To, że pracownicy mają trudności z koncentracją w warunkach ciągłego hałasu, potwierdzają też dane grupy badawczej Ipsos, przeprowadzone na 10 tys. osób z 14 krajów świata. Badanie wskazuje, że dla niemal wszystkich, bo aż 95 proc. ankietowanych ważna jest możliwość wykonywania zadań w prywatności. Prawie co trzecia badana osoba przyznała, że ze względu na to, że nie może skupić się w biurze, musi kończyć wykonywanie zadań służbowych w domu. Tym sposobem pracownicy tracą średnio 86 minut w ciągu każdego dnia pracy. A im mniejsza wydajność, tym niższe wyniki finansowe firmy.
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego[1] przeciętne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw w sierpniu 2017 r. wyniosło 4492,63 zł, a zatrudnienie 6025,6 tys. osób.
- Jeśli zatem przyjmiemy, że pracownik biurowy pracuje 8 godzin dziennie przez 20 dni w miesiącu, to z danych wynika, że każda taka osoba, która pracuje w niekomfortowym biurze, a tym samym traci prawie 1,5 godziny dziennie, przynosi firmie straty finansowe sięgającą aż 842 zł brutto miesięcznie. Mnożąc to przez średnie zatrudnienie, koszty związane z niezapewnieniem zespołowi odpowiednich warunków do pracy ponoszone przez pracodawcę można liczyć w miliardach złotych – mówi Jacek Staniszewski, dyrektor generalny Touax.
Biura zapewniające wysoki komfort pracy powinny być przyjazne, przestrzenne, wielofunkcyjne oraz dobrze skomunikowane i doświetlone. Dlatego niezależnie od tego czy pracujemy w systemie gabinetowym, czy przestrzeni typu open space, warto zastosować liczne przeszklenia. Są one nie tylko ładne i zgodne z najnowszymi trendami designu, ale przede wszystkim, umożliwiają większy dopływ światła dziennego.
Ciekawym i bardzo praktycznym rozwiązaniem są również szklane ściany, wydzielające pomieszczenia biurowe w kontenerach open space. Dają one pracownikom poczucie prywatności oraz możliwość pracy w ciszy, co znacznie przekłada się na wzrost efektywności w wykonywaniu zadań. Jeśli np. w firmie prowadzi się dużo rozmów telefonicznych, warto pomyśleć o wydzieleniu specjalnych boksów dla osób rozmawiających przez telefon. Jest to ważne ze względu na komfort pracy ich samych, jak i pracujących z nimi osób, wykonujących w tym czasie inne czynności.
Napisz komentarz
Komentarze