Bank na swojej stronie internetowej przestrzega przed oszustami. Przypomina, że logowanie do serwisu iPKO nie wymaga podania kodu z karty kodów jednorazowych lub danych karty płatniczej.
PKO Bank Polski wydał oświadczenie w który stanowczo stwierdza, że nie jest autorem wiadomości rozsyłanych za pomocą Internetu.
- Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Co zrobić, by nie paść ofiarą przestępców? Policja udziela kilku cennych wskazówek:
* nie wolno odwiedzać „podejrzanych” witryn internetowych (są to np. witryny pornograficzne lub oferujące nielegalne oprogramowanie) i używać pojawiających się tam linków;
* należy używać tylko autoryzowanego, oryginalnego i aktualizowanego na bieżąco oprogramowania;* niezbędne jest weryfikowanie, czy połączenie z bankiem odbywa się z wykorzystaniem protokołu bezpieczeństwa SSL (w większości przeglądarek sygnalizuje to pojawienie się „kłódki”, a początek adresu powinien rozpoczynać się od ciągu znaków https://);
* musimy pamiętać, że banki nie poproszą nas o aktualizację oprogramowania telefonu i nie wyślą SMS-a zawierającego link do jego ściągnięcia – pod żadnym pozorem nie wolno otwierać takiego hiperłącza;
* należy stale podnosić świadomość dotyczącą bezpieczeństwa teleinformatycznego;
* jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą oszustów, natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem i zgłoś do najbliższej jednostki Policji.
Napisz komentarz
Komentarze