Zarządca podejmuje czynności w celu przywrócenia normalnej działalności operacyjnej, jednakże wymagają one czasu. Zasadniczymi problemami SA braki kadrowe, które nie pozwalają na bieżące procedowanie reklamacji i spraw przedstawionych przez Urząd komunikacji Elektronicznej. Zarządca nie może pozwolić sobie na zatrudnianie nowych pracowników ze względu na brak środków na ich wynagrodzenia. Niemniej podejmowane są działania mające na celu zapewnienie należytego wywiązywania się z obowiązków wobec abonentów.
Niezależnie od tego zasadniczymi priorytetami Zarządcy są:
• Zabezpieczenie łączności dla szpitali, pogotowia ratunkowego i innych instytucji, dla których problemy z łącznością mogą wiązać się z zagrożeniem życia i zdrowia;
• Zabezpieczenie świadczeń na rzecz pracowników, by wstrzymać odpływ kadr;
• Uporządkowanie i odtworzenie dokumentacji spółki;
• Utrzymanie działalności spółki i ochrona przed niekontrolowaną niewypłacalnością i upadłością.
Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za wieloletnie zaniedbanie kolejnych zarządów Hyperion SA i podejmuje działania w celu naprawy tych zaniedbań i zapewnienia wykonania wszystkich obowiązków określonych Prawem telekomunikacyjnym. Wszystkie okoliczności istotne dla dalszych losów spółki są raportowane do sędziego-komisarza sprawującego nadzór nad postępowaniem sanacyjnym.
W związku z powyższym w zakresie poprawienia jakości obsługi abonentów czynione są starania w celu uporządkowania wszystkich obszarów działalności spółki. Zarządca w odpowiedzi na wystąpienie Powiatowego rzecznika konsumentów w Tomaszowie Maz. Agnieszki Drzewoskiej – Łuczak poinformował:
1. W zakresie „Umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych” Zarządca nie wprowadzał zmian w ofercie ani w zapisach umownych, wielkość opłat za świadczenia usług regulowana jest w Regulaminach promocji.
2. Opłaty tytułem świadczonych usług – wielkość opłat uzależniona jest od zawartych umów, w tym od wybranych promocji.
3. Brak kontaktu z usługodawcom w tym korespondencyjnej (nie odpowiadanie na pisma) – jak opisano powyżej czynione są działania, aby przywrócić poprawne funkcjonowanie wszystkich komórek organizacyjnych ze szczególnym naciskiem na obsługę abonentów.
4. Przerwy w świadczeniu usług – główna przyczyna powodująca awarie została skutecznie usunięta przez Zarządcę.
5. Zajęcie wierzytelności – proces restrukturyzacji sanacyjnej wstrzymuje wszelkie działania komornicze wobec Hyperion SA, a tym samym komornicy powinni cofnąć wszelkie działania wobec abonentów Hyperion SA.
6. Kontynuowanie świadczenia usług – Hyperion SA jest zainteresowany kontynuowaniem świadczenia usług telekomunikacyjnych .
Rzecznik konsumentów wystąpieniem do komornika ustaliła również, że zgodnie z prawem restrukturyzacyjnym wszelkie środki, które konsumenci wpłacili w ramach prowadzonej egzekucji komorniczej KM 987/17 po 12 czerwca 2017 r zgodnie z prawem przekazane będą do Zarządcy Spółki Hyperion S.A. tj. spółki Pretium Sp. z o.o., a ostępowanie egzekucyjne zostało zawieszone z mocy prawa. Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje również, że w ślad za przekazanymi informacjami prawidłowy adres do korespondencji zostanie wskazany konsumentom na fakturach tyt. świadczonych usług, w miesiącu wrześniu 2017 r.
[reklama2]
Napisz komentarz
Komentarze