W czym pomoże Ci blog firmowy
Wielu przedsiębiorców dość sceptycznie podchodzi do zagadnień związanych z prowadzeniem bloga firmowego. Sam termin „blogowanie” kojarzy się bardziej z aktywnością nastolatków w ubiegłej dekadzie, niż ze skuteczną strategią marketingową. Obecnie żyjemy w erze mediów społecznościowych i to na nich skupia się uwaga właścicieli biznesów. Często niesłusznie.
Owszem - założenie profilu w mediach społecznościowych jest dużo łatwiejsze i tańsze, niż prowadzenie profesjonalnego bloga. Ponadto serwisy społecznościowe oferują przedsiębiorcom coraz doskonalsze narzędzia reklamowe, które są w stanie błyskawicznie podnieść poziom sprzedaży. Jednak social media mają też poważne wady. Najważniejsza z nich to brak jakiejkolwiek kontroli nad sposobem działania serwisu.
Facebook z roku na rok zmniejsza organiczne zasięgi postów. Jeżeli chcesz cokolwiek osiągnąć w social media marketingu – prędzej czy później zostaniesz zmuszony do korzystania z płatnej promocji. A ta staje się coraz droższa.
Musisz pamiętać, że cena każdej interakcji z reklamą jest określana na zasadach aukcji. Natomiast internet już dawno przestał być lekceważoną domeną technicznych pasjonatów. O uwagę użytkowników social media coraz częściej przyjdzie Ci rywalizować z profesjonalnymi firmami z ogromnym budżetem reklamowym. Wygra oczywiście ten, kto będzie w stanie zapłacić więcej.
Badania IAB Polska „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2019” jasno wskazują, że poziom wydatków na marketing internetowy zaczyna dorównywać nakładom na reklamę w telewizji.
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego
W takiej sytuacji rozsądnie jest poszukać alternatywy. Jedną z nich jest prowadzenie bloga firmowego. Własna strona internetowa pomoże Ci w znacznym stopniu uniezależnić się od innych kanałów pozyskiwania klientów. Poniżej znajdziesz 3 najważniejsze powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego.
Ruch organiczny
Poziom ruchu z wyszukiwarki Google jest ogromny. Znacznie przekracza wszystkie inne kanały pozyskiwania odbiorców razem wzięte. Warto powalczyć o fragment tego rynku. W tym wypadku - posiadanie własnej strony internetowej to konieczność.
Ponadto ruch z wyszukiwarki ma jeszcze jedną ważną zaletę – jest darmowy. Opcja bezpłatnego pozyskiwania klientów to dla wielu przedsiębiorców „być albo nie być” w momencie wprowadzenia okresowych ograniczeń w budżecie marketingowym.
Budowanie wizerunku eksperta
Nic nie wpływa lepiej na budowanie wizerunku eksperta, niż dzielenie się swoją wiedzą. Zwróć uwagę, że w mediach społecznościowych królują krótkie komunikaty. W wielu przypadkach skutkuje to pobieżnym poruszeniem tematu. Wpisy na blogu firmowym mogą mięć objętość nawet kilku tysięcy słów i lepiej nadają się do przekazywania bardziej skomplikowanej wiedzy.
Lepsze postrzeganie marki
Pozytywny wpływ posiadania bloga firmowego na budowanie wizerunku marki nie budzi żadnych wątpliwości. Zwróć uwagę na strony internetowe największych firm z Twojej branży. Szybko przekonasz się, że większość z nich posiada już zakładkę „blog”. Internauci postrzegają prowadzenie bloga jako wyraz profesjonalizmu. Zdecydowanie szybciej zaufają firmie, która jest w stanie publikować treści eksperckie, niż przedsiębiorcy dysponującemu wyłącznie stroną sprzedażową lub prostą wizytówką. Ponadto wpisy blogowe zwiększają ogólną widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Jak prowadzić bloga firmowego
Budowa bloga to długotrwały i pracochłonny proces. Musisz być przygotowany, że efekty swojej pracy zobaczysz dopiero po pewnym czasie. Ponadto będziesz musiał opanować mnóstwo zagadnień pobocznych, od technicznych aspektów tworzenia treści internetowej do e-mail marketingu.
Jednak ten wysiłek zawsze się opłaca. Posiadając popularnego bloga uniezależniasz się od kaprysów właścicieli innych portali. Masz zdecydowanie większe pole manewru w przypadku niekorzystnych zmian w algorytmach. Ponadto budujesz zaufanie do swojej marki i otwierasz całkowicie nowy kanał pozyskiwania klientów.
Artykuł powstał we współpracy z portalem o marketingu internetowym https://zarabiajnapisaniu.com/
Napisz komentarz
Komentarze