Przejęcie sieci Multimedia Polska przez UPC Polska ogłoszono w październiku ub.r., wartość transakcji ustalono na 760 mln dolarów. W październiku 2017 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że biorąc pod uwagę pozycję obu firm na lokalnych rynkach płatnej telewizji, koncentracja może doprowadzić do znacznego wzmocnienia pozycji UPC i ograniczenia konkurencji.
UOKIK sprzed zarządu Prawa i Sprawiedliwości nie miał tego typu wątpliwości. Decyzję w tej sprawie miał ogłosić w pierwszym kwartale br. Jednak w piątek to UPC Polska poinformował, że wycofuje się z przejęcia Multimediów. - Nie udało nam się dojść do porozumienia ze sprzedającym co do zrewidowanych warunków handlowych transakcji, które uwzględniałyby obecne uwarunkowania regulacyjne i rynkowe - uzasadnił w oświadczeniu właściciel UPC - Liberty Global.
Multimedia Polska jest trzecim operatorem kablowym w Polsce. Obecnym głównie w miastach poniżej 300 tysięcy mieszkańców. Na koniec czerwca 2016 w zasięgu sieci było 1,6 milion gospodarstw domowych. Spółka obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług video, 493 tys. usług szerokopasmowego Internetu i 254 tys. usług telefonii.
W 2007 Multimedia Polska S.A. jako pierwszy operator kablowy w Polsce wprowadziły usługę VOD.
Napisz komentarz
Komentarze