Konsumenci często podejmują decyzje na podstawie informacji znalezionych w sieci. Nie inaczej dzieje się w przypadku domowego budżetu. Pieniądze stanowią jednak trudną i złożoną kwestię, dlatego temat należy podejmować w sposób jak najbardziej przejrzysty. Promowanie produktów i usług finansowych może stanowić więc nieco utrudnione zadanie, jednak dobrze opracowana treść witryny internetowej pomoże przekuć słowa w sukces. O czym należy pamiętać?
Marketing w zgodzie z przepisami
Realizując strategię marketingową w jakiejkolwiek postaci, przedsiębiorstwa i instytucje finansowe muszą przestrzegać przepisów krajowych, a także zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli organizacji, których zadaniem jest m.in. ochrona odbiorców przed szkodliwymi praktykami ze strony firm. Z aktualnymi przepisami i komunikatami można zapoznać się w serwisach internetowych obu podmiotów.
Na przykład UOKiK dba o respektowanie zasad prezentowania kredytów konsumenckich w materiałach marketingowych i reklamowych, określając, jakie informacje powinny się tam znaleźć (m.in. stopa oprocentowania, wysokość rat, czas obowiązywania umowy). Instytucja wskazuje również, że wszelkie warunki kredytu muszą być przedstawione w sposób zrozumiały oraz dobrze widoczny na tle całości.
Czytelne i rzeczowe treści na stronie internetowej
Kredyt hipoteczny czy pożyczka gotówkowa to nie to samo, co zakup nowej pary butów. Decyzja o skorzystaniu z określonego produktu finansowego musi być przemyślana – w przeciwnym razie może nieść za sobą szereg konsekwencji. Firmy z branży kredytowej powinny więc zatroszczyć się o zamieszczenie w serwisie sensownej treści, która dokładnie zaprezentuje dostępną ofertę.
Czym charakteryzują się wysokiej jakości teksty? Wyczerpują temat, a jednocześnie wspierają budowanie wiarygodności podmiotu. Złożoność kwestii związanych z pieniędzmi sprawia, że content na stronę internetową musi być opracowywany przez ekspertów z danej dziedziny. Pozwoli to zbudować u czytelników zaufanie oraz poczucie bezpieczeństwa. Co więcej, należy pamiętać, aby na bieżąco sprawdzać i analizować publikowane materiały, a w razie jakichkolwiek zmian zaktualizować prezentowane wiadomości.
Formy content marketingu dla usług finansowych
Treści na poszczególnych podstronach serwisu internetowego mogą okazać się niewystarczającym źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów. Aby zdobyć zainteresowanie odbiorców oraz w kompleksowy sposób przedstawić najważniejsze informacje, firmy oferujące produkty lub usługi finansowe mogą podjąć szereg działań z zakresu content marketingu. Warto zastanowić się nad włączeniem do swojej strategii takich form jak:
- Blog firmowy – wirtualne miejsce, które można wykorzystać do przekazywania odbiorcom m.in.: aktualności z życia organizacji, porad dotyczących finansów osobistych czy też ciekawostek powiązanych tematycznie z produktami i usługami finansowymi. Należy przy tym pamiętać, aby posługiwać się zrozumiałym słownictwem, ale jednocześnie dostosowywać formę do zagadnienia. Sprawdź nasz cennik na https://www.sunrisesystem.pl/pozycjonowanie-stron/cennik/
- E-book – publikacja elektroniczna doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy chcemy dostarczyć czytelnikom pokaźny zasób informacji na dany temat, np. wyjaśniając niezrozumiałe terminy bankowe czy opisując formy kredytowania. Szczegółowe opracowanie pomoże zaprezentować autora w roli eksperta. Materiał udostępniony w formacie PDF warto zoptymalizować, aby przyniósł witrynie dodatkowe korzyści w postaci ruchu z wyszukiwarki internetowej.
- Newsletter – regularnie prowadzony mailing ze zbiorem interesujących treści stanowi doskonały sposób na zwiększenie konwersji. Za jego pośrednictwem możemy przekazywać odbiorcom aktualności, informacje o promocjach lub nowościach, a także dawkę artykułów eksperckich (np. wybranych propozycji z bloga firmowego).
- Sekcja FAQ – zbiór najczęściej zadawanych pytań pozwoli w skrócie opisać konkretne zagadnienia, o które regularnie i chętnie dowiadują się klienci (m.in. za pośrednictwem korespondencji mailowej, przez telefon lub w komentarzach w social media). Sekcja w serwisie internetowym pomoże zatem zaoszczędzić czas na obsługę powtarzających się zapytań.
- Wideo poradnik – zamiast tłumaczyć zawiłe kwestie w obszernych opracowaniach, czasem lepiej sięgnąć po ciekawszą i łatwiej przyswajalną formę. Pojedynczy filmik instruktażowy, np. wyjaśniający skomplikowane mechanizmy finansowe lub cały kanał na YouTube z pewnością zostaną docenione przez bardziej wymagających klientów.
Unikalność publikowanych tekstów ma znaczenie
Oprócz opracowywania przyciągających, ale jednocześnie rzetelnych informacji, ogromną wartość ma także regularna weryfikacja publikowanych tekstów pod kątem duplikacji. Sprawdzanie unikalności contentu pozwoli uchronić się przed nieuczciwymi działaniami konkurencji, ale nie tylko. Umożliwi również wykrycie ewentualnych przeoczeń po stronie firmy – np. kopii komunikatów o produktach lub usługach finansowych, które zostaną użyte w obrębie innych witryn (m.in. w rankingach kredytów).
Jakie kroki należy podjąć, by skontrolować unikalność treści? Najprostszym sposobem weryfikacji jest umieszczenie kawałków tekstu z użyciem cudzysłowu w wyszukiwarce Google. W wynikach wyszukiwania powinna pojawić się wyłącznie podstrona z naszego serwisu, na której docelowo znajduje się skopiowany fragment. Jeśli pośród pozycji w SERP-ach wystąpią także inne strony internetowe, oznacza to, że mamy do czynienia z duplikacją tekstu.
Inną opcją na sprawdzenie oryginalności publikowanych materiałów jest skorzystanie z dostępnych narzędzi online. Programy takie jak Plagiarism Checker, Copyscape czy Content Watch porównują wklejony tekst z contentem innych witryn w sieci. Oprócz weryfikacji „po fakcie”, warto jednak pomyśleć o zabezpieczeniu się przed kradzieżą treści z wyprzedzeniem. Można to zrobić na kilka sposobów – m.in. personalizując artykuły, umieszczając informację o prawach autorskich (np. w formie banerów) czy blokując prawy przycisk myszy.
Budowanie wiarygodności w sieci
Działania content marketingowe o wysokiej wartości merytorycznej to tylko jedna z form kształtowania wiarygodności firmy z branży finansowej. Reputację w internecie dobrze jest budować także poprzez dostarczanie szczegółów o samym przedsiębiorstwie. W tym celu doskonale sprawdzi się uzupełniona zakładka „O nas”, gdzie powinny znaleźć się m.in. dane kontaktowe, w tym adres biura, numer telefonu oraz adres e-mail, jak również precyzyjny komunikat o tym, kto jest odpowiedzialny za zawartość i prowadzenie witryny www.
Użytkownicy poszukujący usług finansowych za pośrednictwem wyszukiwarki Google, przywiązują wagę do rzetelnych informacji. Warto zadbać więc o to, aby poza docelową stroną internetową znaleźli ofertę również bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. W tym wypadku świetnie sprawdzi się konto w usłudze Google Moja Firma i wizytówka z uzupełnionymi danymi kontaktowymi. Dzięki temu m.in. nazwa firmy, adres, telefon kontaktowy oraz adres URL witryny będą widoczne ponadto w Mapach Google.
Content marketing i bezpieczeństwo idą w parze
Widoczne dane czynią firmę godną zaufania, jednak to nie jedyny element, który zwiększa u klientów poczucie bezpieczeństwa. Osoby sięgające po pożyczkę lub kredyt gotówkowy muszą mieć pewność, że decydują się na współpracę z odpowiednim podmiotem. Temu przeświadczeniu można pomóc również na poziomie strony internetowej, właściwie ją ochraniając i informując o tym użytkowników.
Jakie kroki należy podjąć? Przede wszystkim ułatwić dostęp do bezpośredniego kontaktu z doradcą, np. poprzez aktywny i intuicyjny formularz online, który w razie potrzeby odpowie na nurtujące pytania. Serwis należy również zabezpieczyć protokołem HTTPS oraz certyfikatem SSL. Rozwiązania pozwolą zadbać o poufność danych, szyfrując wrażliwe informacje. W ten sposób użytkownik wchodzący na stronę internetową otrzyma czytelny komunikat – witryna jest bezpieczna.
Dbanie o zgodność z przepisami, opracowywanie klarownych treści na stronie internetowej oraz korzystanie z różnorodnych form content marketingu to kluczowe elementy skutecznej strategii dla firm finansowych. Unikalność treści, bezpieczeństwo danych i transparentność działania to fundamenty, na których można zbudować trwałą relację z klientem. Wraz z rosnącym znaczeniem internetu w podejmowaniu decyzji finansowych, odpowiedzialne podejście do kreowania treści staje się nieodzowne dla sukcesu w dzisiejszym cyfrowym środowisku.
Napisz komentarz
Komentarze