Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 5 listopada 2024 01:22
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Tomaszów Wita?

Co tworzy pozytywny wizerunek? Jakie czynniki odpowiedzialne są za to, że postrzegamy coś jako ładne lub brzydkie, zadbane lub niechlujne i opuszczone? Wiele osób szukając odpowiedzi na te pytania sięga wysoko chmur. Tymczasem odpowiedź znajduje się wprost pod naszymi nogami lub na wprost naszych oczu.

Strategie, koncepcje i plany. Rozwój i promocja miasta. Słyszymy to już co najmniej 15 lat. W tym czasie podejmowano różne działania mające wypromować nasze miasto. Raz jako centrum turystyki „weekendowej”, innym razem jako przyszłe zagłębie przemysłowe.

Aby ten cel osiągnąć wyprodukowano m.in. tysiące ulotek, lepszych i gorszych folderów reklamowych (te wydane niedawno przez powiat możecie obejrzeć w naszej galerii), gadżetów, plakatów i kalendarzy. Miejscy i powiatowi urzędnicy brali udział w targach i konferencjach. Skutek tego wszystkiego jaki jest wszyscy wiemy. Nawet specjalna strefa ekonomiczna przeniesiona do nas dzięki Mirosławowi Kuklińskiemu nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań i nadziei. Po blisko 10 latach zainstalowały się w niej tak naprawdę dwie firmy.

Inwestorzy pojawiają się, oglądają miasto i znikają. Turystów coraz mniej z uwagi na kwitnący Zalew Sulejowski i brak informacji turyststyczno - ekonomicznej.

Kolejnym sposobem promocji miasta były artykuły sponsorowane. To nowa formuła wprowazdzona przez obecnego prezydenta miasta. Kilka miesięcy temu zarówno miasto jak i powiat wydatkowały kilkadziesiąt tysięcy złotych na teksty w czasopiśmie The Warsaw Voice (pisaliśmy na ten temat w artykule Głos Tomaszowa w Głosie Warszawy). Materiał się ukazał i... możemy potraktować go jak makulaturę. Naszym zdaniem ich oddziaływanie było ograniczone by nie powiedzieć znikome, mimo, że jak twierdzi wydawca, dociera ono do 40 tysięcy czytelników. Zapewne nikt nigdy nie będzie w stanie ocenić ile osób przyjechało do Tomaszowa w wyniku lektury lakonicznych tekstów zamieszczonych w Głosie Warszawy. Nie ulega natomiast wątpliwości, że liczba odbiorców reklamy oraz jej skuteczność nie powinna pozostawać bez znaczenia przy podejmowaniu decyzji o zastosowaniu tej czy innej jej formy.

Powyższy wstęp miał na celu ukazanie, że czasami kosztowna i poprowadzona z "rozmachem" (tak się oczywiście komuś wydawać może) akcja promocyjna nie koniecznie musi odnieść pożądany skutek. Często snując dalekosiężne wizje i koncepcje tracimy dystans i nie dostrzegamy tego co znajduje się na wyciągnięcie ręki. Czymże jest 40 tysięcy przypadkowych czytelników anglojęzycznego The Warsaw Voice w porównaniu z kilkunastoma tysiącami samochodów przejeżdżającymi codziennie trasą K8?

Sprawdziliśmy dzisiaj co widzi podróżny przemieszczający się nie tylko tą ale i innymi drogami okalającymi miasto. Jakie elementy promocyjno – marketingowe zastosowano, by zachęcić do złożenia tutaj wizyty. Niestety stwierdzić należy, iż jest to obszar zaniedbany.

Na początek „trasa szybkiego ruchu” - odcinek od Zawady aż do wjazdu w okolicach wysypiska śmieci (gmina Lubochnia). Kilka kilometrów drogi biegnącej praktycznie wzdłuż całego miasta. Znajdziemy tu tylko jedną, pochodzącą chyba sprzed 20 lat tablicę informacyjną (fot. 1) namawiającą do odwiedzenia Borek nad Zalewem Sulejowskim. Jej stan i wygląd zachęcają raczej do ucieczki niż wizyty. Nie najlepiej to świadczy niestety nie tylko o gospodarzach miasta (bo kto z przejezdnych zna Zagozdona, czy Haraśnego) ale i o jego mieszkańcach.

Nie znajdziemy nawet najmniejszej informacji na temat: Skansenu Rzeki Pilicy, Niebieskich Źródeł, Rezerwatu Żubrów i innych atrakcji miasta i powiatu.

Generalnie należy stwierdzić, że wiele osób jadących tą drogą myśli, że przejeżdża nie obok Tomaszowa ale w pobliżu … Paradyża. Dzieje się tak dzięki olbrzymiemu logo firmy umieszczonemu na elewacji jednej z hal produkcyjnych.

Sytuacja na innych drogach, zarówno krajowych jak i wojewódzkich przedstawia się podobnie. Oczywiście na każdym z wjazdów do miasta znajdują się tzw. „witacze”, które co prawda są estetyczne, jednak równocześnie dosyć skromne, przez co ich wartość informacyjno – promocyjna jest właściwie żadna. Dodatkowo umieszczone są one w miejscach zarośniętych i często zauważamy je w ostatniej chwili.

Co ciekawe, jedyny element promocyjny na tablicach witających przyjezdnych, czyli informacja o tym, że Tomaszów posiada tytuł Gminy Fair Play przestał być aktualny w chwili, gdy prezydent Zagozdon zdecydował, iż nie przystąpimy do kolejnej edycji konkursu. Na ten temat możecie przeczytać w artykule Tomaszów nie Fair Play.

 


 

Nie zpominajcie też o naszej galeii Świecznik pokryty patyną.


Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?

Tomaszów Wita?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
prześmiewca 13.08.2008 23:21
Nie martwcie sie. Juz niedlugo powstanie w Urzędzie Miasta nowa , piękna i wspaniała strategia oznakowania wjazdów do naszego city. Powołana bedzie komisja, komisja wyłoni ekspertów, eksperci opracują wnioski i analizy. I juz bedzie wspaniale. Nasi magistraccy fachowcy zgodnie z zasadami far play, zrobią nam taką strategie oznaczenia miasta, że przez najbliższe 2 lata nic sie nie da zmienić. Szkoda, ze więcej oprócz tworzenia kolejnych startegii nie potrafią.

kiki 12.08.2008 17:21
nikifor - masz rację. Skoro Borki leżą koło Łodzi a Widzew tam trenuje więc reklama ma swoje uzasadnienie. To tak jakby zadupie tomaszowskie było dzielnicą aglomeracji łódzkiej. A to juz awans wielkomiejski. Tramwaje powinny połączyć te dzielnice.

nikifor 11.08.2008 14:52
Zdj nr 7 jest najlepsze :) :) :)

kiki 10.08.2008 21:03
Widzew...to europejskiej druzyny marka. Tomaszów - to zdupie i wszelkiej maści krętaczy...ARKA !!!.

zzz 07.08.2008 16:41
caly ten widzew jest widoczny na nowych budynkach to predzej szpeci niz ozdabia . powinno sie wszystkich pozamykac za malowanie takich beznadzjenych napisow

luzak 07.08.2008 11:50
przecież borki nie są w Tomaszowie

Jack 07.08.2008 11:50
Nie są też widocznie oznaczone wszystkie zjazdy z K8 do Tomaszowa. Np strony Warszawy pierwszy zjad można łatwo przeoczyć. Brak tablicy przeddrogowskazowej, a sam drogowskaz znajduje się już na zakręcie i jest mało widoczny. Uważam że przy K8 powinny znajdować się drogowskazy do Niebieskich Źródeł, czy innych atrakcji naszych okolic.

..... 07.08.2008 09:19
Uderz w stół (starosta) nożyce (scort) się odezwą. Scort, daj juz spokój z tym powiatowym podlizusostwem.

scort 07.08.2008 06:28
ikx - staroste wybieraja radni powiatowi nie w bezposrednich wyborach jak np prezydenta spoleczenstwo

misiek 07.08.2008 00:58
Ten piękny napis pojawia się też często na świeżo pomalowanych obiektach w mieście i tu jakby w promocji nie pomaga.

ultras widzew fans 07.08.2008 00:20
Bardzo podoba mis się wstęp do artykułu. Mnie równiez smiech ogarnia jak widze kolejne ulotki i foldery. Najpierw trzeba wziąć się za miasto, a potem go promowac. Myslę, że gdyby w miescie było ładne ludzie jadacy nad i z Zalwu chetne by sie zatrzymywali by to i owo obejrzec, wypic piwko, cos kupic. A tak? Wolą nacisnac pedał gazu i byle dalej! Na poczatek nie trzeba PR-owaca, markeingowca itp. Wystarczy naprawic drogi, posadzic trawniki, otynkować mury i ... potem Plac Kosciuszki. Barkuje nam tez lobbingu w urzedach. To nie do konca prawda ze inne masty maja lesze projekty, plany, pomysly. Oni je po prostu potrafia przepchać. Przykładem opisywana w Tit sprawa nie przyznania nam funduszy na promocje marki regionalnej odwołujacej się do Pillicy. Pomysł zupełnie fajny, ale nie orzeszedł. Przeszły zaś, jak czytałem, niektóre gnioty z innych miast. Sytuacja, gdy cos mamy na papierze, ale nie potrafimy przepchac by uzyskac fundusze powtarza sie. mam jednak cały czas nadzieje, że "czas sie musi odmienic" Z innej beczki: gdybyscie zapytali kibiców w Polsce komu kibicuje sie w Tomaszowie Maz. Odpowiedzieli by: "W Tomaszowie tylko Widzew!" To sie nazywa promocja miasta. Zatem: Widzew wita w Tomaszowie to piekny i prawdziwy napis!

kiki 06.08.2008 23:53
bear - cały czas tym kmiotom to wytykam,oni mówia ,że niepotrzebnie nocha wtykam. Ale się dziadzio haha...i ma racje.

bear 06.08.2008 23:46
Kilka lat temu wyjechałem z Tomaszowa. Z przykrością stwierdzam, że kiedy tu przyjeżdżam, co pół roku, co rok - jest zawsze tylko gorzej, tj.: biedniej, brudniej, smutniej, głupiej...

ken 06.08.2008 23:13
Tomaszów - miastem turystycznym hahaha chybiona koncepcja. Aby prowadzić dobrą proocję miasta trzeba spełnić kilka warunków, ale jeden podstawowy. Trzeba sie na promocji znać. Trzeba by jakieś sensowne studia w tym kierunku skończyć i troszke praktyki liznąć. A postrzeganie promocji przez pryzmat folderów, promocyjnych gadżetów, pokazów na targach i koncertów zespołów muzycznych jest po prostu beznadziejnie prymitywne i płaskie. Tak własmalutki Jasio wyobraża sobie promocję. Ale cóż, Jasio dorasta i ucieka z TM. słowem : jaka władza taka promocja

Vian 06.08.2008 23:00
Po prostu tam na stołkach brakuje wyedukowanych ludzi którzy by zajęli się promocją miasta. Wystarczy paru marketingowców i PR-owców jakoś to ruszy. Jeśli idzie o promocję miasta, warto jeszcze wspomnieć o filmie promującym nasze miasto, które moim zdaniem świetnie ukazuje nasza historię. Gdyby do tego dorzucić pracę nad innymi elementami (źródła, groty, zalew) i coś z tym zrobić. To w przeciągu kilku lat, Tomaszów stałby się miastem turystycznym i nie szło by się opędzić od turystów. Dodatkowo można by też częściowo Wistom zagospodarować i oddać do zwiedzania ;)

Reklama
Polecane
Podsumowanie XXVII Kwesty pn. „Ratujmy groby zasłużonych Tomaszowian”Przemysłowcy oskarżeni o niesłychane przestępstwoSkonsultuj komunikację miejskąSpotkanie z prof. Jerzym Bralczykiem w MBPUtrudnienia w ruchu 11 listopadaNisze w kolumbarium dostępne do rezerwacjiŁódzkie/ W okresie Wszystkich Świętych 14 wypadków; nie było ofiar śmiertelnychPolicja: od czwartku doszło do 161 wypadków drogowych; zginęło 11 osóbListopadowe atrakcje w Tomaszowie MazowieckimJak wybrać odpowiednie łóżko do sypialni? Oto podpowiedźW gabinetach stomatologicznych jest coraz drożejKlasyk dla Legii
Reklama
Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Powiatowe Centrum Animacji Społecznej po raz kolejny organizuje Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich.  Będzie to już 8. edycja tego wydarzenia. Turniej skierowany jest do kół gospodyń z terenu województwa łódzkiego. Zmierzą się one w 6 konkurencjach: edukacyjnej, kulinarnej, artystycznej, sprawnościowej, modowej i teście wiedzy dotyczącym bezpieczeństwa na wsi.Tematem tegorocznej edycji jest PRL. Przedmiotem współzawodnictwa kulinarnego będzie deser. Scenka w konkurencji artystycznej będzie nawiązywała do Wszechobecnych w tamtych czasach kolejek, natomiast w edukacyjnej należy przygotować prezentację o latach 80-tych, ukrytych we wspomnieniach. Konkurencja sprawnościowa do końca pozostaje tajemnicą, natomiast pytania z wiedzy o bezpieczeństwie na wsi przygotuje KRUS. Bardzo widowiskowo natomiast zapowiada się konkurencja modowa, do której uczestnicy mają przygotować strój inspirowany modą z okresu PRL. Będą one prezentowane na wybiegu.Ponadto zapraszamy do obejrzenia wystawy, nawiązującej do PRL-u. Będzie można zobaczyć stare sprzęty elektroniczne, odzież, artykuły gospodarstwa domowego, prasę i inne eksponaty, związane z tym okresem. Nad całością imprezy czuwać będzie jury złożone z ekspertów z danych dziedzin.Na zwycięzców poszczególnych konkurencji, a także Grand Prix turnieju, czekają wspaniałe nagrody.Gwiazdą wieczoru będzie Paweł Stasiak w repertuarze Papa Dance, a na zakończenie odbędzie się zabawa taneczna z MR. SEBII. Turniej odbędzie się 9 listopada o godz. 15.00 w PCAS-ie przy ul. Farbiarskiej 20/24.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych do udziału w 19. edycji Tomaszowskiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu będą mogli w ten niestandardowy sposób uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę suwerenności. Start uczestników biegu planowany jest na godz. 13 z pl. T. Kościuszki, po zakończeniu oficjalnych uroczystości patriotyczno-religijnych z okazji 106. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla grup zorganizowanych (ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, stowarzyszeń, organizacji, firm itd.), jak również dla uczestników indywidualnych. Osoby, które nie ukończyły 13 lat, mogą uczestniczyć w biegu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej. Niepełnoletni mogą zostać zgłoszeni do biegu przez rodzica lub opiekuna prawnego.ZgłoszeniaBieg ma charakter rekreacyjny, do pokonania będzie trasa o długości ok. 1500 m. Zbiórka i weryfikacja zgłoszonych biegaczy odbędzie się w godz. 12-12.45 (domki na płycie pl. Kościuszki). Zgłoszenia na formularzach, których wzór znajduje się pod tekstem w załącznikach (tam też dostępny jest szczegółowy regulamin XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości), w przypadku grup zorganizowanych przyjmowane będą do 6 listopada br. Uczestnicy indywidualni mogą zgłaszać się również w dniu biegu. Wypełniony formularz wraz z dołączonym do niego oświadczeniem należy dostarczyć do Biura Biegu mieszczącego się w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18. Rejestracji można także dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online, dostępnego pod linkiem: https://cutt.ly/TeDo09HZAby podkreślić uroczysty i patriotyczny charakter biegu, organizatorzy proszą uczestników o założenie białych lub czerwonych koszulek, czapek lub innych elementów wierzchniej garderoby w tych barwach. W związku z organizacją XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jego uczestnikom 11 listopada między godz. 12.45 a 14 wystąpią utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie pl. T. Kościuszki oraz w al. Piłsudskiego na odcinku od pl. Kościuszki do ul. Legionów (w obu kierunkach). Prosimy kierowców o wyrozumiałość i przyłączenie się do wspólnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.  Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.11.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama