Dwa dotykowe ekrany, klawiatura, dwie drukarki, skaner, system głosowy, telefon – tak pokrótce można opisać urzędomat ZUS, potocznie zwany „zusomatem”. Jest to wielofunkcyjne, samoobsługowe urządzenie dedykowane wszystkim klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Urzędomat dostępny jest w Sali Obsługi Klientów, w budynku A, w godzinach funkcjonowania Oddziału. Urządzenie to umożliwia złożenie wniosku w ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej.
„Przez urzędomat składać można dokumenty kierowane do ZUS-u w formacie A4. Każdorazowo klient otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentów-powiedziała Grażyna Wódzka, Naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w Oddziale ZUS w Tomaszowie Mazowieckim.Urządzenie krok po kroku „podpowie”, co w danym momencie zrobić. Ponadto klient, który po raz pierwszy zetknie się z tym urządzeniem może liczyć na pomoc pracowników ZUS, którzy pokażą jak z niego korzystać” - dodaje.
Zusomat umożliwia również dostęp, zarówno do portalu Platformy Usług Elektronicznych (czyli do indywidualnych profili), jak i do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej – umożliwia to wbudowana w zusomat słuchawka telefoniczna. Z urządzenia mogą korzystać także osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi z monitorów, który ulokowany jest na wysokości wózka. Monitor posiada wersję dla osób niedowidzących oraz komunikację głosową dla niedosłyszących.
Zusomaty są, obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, częścią składową projektu Platformy Usług Elektronicznych współfinansowanego ze środków unijnych.
Napisz komentarz
Komentarze