Miniony rok okazał się dla polskiego producenta płytek ceramicznych niezwykle udany. Firma zrealizowała z nadwyżką plan sprzedaży, wprowadziła ponad 60 nowości produktowych, nawiązała współpracę z cenioną projektantką mody Gosią Baczyńską oraz rozpoczęła proces uruchamiania innowacyjnej w skali światowej linii demonstracyjnej. To tylko niektóre z licznych sukcesów ostatnich miesięcy. Plany na ten rok są równie ambitne i imponujące.
Dynamika wzrostu
Ceramika Paradyż to wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od przeszło 32 lat napędza wzornictwo, tworząc innowacyjne produkty wpisujące się w globalne trendy oraz angażując się inicjatywy społeczne i charytatywne. Choć zeszły rok ponownie przyniósł wiele wyzwań związanych z pandemią, rosnącymi cenami surowców i kosztów pracy, Spółka zatrudniająca blisko 1400 pracowników zakończyła rok w bardzo dobrej kondycji finansowej oraz z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży i dynamiką wzrostu, umacniając swoją pozycję na rynku.
- To był niezwykle udany i dobry rok dla naszej organizacji. Dzięki współpracy, zaangażowaniu i tytanicznej pracy całego zespołu Ceramiki Paradyż, w czasie pełnym wyzwań mogliśmy być blisko naszych klientów, zapewniając im niezbędne wsparcie. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przekroczyliśmy założone cele, osiągając znaczący wzrost sprzedaży rok do roku. To zasługa całej organizacji, począwszy od zespołu produkcji, poprzez obszary wsparcia, administracji, a kończąc na sprzedaży i logistyce – mówi Piotr Tokarski, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.
- Wypracowany wynik finansowy za ostatni rok pozwala nam patrzeć z dużym spokojem na kolejne miesiące. Wraz z całym Zarządem jesteśmy uważnymi obserwatorami tego, co wokół nas się dzieje. Potrafimy dostrzec istotne zmiany w naszym otoczeniu, zarówno tym bliższym, jak i w skali makro. To wszystko sprawia, że jako organizacja jesteśmy dziś gotowi na różne wyzwania, które zostały zdefiniowane i sklasyfikowane pod kątem potencjału rozwoju, ale i zagrożeń. Dziękuję całemu wspaniałemu zespołowi Ceramiki Paradyż i gratuluję doskonałych wyników – podsumowuje Piotr Tokarski.
Nowoczesne i odważne wzornictwo
Ceramika Paradyż wprowadziła w 2021 na rynek ponad 60 nowości produktowych. Nawiązała współpracę ze światowej sławy projektantką mody, tworząc niezwykłe kolekcje Paradyż My Way by Gosia Baczyńska, inspirowane strukturą modowych tkanin. Bogate doświadczenie zespołu projektowego w połączeniu z innowacyjnymi technologiami zdobniczymi, umożliwiły producentowi przeniesienie talentu i kreacji artystki na materiał ceramiczny z zachowaniem dbałości o najdrobniejsze szczegóły. W zeszłym roku na rynku zadebiutowały również wielkoformatowe płyty ceramiczne z setu Monumental. To połączenie pięknego wzornictwa, designerskiej kolorystyki i najwyższej jakości wykonania. Płytki o imponujących rozmiarach sięgających nawet 120 x 280 cm są doskonałą alternatywą dla coraz mniej dostępnych i bardzo kosztownych surowców występujących w naturze. Ceramika Paradyż wzbogacając swoje portfolio produktowe o propozycje w wielkim formacie, stała się producentem z najszerszą ofertą produktową w kraju. Na rynku pojawiły się również bardzo dobrze przyjęte kolekcje z setu Home of Light, płyty tarasowe jak i kolekcje dedykowane na rynki eksportowe, inwestycje oraz DIY. Produkty firmy nie tylko zachwycają designem, lecz także ich ekspozycja, którą w minionym roku wyeksponowano w rekordowej ilości punktów partnerskich, wyróżnia się na tle konkurencji w rynku.
Szkolenia i działania skierowane do profesjonalistów
W 2021 roku Ceramika Paradyż postawiła mocny akcent także na przekazanie profesjonalistom niezbędnej wiedzy praktyczno-inspiracyjnej związanej z nowymi wdrożeniami. Z myślą o nich ogłoszono także konkurs "Paradyż Designers" z pulą nagród wynoszącą ponad 60 tysięcy złotych. W gronie Jury zasiadają się m.in Gosia Baczyńska, Andrzej Pągowski oraz Julia Kuczyńska Maffashion. W ramach działu świadomości rozwoju marki z kolei powstał nowy, kompleksowy program szkoleń odpowiadający na potrzeby profesjonalistów związanych z branżą ceramiczną. Tylko w drugiej połowie roku w szkoleniach wzięło udział blisko 1000 osób, w tym wykonawców, architektów i projektantów wnętrz. Firma zapowiada kolejne działania w tym zakresie. Przewidziane są szkolenia, konferencje, dyskusje o trendach, a także możliwość wymiany pomysłów oraz inspiracji w podziale na trzy filary.
Ceramika Paradyż firmą odpowiedzialną społecznie
Miniony rok to także czas dalszego zaangażowania społecznego Ceramiki Paradyż. Firma zrealizowała wiele inicjatyw o charakterze dobroczynnym, szczególnie skupiając się na wsparciu szkół, medyków i szpitali. Działania miały wymiar zarówno lokalny, jak i były prowadzone na większą skalę. Jednym z przykładów jest szeroko zakrojona współpraca z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Wiosną ubiegłego roku Ceramika Paradyż przekazała 1200 m2 płytek, aby wesprzeć budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową, przeznaczonych dla personelu i pacjentów jadących na Blok Operacyjny oraz wydała specjalną książkę z bajkami „Współcześni Tytani i inne kolorowe opowieści”. W czerwcu firma po raz kolejny została partnerem wyjątkowego koncertu charytatywnego „Wielcy Artyści Małym Pacjentom”, zorganizowanego z myślą o wsparciu tego największego szpitala dziecięcego w Polsce. Z kolei jesienią przyłączyła się do projektu kompleksowej modernizacji Holu Głównego i Rejestracji 30 Poradni Specjalistycznych szpitala, przekazując płytki ceramiczne do aranżacji czterech łazienek, pokoju malucha i łazienki dla osób z niepełnosprawnościami. Co więcej, Ceramika Paradyż została partnerem akcji charytatywnej #silnakobietachallenge2022, której celem było wsparcie Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, prowadzącej działania w walce z rakiem szyjki macicy. Jednym z efektów tej współpracy było zorganizowanie bezpłatnych badań cytologicznych dla kobiet pracujących w Ceramice Paradyż.
Nowy rok, nowe wyzwania
Równie imponująco zapowiada się 2022 rok. Ceramika Paradyż skupi się na zacieśnianiu relacji z klientami i podejmowaniu działań wspierających sprzedaż, które mają jeszcze bardziej poprawić rentowność w najbliższych 12 miesiącach. Firma chce także kontynuować procesy cyfryzacji oraz weryfikacji architektury marki Paradyż, ustalenia jej ostatecznego kształtu oraz wypracowanie nowego, konkurencyjnego pozycjonowania. W 2022 roku firma bardzo dużo energii poświęci doskonaleniu oferty produktowej. Swoją premierę będą miały m.in. nowe kolekcje płytek w małym formacie, będące wynikiem ponownej współpracy z Mają Ganszyniec.
W ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską, pod koniec ubiegłego roku została uruchomiona nowa linia demonstracyjna przeznaczona do produkcji płytek i wielkoformatowych płyt ceramicznych, zwłaszcza produktów z „żyłą na wskroś". Linia zacznie działać z pełną mocą w pierwszym półroczu tego roku, co zdecydowanie poszerzy ofertę produktową, pozwoli zwiększyć liczbę miejsc pracy i otworzyć firmę na zupełnie nowe kanały dystrybucji. Sercem nowej linii demonstracyjnej jest prasa Continua+ PCR 3000, najpotężniejsza maszyna z rodziny SACMI, zdolna do produkcji płyt o różnej wielkości i grubości. Grube płyty jako fundamentalny element koncepcji trough body veining, są najmocniejszą stroną tej maszyny, dzięki możliwości osiągnięcia doskonałej koordynacji pomiędzy nakładaniem kolorowych granulatów przed zaprasowaniem, a wszelkimi grafikami cyfrowymi aplikowanymi na niewypaloną płytę.
Całkowita wartość projektu wynosi ponad 125 mln zł, z czego ponad 50 mln zł firma pozyskała ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt realizowany jest w ramach konkursu NCBiR: „Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw i konsorcjów.
- Rozpoczęta przez nas inwestycja to milowy krok dla rozwoju nie tylko naszej firmy, ale też całej branży ceramicznej. Projekt ten pozwoli nam na zaspokojenie potrzeb nowych kanałów dystrybucji i klientów. Dzięki niemu będziemy mogli zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Produkty wytworzone w tej innowacyjnej w skali świata technologii prasowania z jednoczesnym zdobieniem „na wskroś” mogą osiągnąć rozmiar 1800 x 3200 mm oraz grubość do 30 mm. Ich struktura, jakość, trwałość i inne parametry użytkowe są udoskonaloną, ponieważ pozbawioną wad i defektów, wersją naturalnych materiałów np. takich jak kamień. Wielkoformatowe płyty barwione na wskroś w całej masie będzie można stosować do wykonania m.in. blatów kuchennych, parapetów, stopni schodów czy elewacji zewnętrznych - podkreślił Piotr Tokarski, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.
Zmieniająca się rzeczywistość stawia przed wszystkimi organizacjami wymagające wyzwania: szybkiego reagowania i dostosowania biznesu do nowych, często zaskakujących warunków. Jak zapowiada Zarząd Spółki, Ceramika Paradyż jest przygotowana, aby z tymi wyzwaniami się zmierzyć.
Napisz komentarz
Komentarze