W związku z „Informacją o wynikach kontroli gospodarowania przestrzenią miejską w Tomaszowie Mazowieckim”, która w dniu 04 sierpnia 2010 r. została zamieszczona na stronie internetowej NIK Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego wyraża dezaprobatę, co do treści przedstawionej informacji, a w szczególności co do końcowych ocen wyrażonych przez organ kontroli.
Dokumenty pokontrolne tj. protokół kontroli oraz wystąpienie pokontrolne w żaden sposób nie wskazywały na to, iż kontrolerzy dopatrzyli się w kontrolowanych obszarach jakichkolwiek działań korupcyjnych. We wskazanych dokumentach nie było stwierdzeń o możliwości popełnienia przestępstwa czy też możliwości wystąpienia działań korupcyjnych.
Zgodnie z § 57 ust. 2 Zarządzenia Prezesa NIK z dnia 1 marca 1995 r. w sprawie postępowania kontrolnego (M.P. z 1995 r., Nr 17, poz. 211) informacja o wynikach kontroli winna być opracowana na podstawie protokołu i wystąpienia pokontrolnego. Jednak, zdaniem Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, informacja opracowana przez NIK w zakresie kontroli gospodarowania przestrzenią miejską w Tomaszowie Mazowieckim zawiera wnioski i oceny znacznie wykraczające ponad te, które zostały przedstawione władzom miejskim zarówno w protokole kontroli, jak i wystąpieniu pokontrolnym.
Zamieszczenie owych wniosków i ocen dopiero w przedmiotowej informacji spowodowało, że Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego nie mógł odnieść się do nich poprzez zgłoszenie ewentualnych zastrzeżeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 grudnia 1994r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2001r., Nr 231, poz. 1701 ze zm.)
W tym stanie rzeczy Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego nie może podzielić oceny Delegatury NIK w Łodzi, że przy wykonywaniu zadań związanych z planowaniem i gospodarowaniem przestrzenią miejską w Tomaszowie Mazowieckim mogło dojść do popełnienia przestępstwa czy też zaszła możliwość wystąpienia w kontrolowanym obszarze zjawisk korupcyjnych.
Do chwili obecnej władze Miasta nie zostały poinformowane przez Delegaturę NIK w Łodzi, iż kieruje ona jakiekolwiek zawiadomienia do Prokuratury czy Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Konieczność przekazania takiej informacji kierownikowi jednostki kontrolowanej lub nadrzędnej i właściwemu organowi państwowemu lub samorządowemu wynika z przepisu § 48 ust. 4 Zarządzenia Prezesa NIK z dnia 1 marca 1995 r. w sprawie postępowania kontrolnego (M.P. z 1995 r., Nr 17, poz. 211).
Mając powyższe na uwadze, wyrażając swoje głębokie zaniepokojenie treścią informacji w zakresie oceny organu kontroli odnośnie rzekomych zjawisk korupcyjnych w dniu 9 sierpnia 2010 r. Prezydent Miasta wystosował do Dyrektora Delegatury NIK w Łodzi pismo, w którym zajął stanowisko w przedmiotowej sprawie. Pismo to zostało przekazane do wiadomości Wojewody Łódzkiego, Marszałka Województwa Łódzkiego, Przewodniczącego Sejmiku Województwa Łódzkiego, posłów i senatorów ziemi łódzkiej, SKO w Łodzi, Skierniewicach, Piotrkowie Tryb., Sieradzu, wójtów, burmistrzów, prezydentów miast województwa łódzkiego, starostów powiatów województwa łódzkiego.
Z poważaniem,
Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego
/-/ Rafał Zagozdon
Napisz komentarz
Komentarze