Żeby firmowa strona internetowa zaczęła dla Ciebie zarabiać, musisz wzbudzić zainteresowanie odbiorców
Użytkownik wyszukiwarki samodzielnie decyduje, co i kiedy chce zobaczyć. Zadaniem dla przedsiębiorców jest zadbanie o to, aby wybrał właśnie ich serwis www. Dostępne statystyki, a także badania na temat zachowań internautów jasno wskazują, że największą popularnością cieszą się strony z czołowych pozycji w rankingach Google. Pierwsze miejsce gwarantuje od 40 do 60% udziału we wszystkich kliknięciach – konkretne rezultaty zależą od branży, lokalizacji i wielu innych czynników. Z kolei witryny z pierwszej strony wyników wyszukiwania zgarniają łącznie aż 95% wejść. Biorąc pod uwagę liczbę stałych użytkowników serwisu, pozycjonowanie stron internetowych w Google daje zdecydowanie największe możliwości pozyskiwania nowych klientów. Eksperci z agencji INSEO twierdzą, że żadna inna kampania w ramach e-marketingu nie przyniesie tak dużych korzyści. Skoro amerykańskiego serwisu używa ponad 94% internautów z Polski, to wnioski nasuwają się same. Obecność w TOP 10 SERP na istotne zapytania gwarantuje wzrost zainteresowania konsumentów o kilka rzędów wielkości.
Pozycjonowanie stron internetowych w Google realnie zwiększa zarówno ruch, jak i sprzedaż
Oczywiście same wejścia do serwisu www jeszcze nic nie dają – to od jego zawartości zależy, czy internauta stanie się klientem. Albo podczas tej samej sesji (dotyczy przede wszystkim sklepów internetowych), albo w niedalekiej przyszłości. Wysokie miejsce w wyszukiwarce automatycznie sprawia, że użytkownik darzy daną firmę większym zaufaniem. Tym samym przekonanie go do zakupów bądź skontaktowania się w celu zamówienia usługi staje się znacznie łatwiejszym zadaniem. Korzyści wizerunkowe wynikające z pozycjonowania stron internetowych w Google mają niebagatelny wpływ na zyski finansowe. Po wygodnym usadowieniu się w okolicach samego topu można liczyć na to, że liczba odwiedzin unikalnych użytkowników podskoczy nawet o kilkaset procent. Jak to się przełoży na sprzedaż? Według szacunków INSEO wzrost przychodów sięgnie nawet 70% na przestrzeni kilku miesięcy – rzecz jasna każdy przypadek należy traktować indywidualnie, ale to bardzo wymowny przykład.
Napisz komentarz
Komentarze