Pełny raport będzie opublikowany jesienią jednak już dziś wiemy że gotowość szkół do realizacji zajęć w tych warunkach dobrze oceniło 60% badanych rodziców. Tymczasem tylko 10% nauczycieli twierdzi, że czuje się w pełni przygotowana do takiej formy pracy. Stopień tego przygotowania oraz poziom kompetencji cyfrowych nauczycieli przełożył się na ich sposoby prowadzenia zajęć online.
Częściej wykorzystywali oni narzędzia, które wiążą się z nauczaniem metodą podawczą - przekazywali informacje, wysyłali materiały do indywidualnej realizacji przez uczniów, wyświetlali filmy i prezentacje, publikowali treści na stronie internetowej lub blogu. Lekcje rzadziej odbywały się w sposób aktywizujący dzieci i młodzież do wspólnej pracy online. Jedynie niewielu prowadzących zdecydowało się na wykorzystanie edukacyjnych gier, quizów oraz narzędzi do zespołowej pracy zdalnej.
Wstępny raport z badania „Zdalne nauczanie a adaptacja” dostępny jest na stronie www.zdalnenauczanie.org
Napisz komentarz
Komentarze