Przykład Ceramiki Paradyż pokazuje, że polskie przedsiębiorstwa produkcyjne coraz lepiej radzą sobie za granicą. Firma ze swoją ofertą, obecna jest aktualnie w ponad 50 krajach na świecie, głównie poprzez sieć dilerską, a jej produkty kojarzone są z wysoką jakością i wyjątkowym wzornictwem. Jak zaznaczają przedstawiciele firmy, do prowadzenia działalności na szerszą skalę, niezbędne są jednak odważne i kompleksowe rozwiązania. Powołując nową spółkę, Ceramika Paradyż otwiera zupełnie nowy rozdział i zgodnie z przyjętą strategią, wzmacnia swoje działania na rynkach DACH oraz we Francji. W pierwszym kroku skoncentruje się na Niemczech, kraju o największym potencjale sprzedażowym. Potwierdzają to dane Niemieckiego Urzędu Statystycznego z lutego b.r. podane przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK), wg których obroty handlowe między Polską a Niemcami wyniosły w 2020 roku 122,9 mld euro, a Polska została piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec.
Ceramika Paradyz Deutschland GmbH
Siedziba nowo utworzonej spółki mieści się w Offenbach, ponad 120-tysięcznym mieście, leżącym przy granicy Frankfurtu nad Menem, które jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, usługowym oraz handlowym. W perspektywie najbliższych kilku lat, firma zakłada dynamiczny rozwój, kolejne zatrudnienia pracowników oraz intensywne działania marketingowe, które pozwolą wesprzeć sprzedaż oraz zwiększyć rozpoznawalność marki w całym regionie.
- Dotychczas jedyną formą naszej obecności na rynkach zagranicznych był eksport, który stanowił ok. 35-37% całej sprzedaży. Zależy nam jednak na zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju. Dokładna analiza utwierdziła nas w przekonaniu, że powołanie nowej spółki to kolejny ważny etap ekspansji Ceramiki Paradyż, który pozwoli nam wzmocnić pozycję marki na świecie i zbudować relacje w nowym otoczeniu biznesowym. – powiedziała Wioleta Bojdo, prezes Ceramiki Paradyz Deutschland GmbH.
Focus na sukces
W bieżącym roku spółka niemiecka będzie koncentrowała się na rozwoju i budowie sieci partnerów biznesowych oraz współpracy z architektami. W planach jest także systematyczny rozwój serwisu w całym regionie niemieckojęzycznym, który pozwoli na dalsze poszerzanie oferty przeznaczonej na rynki zachodnie. Od końca lutego w Offenbach działa prestiżowy salon firmowy. Jest on doskonałym miejscem do współpracy z klientami B2B oraz architektami, którzy znajdą tam dedykowaną ekspozycję produktów z portfolio marki.
- Nasz showroom ma około 300 m2 i jest urządzony w gustownym, loftowym stylu. Wyposażony w profesjonalną ekspozycję, zapewnia nam i naszym klientom wysoki komfort pracy. To doskonała wizytówka marki Paradyż na rynku niemieckim. Wyposażenie i design świadczy o wysokiej jakości naszych produktów oraz serwisu zapewnionego przez zatrudnionych menedżerów z wieloletnim doświadczeniem w branży. Odbyły się tam już także pierwsze spotkania z klientami. Oczywiście wszystkie z zachowaniem reżimu sanitarnego. – powiedział Tomasz Sokołowski, Koordynator ds. rynków DACH w Ceramice Paradyż.
Istotnym elementem działalności jest dedykowane portfolio produktowe, które można zobaczyć na ekspozycji w niemieckim salonie firmowym Ceramiki Paradyż. Kolekcje, takie jak NATURAL ROCKS, PURE ART, RIVERSAND, OAK TIME, zostały wdrożone specjalnie na potrzeby tamtejszego obszaru handlowego i stworzone w konsultacji z najważniejszymi klientami.
- Nie mogę się już doczekać spotkania z naszymi klientami i potencjalnymi partnerami, aby pokazać, co jesteśmy w stanie zrobić! Bądźcie gotowi na Paradyż! – napisał na swoim profilu Michael Haupenthal, Business Development Manager.
***
Ceramika Paradyż to rodzinna firma, która od 32 lat napędza wzornictwo, tworząc innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości. Firma jest obecna na rynkach całego świata, począwszy od krajów Europy, przez Afrykę, Bliski Wschód i Azję, USA, aż po Nową Zelandię. Jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016, iF Design 2017, Dobry Wzór 2018, 2020 oraz Bronze A’Design Award 2020, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kolekcje produktowe Ceramiki Paradyż są komplementarne, wśród nich klienci znajdą płytki ścienne, podłogowe, slaby ceramiczne, klinkier, dekoracje szklane oraz elementy ozdobne w wielu formatach. Spółka jest w trakcie uruchomienia przełomowej inwestycji wartej ponad 125 mln zł. W jednym z zakładów produkcyjnych powstaje innowacyjna w skali światowej linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”, które mogą być produkowane nawet w formacie 1800 x 3200 mm oraz grubości do 30 mm.
Napisz komentarz
Komentarze