Prosto, lecz z klasą
Pierwszą, podstawową zasadą, którą należy kierować się, urządzając gabinet zarządu, jest minimalizm. Im mniej zbędnych mebli, przedmiotów czy ozdób, tym lepiej. Warto zwrócić uwagę na to, że w gabinecie zarządu przechowywane są jedynie najpotrzebniejsze do pracy dokumenty. Wystarczy więc wyposażyć go w średniej wielkości szafę, która może stanąć przy ścianie, za biurkiem prezesa. W gabinecie powinno znajdować się biurko, za którym stanie wygodny fotel Nova Steel. Nie możemy zapomnieć o fotelach bądź krzesłach dla gości. Czasami prezesi decydują się także na małą kanapę i fotele oraz stolik. Jeżeli jednak wybieramy sofę z fotelami, to możemy zrezygnować z krzeseł dla gości, które tradycyjnie ustawione są po drugiej stronie biurka prezesa - w myśl zasady minimalizmu.
Jakie kolory wybierać?
Niegdyś gabinety zarządu były urządzane w sposób surowy. Dominowało się ciemne drewno, a ściany zdobiły granaty, szarości czy brązy. Dziś jednak nieco odchodzi się dawnych stylizacji wnętrz. Do środka wpuszczamy jasne barwy, których zadaniem jest rozświetlenie pomieszczenia. W oświetlonych, jasnych pokojach o wiele lepiej się pracuje, a także przeprowadza - nierzadko trudne - rozmowy. Gabinet zarządu może być więc urządzony w beżach, delikatnych szarościach, a nawet w bieli. Ten ostatni kolor cieszy się dużą popularnością wśród młodych przedsiębiorców. Możemy również zdecydować się na grę kontrastów. Wybierając ciemne meble, decydujemy się na jasne kolory ścian. I odwrotnie - wybierając jasne meble, ściany powinny być wtedy w ciemniejszych kolorach.
Niezbędne dodatki
Każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromną rolę w stylizacji wnętrz grają dodatki. Nie ma tutaj znaczenia, czy urządzamy mały pokoik na poddaszu, czy też gabinet zarządu. W tym drugim również nie może zabraknąć ciekawych ozdób, które nadają charakter całemu pomieszczeniu. Jakie dokładnie dodatki wybierać? Przedsiębiorcy najczęściej decydują się na roślinny akcent, na przykład w postaci małej paprotki czy doniczki z kwiatkami na parapecie. Dodatek sam w sobie mogą też stanowić książki, poradniki czy prasa tematyczna, z których korzystamy w codziennej pracy. Wystarczy tylko pięknie wyeksponować je na biurku bądź regale. Bardzo atrakcyjnym dodatkiem jest również wspomniany wyżej fotel Nova Steel. Jeżeli decydujemy się na mały stolik w gabinecie, to koniecznie musi się na nim pojawić cukiernica, katalog firmowy bądź karta z ofertą współpracy. Tego typu ozdoby całkowicie mogą zastąpić niemodne już obrusy, które nie sprawdzają się zwłaszcza w gabinetach służbowych.
Napisz komentarz
Komentarze