Do czego potrzebny jest audyt SEO?
Zanim przejdziemy do sedna, wyjaśnijmy po co w ogóle agencja SEO przeprowadza audyt. Otóż chodzi o to, aby móc przygotować indywidualnie dopasowaną strategię działania. W tym celu przeprowadza się audyt, oceniający aktualną sytuację SEO danej firmy. Dochodzi do wykrycia mocnych i słabych stron, co pozwala podjąć właściwe działania.
Agencja SEO i profesjonalny audyt
Jeśli audyt ma przynieść pożądane rezultaty, powinni się nim zająć fachowcy. Polecamy, aby audyt zlecić profesjonalnej agencji SEO. Posiada ona wiedzę i umiejętności do przeprowadzenia procedury. Specjaliści wiedzą od czego zacząć i na co zwracać uwagę. Ponadto dysponują narzędziami pozwalającymi na trafniejszą ocenę sytuacji SEO danej firmy. Co więcej, wiedzą jak przygotować profesjonalny raport, który pozwoli wyciągnąć z audytu odpowiednie wnioski.
Określenie fraz kluczowych i pozycji
Podstawowym elementem audytu SEO jest określenie pożądanych dla danej firmy fraz kluczowych. Robi się to na podstawie oceny profilu działalności firmy i branży w której działa. Specjalista SEO sprawdza też, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja. Następnie trzeba sprawdzić, które pozycje w wynikach wyszukiwań strona firmy zajmuje na poszczególne frazy. W ten sposób łatwo wytypować, na które frazy warto się pozycjonować. Oczywiście wiele zależy też od przyjętej strategii i tego, czy chcemy się pozycjonować na cały kraj, czy też jedynie lokalnie. Ocena pozycji na frazy pozwala ekspertom SEO przygotować optymalną strategię, dostosowaną też do potrzeb i oczekiwań klienta.
Ocena techniczna strony
Wytypowanie i sprawdzenie fraz kluczowych w kontekście pozycji danej strony to nie wszystko. Aby pozycjonowanie na konkretne frazy miało sens, witryna musi być dopracowana techniczne. Rzecz w tym, iż Google odrzuca strony, które długo się wczytują lub w jakikolwiek inny sposób nie odpowiadają algorytmowi. Dlatego też w czasie audytu agencja SEO ocenia stronę również pod kątem technicznym. Konieczne jest sprawdzenie konwersji plików, długości i poprawności linków oraz mapy strony i wielu innych kwestii.
Raport z audytu
Kiedy wszystko zostanie już sprawdzone, agencja SEO przechodzi do sporządzenia raportu. Zawiera on informacje o wynikach audytu. Wymienia się wszystkie mocne strony danej strony oraz te, które są słabsze. Na tej podstawie ekspert z agencji SEO przygotowuje wskazówki, w jaki sposób można rozwiązać problemy.
Nie ma wątpliwości, że poprawnie przeprowadzony audyt to podstawa dla właściwie prowadzonego pozycjonowania strony internetowej. Dlatego należy zlecić to zadanie kompetentnej agencji. Tylko wtedy można mieć pewność, że żaden etap audytu nie zostanie pominięty, a raport będzie profesjonalny i przydatny w dalszych działaniach.
Chcesz wiedzieć więcej? Zgłoś się do Studio Lokomotywa - agencja SEO Łódź!
Napisz komentarz
Komentarze