O wprowadzaniu nowego systemu pisaliśmy na początku maja w artykule Nowoczesne rozwiązania informatyczne usprawnią pracę szpitala. System ma zapewnić między innymi możliwość rejestracji i obsługi zdalnej przez Internet pacjentów w poradniach specjalistycznych dzięki systemowi E-PACJENT. Poza oprogramowaniem TCZ zakupił sprzęt serwerowy do jego obsługi, jednostki centralne i sprzęt peryferyjny. Wykonywana jest również modernizacja sieci teleinformatycznej oraz serwerowni..
Drugą częścią projektu to zakup i wdrożenie systemu RIS/PACS wraz ze sprzętem serwerowym, macierzą dyskową, biblioteką taśmową i elementami sieciowymi, służącego do zbierania i przechowywania medycznej dokumentacji obrazowej badań pacjenta.
Inwestycja realizowana jest przy udziale środków unijnych w ramach projektu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Fundusze europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego”. Jej wartość to 1.276.158,48 zł.
Władze spółki zapewniają, że wdrożenie tych dwóch systemów pozwoli na zdecydowane skrócenie kolejek oczekujących na wizytę do specjalisty w Tomaszowskim Centrum Zdrowia, poprawi się także jakość i szybkość świadczonych usług (np. wyniki badań, dostępność do historii choroby w czasie rzeczywistym) i dostępność do lekarzy.
Póki co jest jednak sporo zamieszania . - Rozmawiałem na ten temat z Panem prezesem Konradem Łukaszewskim, który zapewnia, że problemy mają charakter krótkotrwały i przejściowy - mówi przewodniczący Komisji Zdrowia Rodziny i Spraw Społecznych Rady Powiatu Tomaszowskiego, Mariusz Strzępek. - Dotychczas rejestrowano pacjentów "ręcznie", zapisując ich w zeszycie i wyznaczając terminy wizyt. Obecnie rejestracja odbywa się na dwa sposoby. Mamy więc chorych wpisanych wcześniej do zeszytu i tych, którzy zostali już wpisani poprzez system E-Pacjent.
Sytuacja ma się szybko unormować. Prezes Tomaszowskiego Centrum Zdrowia przeprasza za zaistniałe problemy, jednak podkreśla, że zmiany na korzyść w obsłudze pacjenta będą wyraźnie widoczne najpóźniej od września.
- System wprowadzamy, by sprawniej przebiegały wizyty i diagnostyka, byśmy mogli rejestrować się do lekarza specjalisty bez wychodzenia z domu - mówi Konrad Łukaszewski, prosząc równocześnie o cierpliwość i wyrozumiałość.
Napisz komentarz
Komentarze