Celem działań było przybliżenie problematyki zmian klimatycznych na świecie i w naszym najbliższym otoczeniu. Z ogromną energią i pomysłami przystąpili do działań, które skumulowały się w trakcie trwania Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG).
Działania były różnorodne, a pomysły rodziły się każdego dnia. Zajęcia związane ze zmianami klimatu realizowali na lekcjach biologii, geografii, chemii, lekcjach wychowawczych i wiedzy o społeczeństwie. W programie uczestniczyły klasy V, VII, VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum.
Młodzież bardzo zaangażowała się w różnorodne akcje, dwie debaty ekologiczne, konkursy i zabawy. Byli także uczestnikami codziennych ekologicznych seansów filmowych. Każdy dzień to inny ważny temat: zrównoważony rozwój, smog, woda jako problem globalny, ubóstwo, plastik. Codziennie organizowano inne konkursy i zabawy edukacyjne.
Z każdym mijającym dniem społeczność uczniowska była coraz bardziej zainteresowana, zaangażowana i liczniejsza. Ciekawą formą dla uczniów była kodowana gra terenowa oraz zbieranie znaczków za aktywność w TEG.
Uczniowie klas V realizujący w szkole program innowacyjny „KREATYWNI z NATURY” obserwowali stworzony przez siebie ekosystem zamykając go w słoiku i doświadczając efektu cieplarnianego. Nietypową formą zajęć ciszącą się dużym zainteresowaniem była „NOC BIOLOGÓW”. Realizując zagadnienia zrównoważonego rozwoju uczniowie klas III gimnazjum wprowadzali młodszych kolegów w trudne tematy współczesnego świata.
Niektóre akcje będą kontynuowane przez cały rok np. zbiórka makulatury, baterii, elektrośmieci czy plastikowych nakrętek - to namacalny, trwały efekt TEG. W głowach młodych ekologów jest jeszcze wiele pomysłów i trudno będzie im się zatrzymać... Szczyt Klimatyczny ONZ, który w tym roku odbędzie się w Katowicach (3-14 grudnia) stanie się im bliskim i ważnym wydarzeniem.
Napisz komentarz
Komentarze