Uczniowie klasy I b oraz klas IV- VIII prezentowali efekty swojej wielotygodniowej pracy nad wybranym zagadnieniem, przygotowali też przepiękne stoiska tematyczne, na których wyeksponowali wytwory swoich projektowych działań.
Jako pierwsi zaprezentowali się najmłodsi- uczniowie klasy Ib. Wraz ze swoją wychowawczynią, panią Leną Słowikowską pracowali nad projektem pt. „Rok z życia bociana”.
Klasa IVa, realizowała projekt pt. „I like sport”. Uczniowie pracowali pod kierunkiem wychowawczyni, p. Emilii Kwaśniak. Jego celem było promowanie zdrowego stylu życia, ale też zapoznanie się ze słownictwem dotyczącym różnych dyscyplin sportowych.
Bardzo ciekawy, bo niecodzienny projekt wykonali uczniowie kl. IVb. Nosił on tytuł „Gry i zabawy naszych przodków”. Nadzór nad pracami sprawowali: p. Paweł Zakaszewski,p. Beata Sroczyńska i pani Dorota Wieczorek. Czwartoklasiści propagowali zdrowy styl życia, ale też przybliżyli zasady gier i zabaw, w które bawili się ich rodzice i dziadkowie.
Klasa IVc pracowała nad projektem przy wsparciu wychowawczyni, pani Moniki Żyrek . Nosił on tytuł:„Ja i moja rodzina”. Dzięki jego realizacji uczniowie utrwalili i poszerzyli słownictwo z tematu „Rodzina”, pochwalili się też pięknymi drzewami genealogicznymi, które samodzielne wykonali.
Klasa Va, pracująca pod czujnym okiem p. Izabeli Dębińskiej i p. Ewy Turlik –Kostanek, zrealizowała projekt pt. „Baśnie braci Grimm- walka dobra ze złem”.Celem uczniowskich działań było zapoznanie się z twórczością braci Grimm, ale też kształtowanie umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych. Efektem ich pracy było krótkie przedstawienie pt. „Czerwony Kapturek”.
Kolejny projekt nosił tytuł: „Góralska kuchnia Podhala”. Realizowała go klasa Vb przy wsparciu pani Agnieszki Słotwińskiej i pani Sławomiry Przybyszewskiej. Główne cele projektu to: poznawanie zwyczajów mieszkańców Podhala, określanie wartości kalorycznej góralskich potraw oraz promowanie zdrowego stylu życia. Niespodzianką w tym projekcie był pokaz kulinarny i możliwość degustacji niektórych potraw.
O zasadach zdrowego żywienia opowiedzieli też uczniowie z klasy Vc, realizujący projekt pt. „Jemy zdrowo i kolorowo”. Piątoklasiści wykonywali szereg zadań pod nadzorem pani Adrianny Adamskiej- Mundzi, Anety Stanisławskiej i pani Joanny Piechny. Zapoznali się z zasadami zdrowego żywienia, ale też opowiedzieli o roli dobrze skomponowanych posiłków dla rozwoju organizmu.
Uczniom klasy VIa udało się zrealizować projekt w wychowania fizycznego. Swoją fachową pomocą służyli szóstoklasistom: pani Monika Kubaszewska i pan Marcin Jabłoński, którzy nadzorowali organizację Mistrzostw Szkoły Podstawowej w Piłce Nożnej.
O tym, że matematyka jest sztuką spróbowali przekonać społeczność szkolną uczniowie klasy VIb, dzieląc się swoimi wrażeniami z realizacji projektu pt: „Sztuka matematyki, matematyka w sztuce”. Pracowali oni pod opieką pani Agaty Tkaczyk i pani Anety Cieśliczki.Udowodnili oni, że matematyka jest wszechobecna i szalenie potrzebna w codziennym życiu oraz że ma zastosowanie nawet w sztukach artystycznych: malarstwie i rzeźbie.
Klasa VII a, zabrała uczestników spotkania na wycieczkę do Londynu. Uczniowie, wykorzystując prezentację multimedialną, opowiedzieli o tym, z jakimi zdarzeniami można się spotkać na lotnisku i podczas zwiedzania miasta. Tuż przed wakacjami to bezcenna wiedza!
Uczniowie klasy VIIb przygotowali projekt o „Kuchni regionu opoczyńskiego”. Nad jego realizacją pracowali w grupach zadaniowych, pod okiem pani Haliny Malej i pana Macieja Saktury. Przygotowali przepyszne potrawy do degustacji. W regionalnych strojach zaprezentowali się wspaniale.
Klasa VIIIa przedstawiła projekt pt. „Motywy biblijne w literaturze, sztuce, muzyce i filmie”. Przy realizacji zagadnień uczniom pomagali nauczyciele:p. Agnieszka Kujawska, p. Aneta Cieśliczka, p. Marcin Saktura i ks. Paweł Zubek. Pracując nad projektem, ósmoklasiści zetknęli się z różnorodnymi tekstami kultury. Opowiedzieli o tym, korzystając z prezentacji multimedialnej.
Ostatnia prezentacja należała do klasy VIIIb i nosiła tytuł: „Zalukaj ten post na fejsie”. Jego celem było uświadomienie odbiorcom wszechobecności anglicyzmów w Internecie, grach, aplikacjach i życiu codziennym nastolatków , a w związku z tym przypomnienie o konieczności nauki języka angielskiego i poszanowaniu języka ojczystego.
Metoda projektu wykorzystywana w procesie edukacyjnym rozwija u uczniów przedsiębiorczość, kreatywność, stwarza okazję do zastosowania ciekawych rozwiązań. Zakłada samodzielność i odpowiedzialność uczniów, uczy aktywnego słuchania i skutecznego komunikowania się. W pracy nad swoimi projektami uczniowie Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 8 z całą pewnością rozwinęli takie umiejętności.
Napisz komentarz
Komentarze