O tym jak ważna dla Tomaszowa jest budowa obwodnicy i równocześnie drogi, która byłaby bezpiecznym i szybkim połączeniem ze stolicą województwa mówi się od lat. Nasze miasto rozjeżdżane jest każdego dnia przez tysiące ciężarówek, a sytuacja w najbliższym czasie ulegnie znacznemu pogorszeniu w związku z budową kolejnej huty szkła w Ujeździe. Ciężkie pojazdy mkną naszymi ulicami, często przekraczając prędkość i stwarzając zagrożenie. Od niedawna prezes Towarzystwa Przyjaciół Tomaszowa a wcześniej samorządowiec, Jacek Kowalewski od dawna zabiega o budowę tomaszowskiego odcinka drogi S74. Warto poświęcić chwilę czasu i poczytać pisma słane przez Kowalewskiego i odpowiedzi, jakie otrzymuje
15.11.2017 11:35
(aktualizacja 21.08.2023 06:06)
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Piotrkowianin
29.11.2017 14:30
Jaką pierzeję? Dwie chałupy i ze 20 drzew do wycięcia: https://www.google.pl/maps/@51...668m/data=!3m1!1e3
T.K.
23.11.2017 12:51
Oby te obwodnice pobudowano jako dwupasmówki, tak jak jest w Piotrkowie, Bełchatowie...
czytelniczka
23.11.2017 13:38
W Tomaszowie jest tendencja do zwężania isniejących jezdni, proszę mieć zatem mniej optymistyczne oczekiwania. Cieszmy się raczej, że nie powstaną obwodnice jednokierunkowe bo i
taki pomysł może zawitać w głowach naszych rajców.
Stachu
20.11.2017 15:08
Ruch pojazdów znikomy w Tomaszowie to na co obwodnica. W południe na głównej ulicy miasta tj. Warszawskiej można spokojnie przejść przez jezdnię w dowolnym miejscu.
łowczy
20.11.2017 18:24
oojoojooj Staszku! mamy monitoring i nie warto w dowolnym miejscu przechodzić przez jezdnię, oko kamery wszystko zarejestruje i wyłapiemy śmiałka
♥
24.11.2017 08:05
W odległości ponad 30 m od najbliższego przejścia dla pieszych można spokojnie i legalnie przejść przez jezdnię, pod warunkiem, że żaden pojazd nie jedzie.
Ajdejano
19.11.2017 17:55
Do Wpisowicza nr 34: popatrz - z jaki namaszczeniem ten spod wpisu nr 33 napisał: "Za Komuny taki kawałek drogi to by w czynie społecznym Aktyw Partii wybudował. " Zauważ: słowa - "Komuny" i "Aktyw Partii" , ten były "raboczij" - posłuszny poleceniom Partii ( czytaj PZPR)pisze z dużej litery. Ten facio jeszcze teraz boi się tej swojej partii - matuchny !!!
♥
19.11.2017 22:59
Widzę i podejrzewam, że gdy wpisywał te słowa, to stał na baczność z "rukamy pa szwie".
amator
18.11.2017 19:46
Marzenia to wszystko marzenia. Kto zainteresują się drogą Łódź - Kielce?
Dwupasmówka do również bujda, gdzie stworzyła się wschodnia obwodnica Łodzi i NIKT tego nie połączy od wschodu z Tomaszowem. Jedyny szybszy łącznik przy Wolborzu, który jest również niemożliwy do zrealizowania
♥
18.11.2017 16:35
Tak masz rację. Aktyw Partii i czyn społeczny to dwie sprzeczności.
A może tak członkowie KOD i Nowoczesnej wybudują w "cynie" społecznym?
Czesław
18.11.2017 12:38
Za Komuny taki kawałek drogi to by w czynie społecznym Aktyw Partii wybudował. A dziś to tylko w sferze marzeń bo Unia już kasą nie sypnie niepokornym pisowcom.
niebrowiak
17.11.2017 21:35
To są tereny zalewowe Wolbórki i trzeba byłoby jezdnię ułożyć na nasypach ziemnych, tyle ziemi nawieść to też kosztuje. Chociaż pomysł niezły i warty przemyślenia dla włodarzy.
Ajdejano
17.11.2017 20:01
Do minusa p. Mariusza: tak - w pierwszym moim akapicie w poprzednim moim wpisie nr 29 powinienem wpisać, że "odnosisz się do wpisu
NIŻEJ, a nie powyżej. "
Wyjaśniam, ponieważ to Pan zakwestionował mój poprzedni wpis. Dziękuję - z poważaniem.
Ajdejano
17.11.2017 19:44
Do wpisu nr 27: załóżmy, że naprawdę jesteś kierowcą. Jednak, jak rzeczywiście tym kierowcą jesteś, to pisz, że odnosisz się do wpisu WYŻEJ a nie poniżej.
Zróbmy sobie jaja: nie mogłeś się odnieść do wpisu "wyżej" , ponieważ ten wpis "wyżej" był zamieszczony o godz. 18:24,41, a twój wpis był zamieszczony o godz. 17:38,49.
I - co misiaczku ??? Kto tu jest głąbem ???
PS. Pozdrowienia dla wszystkich prawdziwych kierowców, ale nie dla bezmózgich nygusów. Kierowców szanuję, ale nie wszystkich. Jak jesteś kierowcą - to nie udawaj ministra komunikacji: JASNE ?!?!?!
klug
17.11.2017 21:17
A może, siano. kierowca pisał na twojej antypodzie?
Twoje myślenie, że myślisz logicznie, cię może nie boli, lecz cię oszukuje.
Mieszkaniec
17.11.2017 18:24
Wprowadzic oplaty za przejazd tirow przez Tomaszow - za te pieniadze remonty drog. Zaklady zaopatrywane przez tiry powinny doplacac do remontow drog rowniez - Biala Gora, Grudzen itp.
Ajdejano
17.11.2017 17:09
Marzyciele, marzyciele, marzyciele !!! A z drugiej strony: co jeden, te lepszy inżynier od dróg !
Większość z Was opisuje te swoje marzenia i "inżynierskie" projekty - jakby się z ch...oinki urwała.
I tylko JEDEN - spod wpisu nr 11 napisał tylko trzy konkretne słowa pod moim wcześniejszym wpisem: "Kasa, misiu, kasa. "
Wszystkim wydaje się, że krajowa dyrekcja dróg i autostrad śpi na pieniądzach i nie wydaje tej kasy na drogi, tylko - no właśnie - na co?? Coś kombinuje ??
Przez osiem długich lat p.Kowalewski (przecież z PO), wtedy, kiedy rządzili ci Jego koledzy - nieudacznicy z PO - w województwie i w centrali, nie wywalczył NIC z tą dk nr 74. Ciągle były pokazywane dla gawiedzi jakieś mapki- srapki w różnych konfiguracjach i było opowiadanie - jak to jakieś lokalne tomaszowskie stowarzyszenie walczy jak lew o te drogę nr 74.
I CO ???? I JAJCO !!!
I tak co cztery lata ten temat będzie powracał jak bumerang. Powodzenia - marzyciele, opowiadający bajki gawiedzi.
I nie ważne - kto rządzi w warszawce.
Aktualnie mamy jakby "swojego" tomaszowskiego prezia. Jednak, chyba On nie jest taki "swój" dla innego - najważniejszego prezia - tego z warszawki, co ???
kierowca
17.11.2017 17:38
Taaa, usiąść i biadolić przed klawiaturą i wytykać innym błędy, uchroń nas Boże przed takimi hamulcowymi jak wyżej podpisany.
Tymoteuszka
17.11.2017 16:24
To też jest dobra opcja. Zauważ, że Rondo Olimpijczyków już się korkuje. W tym przypadku zrobiłabym "przebicie" z ul. Wandy Panfil do św. Antoniego na wysokości Sikorskiego, tam gdzie ma powstać nowe rondo. To rondo i to "przebicie" odciążyłoby Rondo Olimpijczyków.
Ale co my możemy. My możemy tylko pisać na tym forum, a i tak nikt z naszych wypowiedzi nie weźmie ich do serca.
Marek
17.11.2017 14:58
Pierwszą dobrą obwodnicą byłoby połączenie ulicy Bema z ulicą Orzeszkowej, tylko tu w rachubę wchodzi nowy most na Wolbórce koło Weltomu. Ominęli byśmy centrum wjeżdzając od strony wspomianej dwupasmówki. Tereny pod nową drogę są wolne niezabudowane, warto byłoby rozważyć ten wariant ,,małej obwodnicy" przez Bema Zieloną i Wandy Panfil do Antoniego. Ominęlibyśmy wtedy nieszczęsną Legionów czy wąziutką Barlickiego.
carol
17.11.2017 08:55
NIE, NIE, NIE dla obwodnicy, która przebiegałaby od strony południowo-zachodniej Tomaszowa, przez otulinę Sulejowskiego Parku Krajobrazowego, dolinę Pilicy, jedne z najpiękniejszych terenów w sąsiedztwie Tomaszowa, taka ma być strategia wykorzystania potencjału turystycznego, przez niszczenie walorów przyrodniczych? Odetniemy się od terenów rekreacyjnych i podusimy się na całego w tym mieście. Uruchomimy Greenpeace i inne organizacje ekologiczne przeciwko takim koncepcjom.
Michał
17.11.2017 11:59
...masz małomiasteczkowe myślenie! obwodnica południowo-zachodnia Tomaszowa przysporzy nam wielokrotnie więcej turystów. Dobry dojazd nad Zalew, do Grot czy Niebieskich Żródel, Areny Lodowej oraz Spały czy Inowłodza. Dajmy tę szansę Tomaszowowi skoro tu przemysłu już nie ma. Najazd turystów ubogaci te rejony i ożywi lokalną przedsiębiorczość.
@
17.11.2017 15:25
Obwodnica Tomaszowa przysporzy nam wielokrotnie więcej turystów.
Samo zbudowanie obwodnicy nic nie przyniesie dla turystyki w mieście i powiecie. Posiadamy w mieście dwie "Informacje Turystyczne", ale jest tam brak wydawnictw o zabytkach miasta i powiatu. Obecnie znajdują się materiały tzw. turystyczne z przed kilku i kilkunastu lat.
W mieście i powiecie nawet niema oznaczeń na budynkach zabytkowych (zgodnie z przepisami), szlaków turystycznych, map z oznaczeniami budynków i szlaków.
carol
20.11.2017 19:03
Szanowny Michale...tak, mam małomiasteczkowe myślenie bo mieszkam w Tomaszowie Mazowieckim, i żyję tu dość długo i od urodzenia. I nie zamierzam się stąd wyprowadzać, bo lubię życie małomiasteczkowe, a zwłaszcza to, że w 5 min mogę być na rowerze nad rzeką, na łąkach w lesie. O turystyce swoje wiem, nie sądzę by nasze okolice stały się kiedykolwiek "ośrodkiem turystycznym" wymagającym budowania specjalnej infrastruktury komunikacyjnej. Oczywiście jest wiele przykładów tego jak rozwój infrastruktury komunikacyjnej przyczynia się, w głównej mierze, do rozwoju funkcji turystycznej obszarów, ale dotyczy to głównie obszarów o dużym potencjale turystycznym. Do obsługi ruchu turystycznego w naszych okolicach wystarczą drogi istniejące. Jak na razie turystyka u nas jest raczej w zapaści. Bynajmniej nie z powodu dostępności. Zdaje mi się, że budowanie obwodnicy ma przede wszystkim odciążyć mieszkańców miasta od ruchu tranzytowego, głównie transportu drogowego. . Można to rozwiązać nie niszcząc tego co dla nas, mieszkańców, jest cenne. Terenów rekreacyjnych. I jeszcze jedno. To, że na niedzielę zjedzie sie ludziska nad zalew, albo zajrzą do grot czy do Źródeł, to nie jest turystyka. Żadnej turystyki tu nie rozwiniemy a tym bardziej grosza na tym nie zarobimy. Ale to już inny temat.
Napisz komentarz
Komentarze