We wtorkowe popołudnie 21. lutego 2017 roku Gimnazjum nr 6 im. ks.J.Twardowskiego odwiedzili uczniowie i rodzice uczniów zainteresowanych nauką w Szkole Podstawowej nr 9. Nauczyciele i uczniowie Gimnazjum nr 6 stanęli na wysokości zadania, by zaprezentować atuty szkoły.
Licznie zgromadzonej grupie rodziców i uczniów pokazano prezentację multimedialną. Dyrektor - Jolanta Jabłońska podkreślała, że szkoła jest miejscem przyjaznym uczniom, bezpiecznym i atrakcyjnym. Są tu: monitoring, nowe boisko z bieżnią lekkoatletyczną, nowa pracownia biologiczna, dobrze wyposażone pracownie do nauki języków, zróżnicowane formy zajęć artystycznych, stołówka.
W mieście, w którym buduje się nowoczesny tor łyżwiarski, szkoła jest najlepszym miejscem dla tych, którzy chcieliby ćwiczyć łyżwiarstwo. Z "Szóstki" wywodzą się najlepsi w tej dyscyplinie sportowej - szkoła w rywalizacji uczniów z całej Polski zajęła - pierwsze miejsce w klasyfikacji dziewcząt i drugie - w klasyfikacji chłopców. Trener - Rafał Brzostowicz przygotował uczniów, do krótkiego pokazu umiejętności jazdy na łyżworolkach.
Podkreślono, że to idealne miejsce dla uczniów z talentem aktorskim. Działa tu Grupa Teatralna "INNI" - najlepsza grupa teatralna w Tomaszowie. Prowadzi ją Joanna Domalik-Dróżdż. Grupa regularnie zdobywa nagrody i prezentuje się widzom Tomaszowa. Ostatnio wystąpili w sali Kina Włókniarz w spektaklu "Beczeć nie wolno!".
Szkoła pochwaliła się też wyjątkowymi zajęciami informatycznymi. Prowadzi je Beata Putek. Uczniowie uczą się trudnej sztuki programowania w ramach projektu "Mistrzowie kodowania".
Był też dynamiczny pokaz zumby. Te - cieszące się powodzeniem, atrakcyjne dla oka - zajęcia taneczne prowadzi z sukcesami Małgorzata Jabłońska.
Na koniec zobaczyliśmy występ wokalny - w szkole uczniowie uczą się nie tylko śpiewu, a także gry na gitarze. Zajęcia prowadzi Anna Niewiadomska.
Następnie uczniowie z rodzicami oglądali sale lekcyjne, w których odbywały się różnego rodzaju pokazy, zabawy, przedsięwzięcia.
Zwiedzającym szkołę podobała się szatnia z szafkami zamykanymi na kluczyki. W sali języka angielskiego nr 4, wybrani uczniowie z kl. 3a i 3d pracowali metodą projektu, przygotowując plakat dotyczący atrakcji turystycznych Londynu. Będzie on elementem dekoracji sali, w której pod koniec marca odbędzie się konkurs języka angielskiego English Masters, skierowany do uczniów klas VI szkół podstawowych z powiatu tomaszowskiego.
Na parterze - w Centrum Multimedialnym, goście mogli zapoznać się z historią szkoły przeglądając kroniki szkolne. Każdy z odwiedzających otrzymał cytat: dzieci „dobre rady przyjaciół Pinokia”, a dorośli: myśli o. Honorata Koźmińskiego lub cytaty z książek patrona szkoły - ks. Jana Twardowskiego, Wisławy Szymborskiej lub Henryka Sienkiewicza.
Na pierwszym piętrze – w sali fizycznej uczniowie klas trzecich przygotowali doświadczenia fizyczne z elektrostatyki, napięcia powierzchniowego, magnetyzmu i prądu elektrycznego. Dzieci i rodzice mogli obejrzeć pokaz doświadczeń oraz sami wykonać niektóre z nich.
[reklama2]
W sali nr 11 prezentowano jak zrobić oryginalne ozdoby z włóczki m.in. świąteczne kurczaczki.
W sali chemicznej można było obejrzeć doświadczenia: badanie odczynu roztworów, rozdzielanie mieszaniny przez sączenie, badanie rozpuszczalności soli w wodzie, reakcje strącania i efektowne spalanie magnezu. Chłopcy z I klasy budowali modele związków chemicznych, a chłopcy z trzeciej klasy zaprezentowali prace origami, wykonane na zajęciach technicznych.
W sali informatycznej na trzecioklasistów czekała zabawa z Augmented Reality (rozszerzoną rzeczywistością). Najmłodsi z zainteresowaniem obserwowali „ożywianie” rysunków, kolorowanek i przedstawianie ich w postaci ruchomej grafiki 3D na ekranach tabletów. Uczniowie mogli pobudzić wyobraźnię i kreatywność dzięki Makey Makey. To świetne urządzenie pozwala np. zrobić klawiaturę, gamepad do gry czy kontroler do obsługi wirtualnego instrumentu praktycznie ze wszystkiego. Chętni (a było ich wielu) zagrali na sztućcach, folii aluminiowej… Niektórzy szóstoklasiści próbowali rozwiązać łamigłówkę Wieży Hanoi. Nie zabrakło oczywiście programowania… Chętni napisali swój pierwszy program w języku C++, pod okiem gimnazjalistów z Klubu Młodego Programisty. Jednak największym zainteresowaniem cieszyło się stanowisko „Zaprogramuj robota”, przecież najlepiej uczyć się przez zabawę. Uczennice z Klubu Młodego Programisty chętnie wyjaśniały programowanie Ozobotów za pomocą środowiska blokowego, a najmłodsi programowali wytyczając mu kolorowe ścieżki.
W pracowni języka niemieckiego uczniowie zaprezentowali swoje prace projektowe o najwybitniejszych postaciach i najsławniejszych miastach z krajów niemieckojęzycznych. Oprócz tego zapoznali przybyłych gości z historią powstania takich produktów jak: Milka, Haribo, które są uwielbiane przez dzieci na całym świecie. Na koniec można było poczęstować się oryginalnymi słodkościami pochodzącymi z Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
Na korytarzu prezentowano plakaty o cyberprzemocy - plon konkursu szkolnego.
Na drugim piętrze, w pracowni języka polskiego nr 18 zorganizowane były polonistyczne kalambury. Drugoklasiści za pomocą rysunków przedstawiali zwroty i wyrażenia z różnych kategorii np. powiedzenia, przedmioty, tytuły. Do zabawy włączali się odwiedzający naszą szkołę. Po wykonaniu zadania obdarowano ich także smakołykiem z krótką sentencją.
W sali nr 19 odbyły się zajęcia muzyczne: grano na instrumentach perkusyjnych, śpiewano piosenki z nauczycielem i uczennicami szkoły, grającymi na gitarach. W tej samej pracowni był też quiz na temat religii, rozwiązywano krzyżówkę oraz losowano cytaty z Pisma Świętego.
W pokoju pedagoga szkolnego goście mogli wypróbować swoje umiejętności "magiczne", czyli za pomocą własnych fal mózgowych unosić piłeczkę i przeprowadzać ją przez tor przeszkód. Praca z urządzeniem Mindflex to wspaniała zabawa i jednocześnie ćwiczenie koncentracji, uwagi i panowania nad emocjami.
W pracowni biologicznej „Czas na zdrowie”, dzieci mogły posłuchać jak pracuje ich serce wykorzystując do tego stetoskopy. Sprawdzały czy ich ciśnienie krwi jest prawidłowe, używając ciśnieniomierzy. Ponadto obejrzały preparaty mikroskopowe krwi ludzkiej jak również płuca zdrowego człowieka i palacza oraz modele ucha, oka, mózgu i szkieletu ludzkiego.
W sali matematycznej nr 22 pokazano niezwykły świat składania papieru, jakim jest japońska sztuka origami, zaś uczniowie starszych klas sprawdzali swoje umiejętności matematyczne wykonując różne ćwiczenia interaktywne.
W dwóch pracowniach językowych 20 i 23: zachęcano do nauki angielskiego przez słuchanie angielskich piosenek, rozdawano zakładki do książek w języku angielskim, rozmawiano wykorzystując mikrofony i słuchawki.
Na trzecim piętrze w pracowni matematycznej nr 25 uczniowie mieli okazję zagrać w gry edukacyjne z matematyki. Grano w "Kolorowe symetrie", w której uczniowie uczyli się układać figury symetryczne względem prostej, i w "Memo", utrwalające tabliczkę mnożenia.
W sali nr 26 można było obejrzeć fragment filmu z Zaduszek Narodowych na górze Matyska. To tam zaprezentowali się nasi uczniowie, którzy wygrali Ogólnopolski Konkurs na Apel Poległych.
Uczniowie koła historycznego tworzyli niezbędnik gimnazjalisty i krzyżówki dla zainteresowanych historią.
W sali matematycznej nr 27 odbywało się wyszywanie haftem matematycznym za pomocą igły i nitki, na bazie przygotowanych wcześniej szablonów: kątów i trójkątów równobocznych. To dobra nauka dokładności i planowania pracy, kształcenie wyobraźni i cierpliwości. Wyszywanie to dobry sposób na to, aby w niekonwencjonalny sposób przekazać uczniom pewne treści matematyczne, wzbogacić ich wiedzę o nowe pojęcia.
W salce logopedycznej można było zobaczyć jak wyglądają zajęcia logopedyczne. To na nich kształtuje się prawidłową mowę uczniów pod względem gramatycznym, fonetycznym, leksykalnym, rozwija się słownictwo, utrwala zasady ortograficzne. Podczas Dni Otwartych uczniowie utrwalali prawidłową wymowę głosek szumiących, układali opowiadanie do historyjki obrazkowej oraz relaksowali się przy grach rozwijających spostrzegawczość.
W sali historycznej oglądano prezentację multimedialną na temat wojen napoleońskich.
W sali geograficznej szukano odpowiedzi na pytania quizowe dotyczące znajomości mapy świata, miejsc występowania różnych gatunków roślin lub zwierząt. Były też zagadki dotyczące rekordów z mapy fizycznej czy politycznej.
W sali 31 w oryginalnych strojach prezentowała się Grupa Teatralna "INNI". Była też "żywa rzeźba", z którą można było się fotografować, a także galeria zdjęć i dokonań na przestrzeni 12 lat działalności, m.in. artykuły z gazet, maski, dyplomy. Odwiedzającym podobały się propozycje ćwiczeń, które kształtują warsztat sceniczny aktora: tzw. "dmuchanki", "malowanie wiatrem", które polegały na rozdmuchiwaniu na kartkach: cukru, kawy; herbaty, farby, utrzymaniu piórka w powietrzu.
„Szóstka”, w której od przyszłego roku będzie Szkoła Podstawowa nr 9 pokazała przyszłym uczniom, że będzie dla nich dobrą szkołą.
Napisz komentarz
Komentarze