[reklama2]
Wyjazd był nagrodą za zostanie laureatem w konkursie na temat wiedzy o Europie i Unii Europejskiej, który organizowany jest przez Biuro Informacyjne Parlamentu Europejskiego. Uczniów do konkursu przygotowywał nauczyciel historii i wos- u Radosław Pająk i był to już piąty sukces, w tym konkursie, młodzieży z Tomaszowa, która podczas Euroscoli godnie reprezentowała Polskę na forum Parlamentu Europejskiego i spotkała się z młodzieżą z pawie wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej.
Podczas tegorocznej Euroscoli dyskutowano przede wszystkim na następujące tematy: jak promować trwały rozwój w Europie, czy można ograniczać prawa człowieka, jeżeli w grę wchodzi bezpieczeństwo, jaką politykę w dziedzinie rozwoju powinna prowadzić Europa, jaka będzie przyszłość Europy, jaką rolę powinna odgrywać Europa w dziedzinie migracji i integracji , zatrudnienie młodych ludzi- wyzwanie europejskie. Stanowiska i rezolucje wypracowane przez młodzież podczas dyskusji w komisjach zostały przedstawione i przegłosowywane podczas obrad plenarnych.
Młodzież z „emdeku” została zaprezentowana przez Marysię Wołczyk oraz Filipa Kościstego, którzy przedstawili Tomaszów jako miasto z dużymi perspektywami, opowiedzieli o budowanej arenie lodowej, a także o lokalnych atrakcjach turystycznych i działaniach prowadzonych w Młodzieżowym Domu Kultury.
- Podczas tegorocznej Euroscoli nie tylko dyskutowaliśmy o ważnych problemach europejskich, ale przede wszystkim mogliśmy się zintegrować i zapoznać z młodzieżą z całej Europy. Dodatkową atrakcją wyjazdu była możliwość zwiedzenie stolicy Alzacji Strasburga oraz dwóch pięknych miast niemieckich: leżącego w Frankonii Ansbach, a także robiącego wielkie wrażenie Drezna- mówi uczestnik wyjazdu uczeń II LO Mateusz Nita.
Opiekunami młodzieży byli nauczyciele historii: Maciej Błaszczyk z II LO oraz Radosław Pająk z Gimnazjum nr 7, a wycieczka został perfekcyjnie przygotowana przez Biuro Turystyczne Tatiana.
Obrady Euroscoli prowadzone są w języku angielskim, francuskim, niemieckim oraz hiszpańskim, dzięki czemu młodzież oprócz poszerzania wiedzy na temat integracji europejskiej, może doskonalić swoje umiejętności językowe i nawiązać relacje z rówieśnikami z różnych państw europejskich. Prowadzone dyskusje i debaty mają merytoryczny charakter, a poglądy są bardzo zróżnicowane i z pewnością obrazują jakie jest zdanie młodego pokolenia na temat przyszłości Europy.
Napisz komentarz
Komentarze