Zasady działania zakupów grupowych dla salonów kosmetycznych
Serwisy oferujące sprzedaż grupową pobierają prowizję od każdej sprzedanej usługi – to akurat jest dość oczywiste. Jednak ta opłata manipulacyjna jest niezwykle wysoka , dochodzi nawet do 50% wartości usługi plus VAT. A to jeszcze nie koniec.
Aby oferta salonu kosmetycznego była atrakcyjna i użytkownicy serwisu chętnie ją kupowali ,salony kosmetyczne dodatkowo mocno przeceniają swoje oferty. To wszystko prowadzi do tego, że zysk z jednego klienta pozyskanego przez zakupy grupowe jest znikomy, albo nie ma go wcale.
Należy także przypomnieć, że dysponentem uzyskanych środków finansowych jest operator sprzedaży grupowej. Oznacza to, że salon kosmetyczny otrzymuje wynagrodzenie za wykonaną usługę kilkanaście, a czasami nawet kilkadziesiąt dni po jej wykonaniu. Dla małych i średnich salonów kosmetycznych takie rozwiązania często okazują się zabójcze.
Jak salony kosmetyczne się ratują ?
Salony kosmetyczne często, aby zminimalizować koszty usług sprzedanych przez zakupy grupowe, obniżają ich jakość. Zabiegi są krótsze, wykonane przez osoby uczące się albo przy użyciu tańszych kosmetyków. Niestety przez takie działania klienci nie są zadowoleni z usługi i więcej nie wracają do tego salonu kosmetycznego.
Drugim sposobem w jaki salony kosmetyczne próbują sobie radzić z wysokimi opłatami za sprzedaż grupową jest zwiększenie ilości wykonywanych usług. To rozwiązanie również przekłada się na gorszą jakość. Co więcej w ten sposób salony kosmetyczne korzystając ze sprzedaży grupowej całkowicie zapełniają sobie grafik, często nie pozostawiając wolnego terminu dla stałych klientów.
Należy też podkreślić, że zabiegi wykonywane w pośpiechu nie sprzyjają atmosferze relaksu i wypoczynku na który liczą klientki udając się do studia urody. Wówczas takie salony kosmetyczne w oczach klientów mają raczej opinię sfrustrowanych i nieprofesjonalnych.
Takie działania na dłuższą metę powodują utratę zaufania klientów i podważają wiarygodność salonu kosmetycznego. A niestety negatywna opinia ma dużo większy zasięg niż pozytywna.
Czy więc sprzedaż grupowa to dobra reklama dla salonów kosmetycznych?
Wiele salonów kosmetycznych korzysta ze sprzedaży grupowej ze względu na reklamę. Rzeczywiscie jest to dość szybki i prosty sposób, aby studia urody i ośrodki SPA mogły pozyskać nowych klientów.
Należy jednak pamiętać, że większość klientów pozyskanych w ten sposób liczy głównie na promocyjne ceny. Mało który klient zdobyty dzięki sprzedaży grupowej będzie korzystał z usług salonu kosmetycznego po „normalnych cenach”. Dlatego zakupy grupowe dla salonów kosmetycznych są dobrą reklamę raczej w krótkim okresie.
Pozwalają wówczas nowym klientom zapoznać się z salonem kosmetycznym i oferowanymi usługami. Krótki czas promocji nie jest dużym obciążeniem finansowym dla salonu kosmetycznego więc może wykonać zabiegi na wysokim poziomie. Salon kosmetyczny pozostanie na długo w pamięci klienta jeśli sprawi że poczuje się wyjątkowo, a efekty zabiegu będą widoczne.
Oferując sprzedaż grupową warto pamiętać też o stałych klientach. Dla nich również należy przygotować ofertę promocyjną, aby nie poczuli się oszukani.
Autor artykułu Artykuł został przygotowany przez firmę www.ladytime.pl - porównywarkę usług salonów urody, spa i wellness. |
Napisz komentarz
Komentarze