Znalazła się w gronie 100 szkół podstawowych w całej Polsce, które miały szansę realizować projekt, dotyczący podniesienia świadomości młodych ludzi na temat potrzeb osób, które mają trudności w poruszaniu się czy percepcji oraz istniejących barier w otaczającej przestrzeni.
W ramach konkursu uczniowie mogli uczestniczyć w lekcjach o dostępności, które były prowadzone przez nauczycieli zgłoszonych do projektu. Materiały dydaktyczne, które szkoła otrzymała z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju pomogły zrealizować zajęcia w ciekawy i niebanalny sposób.
Uczniowie, którzy wzięli udział w zajęciach dowiedzieli się m.in.:
- Czym jest dostępność?
- Jakich grup społecznych dotyczy tematyka „dostępności”?
- Jakie są przykłady barier i możliwości ich usunięcia.
- Czym jest program Dostępność Plus i jak Fundusze Europejskie wspierają osoby z niepełnosprawnościami.
Kolejnym etapem udziału w konkursie było przygotowanie i złożenie pracy konkursowej. Uczniowie z „Dwunastki” wykazali się dużą kreatywnością i zrozumieniem tematu. Mimo że znaleźli się poza podium, dzięki ich zaangażowaniu szkoła otrzyma nagrodę w postaci 6 zajęć warsztatowych na temat dostępności poprowadzonych przez profesjonalnych trenerów zaś uczniowie, którzy przygotowali pracę - dyplomy i upominki.
Projekt wykonany w ramach konkursu:
Napisz komentarz
Komentarze