- Wiem, że tam potrzeba było zrobić parking i to tylko w ten sposób ale nie kosztem chodnika może i mało ludzi tamtędy będzie spacerować ale chodnik powinien jednak być - pisze stały czytelnik portalu Nasz Tomaszów. - Na zdjęciu widać pozostałość po starym przejściu dla pieszych, gdzie jak wiadomo pieszy (narazie) ma pierwszeństwo ale jak ma na nie wejść powiedzmy osoba z wózkiem dziecięcym czy osoba na wózku inwalidzkim, a jeżeli wejdzie na to przejście, to jak z niego zejdzie skoro tam zabrano chodnik.
Czytelnik serwisu przytacza też artykuł 44 rozporządzenia ministra infrastruktury i gospodarki morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny drogi publiczne i ich usytuowanie. Zgodnie z jeogo treścią chodnik wwzdłuż zatoczki nie odpowida zawartym w nim normom.
§ 44.
1. Chodnik powinien mieć szerokość dostosowaną do natężenia ruchu pieszych, z zastrzeżeniem ust. 3.
2. Szerokość chodnika przy jezdni lub przy pasie postojowym nie powinna być mniejsza niż 2,0 m, a w wypadku przebudowy albo remontu drogi dopuszcza się miejscowe zmniejszenie szerokości chodnika do 1,25 m, jeżeli jest on przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszych.
3. Szerokość chodnika powinna być odpowiednio zwiększona, jeżeli oprócz ruchu pieszych jest on przeznaczony do usytuowania urządzeń technicznych, w szczególności podpór znaków drogowych, słupów, drzew, wejść lub zjazdów utrudniających ruch pieszych.
4. Szerokość chodnika odsuniętego od jezdni lub szerokość samodzielnego ciągu pieszego nie powinna być mniejsza niż 1,5 m, a dopuszcza się miejscowe zmniejszenie szerokości chodnika do 1,0 m, jeżeli jest on przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszych.
5. Długość chodnika usytuowanego w ciągu przejść dla pieszych między jezdniami lub między jezdnią a torowiskiem tramwajowym powinna wynosić nie mniej niż 2,0 m.
6. Urządzenia na chodniku, w szczególności podpory znaków drogowych, słupy oświetleniowe należy tak usytuować, aby nie utrudniały użytkowania chodnika, w tym przez osoby niepełnosprawne.
Nieprawidłowo ustawiono też znaki D-6 infomujące o przejściach dla pieszych. Zgodnie z przepisami, powinny się one znajdować w odległości do 0,5 metra od krawędzi przejścia od strony nadjeżdżających pojazdów.
Napisz komentarz
Komentarze