Zrób research, zapytaj o sukcesy firmy
Podstawą, jeśli chodzi o wybór odpowiedniej firmy pozycjonującej, jest dokonanie właściwego researchu. Najprostszą metodą jest wysłanie bardzo konkretnego zapytania do danej firmy dotyczącego jej sukcesów na tym polu. Dopytajmy o certyfikaty, o wyniki. Jeśli firma jest rzetelna i zależy jej na jakości świadczonych usług, z całą pewnością nie będzie żadnego problemu. Ważne jest to, aby dopytać też o certyfikaty.
Niech pokażą, że umieją
Nikt nikomu nie uwierzy na słowo. Co za tym idzie w przypadku wyboru agencji SEO, powinniśmy się zachowywać trochę tak, jak przysłowiowy niewierny Tomasz. Zapytajmy o przykładowe realizacje, dopytajmy o wypozycjonowane frazy oraz to, jak dużo czasu zajęło to firmie. Jeśli firma raportuje prace swoim klientom, możemy o taki przykładowy raport (oczywiście bez danych klienta) pokazać. Pozycjonowanie stron internetowych można zmierzyć narzędziami. Taki raport podniesie wiarygodność firmy i tym samym, zyska ona w naszych oczach. Konkrety zawsze będą w cenie w tym przypadku.
Zapytaj JAK pozycjonują
Metod pozycjonowania jest bardzo dużo. Musimy jednak pamiętać, że nie każda z nich, będzie nie tyle skuteczna, co bezpieczna. Dla przykładu System Wymiany Linków (SWL), z całą pewnością nie będzie bezpieczną i właściwą metodą pozycjonowania. Google i inne wyszukiwarki, cenią sobie przede wszystkim jakość, a nie ilość. Dlatego, jeśli firma stawia przede wszystkim na ilość, a dodatkowo GWARANTUJE osiągnięcie pierwszych pozycji w ciągu dwóch czy trzech tygodni, powinna nam się zapalić czerwona lampka ostrzegawcza. Dobra firma pozycjonująca, postawi na zasadę White Hat SEO, czyli zasadę dotyczącą przede wszystkim bezpieczeństwa i jakości. Zadba przede wszystkim o odpowiednie miejsca do publikacji, a także o to, aby dana strona zbyt szybko nie pozyskiwała bardzo dużej ilości linków. Takie działanie, także może być przez wyszukiwarki bardzo źle postrzegane, zaś jego konsekwencją, może być nałożenie filtra algorytmicznego na stronę.
Koszt musi być adekwatny do ilości wykonanej pracy
Kiedy szukasz firmy pozycjonującej, przede wszystkim zapytaj o to, jakie prace i w jakiej cenie zostaną w ramach pozycjonowania wykonane. Unikaj firm, które oferują przysłowiowe „dużo za niewiele”. Zazwyczaj takie firmy, stawiają na niekoniecznie wysokiej jakości linki, za to bardzo dużą ich ilość. Pamiętaj też, że podstawą dobrego SEO jest to, aby zacząć od optymalizacji strony. Jeśli firma nie podała takiej usługi w ramach konkretnej kwoty, możesz być pewien, że jakość SEO wykonywanego przez daną firmę, będzie wątpliwa.
A skąd oni wiedzą, że SEO działa?
Dobra agencja SEO monitoruje wyniki. Robi to za pomocą adekwatnych do tego celu narzędzi. Możemy śmiało zapytać o to, jakimi narzędziami dana firma się posługuje, albo też – jak takie narzędzia działają. Firma, nie zdradzając oczywiście swojego „know how” może nam na to pytanie odpowiedzieć. Zazwyczaj są to jednak płatne, bardzo specjalistyczne narzędzia, które nie tylko monitorują pozycje danej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, ale też sprawdzają, jaki dana strona zbiera ruch.
Napisz komentarz
Komentarze