Firma Skanska wykonuje obecnie w Tomaszowie kilka ważnych inwestycji drogowych. Największa z nich z nich jest przebudowa ciągu drogi wojewódzkiej numer 713, a więc ulicy Warszawskiej, a następnie Św. Antoniego i Mościckiego. Firma realizuje także kompleksowy remont ulic w centrum miasta, obejmujący ulice Krzyżową, Słowackiego, Piekarską, Grunwaldzką i Wschodnią. Wcześniej wykonywała ulicę Chopina.
Na przebudowę ulicy Barlickiego udało się uzyskać dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Według kosztorysu inwestorskiego inwestycja miała kosztować blisko 3,5 mln zł. Dofinansowanie inwestycji to 60 procent kosztów kwalifikowanych. Do inwestycji dołożyć m się także miasto oraz inwestor budujący galerię handlową.
Ostatecznie budowa zostanie najprawdopodobniej wykonana za kwotę 2,1 miliona złotych. To sporo taniej niż wstępnie zakładano. Spośród siedmiu firm najtańszą okazała się Skanska. Przebuduje ona ulicę Barlickiego za 2.098.113,37 zł. Wykonujący obecnie rondo na ulicy Legionów Strabag, zaproponował cenę 2.137.647,69 zł. Rozpiętość między najtańszą a najdroższą ofertą wynosi 800 tysięcy zł.
Po weryfikacji kompletności ofert Skanska będzie mogła przystąpić do realizacji zadania, nie wcześniej jednak niż zakończone zostaną prace budowlane na ulicy Legionów. Barlickiego stanowi obecnie objazd dla ruchu pojazdów w kierunku centrum miasta. Ponadto przebudowa ulicy musi zostać zsynchronizowana z pracami na ulicy Warszawskiej między ulicami Szeroką i Barlickiego (pierwotnie zakładano ich równoczesną realizację).
Zwycięzca przetargu wykonać będzie musiał nie tylko wszelkie prace budowlane ale także projektowe. Będzie musiał także uzyskać pozwolenie na budowę oraz przygotować projekt tymczasowej organizacji ruchu i podać go do publicznej wiadomości . Informacja taka pojawić się musi najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem robót. Może wreszcie inwestycje drogowe przestaną żyć u nas własnym (nie uzgodnionym z nikim) życiem.
Według specyfikacji istotnych warunków zamówienia ulica ma być przebudowana na odcinku od ronda Andersa do ul. Warszawskiej. Długość wykonywanego odcinka to prawie 700 metrów. Prace obejmą nie tylko nawierzchnię oraz ciągi piesze, ale także kanalizację deszczową (co jest dobrą wiadomością. Przewidziano wykonanie ciągu pieszo-rowerowego i pasów lewoskrętu. Na jezdni wykonane zostaną wysepki rozdzielające (azyle dla pieszych), a same przejścia dostosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych. Po raz pierwszy pojawić ma się też solarne oświetlenie uliczne, a przejścia dla pieszych zostaną dodatkowo doświetlone.
Czytaj także
Napisz komentarz
Komentarze