytania chociażby poprzez umieszczane na nim porady czy też informacje.
Napisz komentarz
Komentarze