Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 09:09
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

W promocji siła

Ile Tomaszów Mazowiecki wydaje na swoją promocję i na co konkretnie przeznaczane są wydatkowane pieniądze? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali radni podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej. Zdaniem dużej grupy samorządowców efektów działań promocyjnych nie widać. Podobne opinie ma Najwyższa Izba Kontroli, która niedawno opublikowała raport z kontroli, jakie zostały przeprowadzone w kilkudziesięciu jednostkach samorządu terytorialnego. Inspektorzy sprawdzali między innymi stosowane metody badania efektywności wydatkowanych funduszy. Wyniki są zatrważające, okazuje się bowiem, że większość kontrolowanych nie opracowała żadnych metod ani wskaźników, które pozwoliłyby potwierdzić sensowność szerokiego strumienia publicznych pieniędzy, które wypływają z ich, często skromnych, budżetów. Tomaszów Mazowiecki, mimo, że nie był podmiotem kontroli NIK, również nie bada w żaden sposób efektywności podejmowanych działań marketingowych i promocyjnych.

 

Izba skontrolowała łącznie 40 samorządów. Jak się okazało działalność związana z ich promocją to niezwykle rozbudowany segment rynku usług. Tylko w w/w podmiotach wart był on w 2009 roku ponad 55 milionów złotych i wzrosły w ciągu niespełna trzech lat o… 81,4%. Pokazuje to, z jaką uwagą (choć nie zawsze idzie to ze skutecznością) miasta i gminy podchodzą do własnej promocji i tworzenia pozytywnego wizerunku, który ma przyciągnąć turystów i inwestorów.

 

Nieco inaczej sprawa przedstawia się w Tomaszowie Mazowieckim. Z danych przekazanych nam przez władze miasta wynika, że wydatki na promocję na przestrzeni minionych 4 lat wzrosły nieznacznie ale utrzymują się na zbliżonym poziomie. W 2008 roku wynosiły one 258 tysięcy złotych a w kolejnych latach 313 tysięcy (2009), 370 tysięcy (2010), 356 tysięcy (2011). Pełnomocnik prezydenta miasta Jakub Pietkiewicz podkreśla jednak, że nie są to jedyne ponoszone koszty związane z naszą promocją. - Miasto promowane jest też przez działalność kulturalną, sportową i oświatową - mówi w rozmowie z portalem. - W wykazie ujęto natomiast jedynie bezpośrednie wydatki, jakie poczynił wydział Strategii i Promocji.

 

Niestety, wbrew twierdzeniom magistrackich urzędników, kwoty przeznaczone stricte na promocje i kreowanie przedsiębiorczości (na co w głównej mierze zdaniem wielu osób powinny być przeznaczone) w dużej mierze były dotąd „przejadane” przez doroczny festyn funkcjonujący pod nazwą „Dni Tomaszowa”. W kolejnych latach wydawano 116.000, 99.000,  150.000, 164.000. Podane kwoty nie zawierają kosztów, które kryją się w innych wydziałach i grupach budżetowych paragrafów, jak chociażby utrzymanie czystości w mieście

Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie podkreśla, że wykonywanie zadań z zakresu promocji jest to mało sprecyzowana kategoria zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego. O tym, czy dane zadanie można zaliczyć do kategorii zadań  promujących daną jednostkę każdorazowo decyduje rodzaj i charakter zadania. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że katalog możliwych do podejmowania działań nie został nigdzie zdefiniowany i co za tym idzie nie stanowi zbioru zamkniętego, co pozostawia dużą dowolność ich stosowania w zależności od aktualnych potrzeb.

 

Dla przykładu w Tomaszowie Mazowieckim do celów promocyjnych zakupywane są różnego rodzaju gadżet gadżety, foldery, widokówki, informatory, albumy. Reklamujemy się też w czasopismach, informatorach, gazetach (Głos Tomaszowa w Głosie Warszawy) i oczywiście w radio i telewizji, która produkuje i emituje filmy reklamowe (Miasto już nie chce płacić oraz Powiat wydaje lekką ręką 250 tysięcy złotych rocznie). Część funduszy promocyjnych sfinansowało udział w targach: Turystycznych i Inwestycyjnych oraz w imprezach min: Jarmark Województwa Łódzkiego, Dożynki Spalskie.

 

Z funduszy przeznaczonych na promocję opłacana jest obsługa delegacji z miast partnerskich (Partnerstwo turystyczno krajoznawcze), wykonanie banerów, tablic informacyjnych, promocja podczas imprez kulturalnych, sportowych, składki z tytułu przynależności do Związków i Stowarzyszeń, organizacja imprez promocyjno-kulturalnych oraz  konkursy (w ramach promocji projektów unijnych).

 

Najwyższa Izba Kontroli zwraca uwagę, że w 2/3 skontrolowanych jednostek urzędnicy podejmując działania nie określili zakładanych wymiernych korzyści, które zamierzali osiągnąć poprzez promocję (jak np.: wzrost  liczby turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, czy też wzrost wpływów z podatków lub wzrost  liczby odwiedzin strony internetowej). Nieokreślenie wskaźników, które miałyby służyć do mierzenia poziomu osiągania celów działalności promocyjnej, a także niedokonywanie analiz efektów postępów w realizacji strategii promocji, wskazuje na niedochowanie należytej staranności. Tylko jedna ze skontrolowanych jednostek w innych poprzestano na wskazaniu ogólnych określeń, takich jak: utrwalenie wizerunku miasta, znaczny wzrost  rozpoznawalności marki itp.

 

Podobnie w Tomaszowie nie istnieje monitoring skuteczności działań promocyjnych. Trudno zresztą o nim mówić przy kwotach faktycznie niezmiennych od kilkunastu lat. Radni, którym pokazaliśmy zestawienie kosztów wydają się być nimi zaskoczeni, co jest tym dziwniejsze, że to przecież oni uchwalają budżet


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Witek 26.05.2012 20:30
Misiu, proszę cię. Siedzę w tej branży trochę i wiem o czym mówię! Nie chodzi mi o marketing produktu tylko o działania związane z badaniem efektywności działań marketingowych jako całości. Jeśli dostajesz na coś kasę i ją wydajesz to musisz wiedzieć czy przynosi to jakieś wymierne efekty. W Firmach wydajesz kasę również na działania wizerunkowe, PR, itp. i musisz się z tego rozliczyć przed zarządem udowadniając, że przynoszą one efekt bo inaczej klapa .Skąd np. w innych miastach zorientowanych na turystykę, wiedzą ile osób odwiedziło ich w danym okresie i w jakim celu (np. biznesowym)? Na pewno nie z roczników statystycznych na które się tak chętnie powołujesz. A w ogóle dziwi mnie, że mając w Tomaszowie wydział uniwersytecki związany z turystyką w ogóle nie wykorzystuje się takiego potencjału i kreatywności uczących się tam osób (można ogłosić konkurs a dla najlepszego projektu w nagrodę dać możliwość jego realizacji). Uwierz mi, że takie rzeczy się robi na co dzień i tylko dla naszych urzędników jest to widocznie nie do przejścia.Czyżbyś tam pracował bo widzę, że twoje stanowisko jest jasne:... się nie da.

Miś Jogi 26.05.2012 13:08
Do Witka: koleś - chcialeś wypaść bardzo mądrze, tzn. jako znawca marketingu, ale jednak wypadłeś trochę blado. Dlaczego ? Koleś - nie porównuj przysłowiowego g.... do twarogu, czyli nie porównuj dziłań marketingowych firmy w zakresie marketingu konkretnego produktu tej firmy do działań promocyjnych miasta. Totalne nieporozumienie.

Miś Jogi 26.05.2012 13:01
Do oczytanej: "szacunkowo" - to znaczy wg jakich szacunków ? Twoich ? Jeżeli tak - to - z całym szacunkiem - ale ja pozostaję przy swoim. PS. I już może nie wysilaj się aby mnie przekonać. Szacunkowo oceniam, że może jednak ja mam rację. Z całym szacunkowym szcunkiem - Twój na zawsze Miś Jogi.

Witek 25.05.2012 20:01
Istnieją badania marketingowe do tego typu pomiarów i np. w firmach takie rzeczy się robi ale tam pieniądz się liczy a tu jak widac nie. Uzupełnieniem takich badań jest badanie satysfakcji klienta /turysty ale po pierwsze w magistracie podejrzewam nikt o tym nie wie bo nie zatrudnia się fachowców tylko pociotków różnych osób a po drugie takie badania nie koniecznie muszą być dla wielu zadowalające. Patrzcie groty. Odtrąbiono sukces a tak naprawdę zrobiono to bez pomyślunku. Jak myślicie ile osób tam wróci lub poleci je innym (+ ta strasząca buda przed).

oczytana 25.05.2012 19:46
do Misia Jog- policz to znaczy odejmij ilość zameldowanych a faktycznie pracujących i mieszkających w innych miastach czy za granicami Polski, szacunkowo takich tomaszowian za chlebem wałęsa się po świecie ok 10 tysięcy!

Miś Jogi 25.05.2012 15:38
Do oczytanej (wpis nr 6) jeżeli dla Ciebie jest najważniejsza ta liczba mieszkańców - to masz rację - "oczytana" (mam poważne podejrzenia, że oczytana głównie w rocznikach statystycznych, poradnikach kucharskich i książkach telefonicznych), ale jednak żałuję, że zupełnie nie zwróciłaś uwagi na pozostałą treść moich wpisików. PS. Co miało znaczyć to "...to POlicz, ..." ?

Mis Jogi 25.05.2012 15:30
Do toma (wpis nr 5): co wy z tymi efektami promocji ?! Jak chcecie zmierzyć te efekty ?! Jakimi wskaźnikami ?! Ludzie - opanujcie się i nie wypisujcie bezsensownych, bzdurnych postulatów o podanie jakichś efektów działań promocyjnych. Albo sami podajcie - wg jakich kryteriów mierzyć efekty promocji.

oczytana 25.05.2012 15:12
do Misia Jogi- 70 tysięcy to nas było gdy upadała komuna, teraz misiu jest nas nieco ponad 50 tysięcy tomaszowian a nie wierzysz to POlicz, miasto umiera w zastraszającym tempie...

tom 25.05.2012 12:55
Podajcie. W ilu targach turystycznych i gdzie Tomaszów był promowany. lie osób brało udział. Jaki był kośżt tych udziałów. Jakie i ile materiałów o mieście Tomaszowie było na naszych stoiskach. Jaki był efekt dla miasta z udziału w targach. Jakie przesłanki były w wyborze tych targów.

Widukind 25.05.2012 10:31
Panie Jakubie Pietkiewicz !!! Gierek by się mógł dużo od Pana nauczyć , a "Propaganda Sukcesu " w porównaniu z Pańskim wystąpieniem jawi się jako szara myszka. Pominął Pan jeszcze jeden wydatek przy promocji miasta - Pańskie zarobki.

Miś Jogi 25.05.2012 04:04
Dopisek: rozczulamy się nad 350 tysiącami na promocję prawie 70-tysięcznego miasta, a tak niedawno przymknęliśmy oko na wydanie na zwykły kibel przy skansenie 250 tys. zł i prawie 3 mln zł na najzwyklejszy, nieduży parking również przy skansenie. To gdzie tu proporcje i zdrowy rozsądek ?

Miś Jogi 25.05.2012 03:58
Czytam w tekście powyżej m.innymi: "...monitoring skuteczności działań promocyjnych." I w innym miejscu: "...(jak np.: wzrost liczby turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, czy też wzrost wpływów z podatków lub wzrost liczby odwiedzin strony internetowej)." Umieram z ciekawości - jakimi metodami miałby być ten monitoring przeprowadzony ? Statystycznymi - tzn. przy użyciu np. rocznika statystycznego? Pięknie - tylko warto zauważyć, że rocznik statystyczny np. za rok 2011 ukaże się dopiero pod koniec tego roku, a ponadto żaden rocznik statystyczny nie obejmuje wszystkich dziedzin, które byłyby przydatne do monitoringu, o którym jest wyżej napisane. Poza tym: czy można oczekiwać, że te nędzne trzysta tysięcy z kawałkiem ( z czego około połowę pożerają te bezsensowne, idiotyczne, kretyńskie Dni Tomaszowa - głównie dla gluciarzy i ojszczypłotów, chlejących piwsko i inne wynalazki i tarzających się w tym nadpilicznym piachu i kurzu) może w istotny, odczuwalny sposób przełożyć się na wzrost jakichkolwiek wskaźników statystycznych? Jest to czysta fikcja. Ponadto: jak jednoznacznie stwierdzić, że np. wzrost liczby turystów jest wynikiem wydatkowania przez promocję miasta konkretnej kasy, a nie wynikiem sprzężenia się dziesiątków innych zewnętrznych czynników ? Itd., itp. I na koniec: gdyby nawet promocja miasta była rekordowo skuteczna - nawet w skali kraju, to i tak jej efekty będą marnowane przez dzielnych, pożal sie Boże, samorządowców (miejskich i powiatowych), poprzez takie nadzwyczaj skuteczne działania antypromocyjne, zniechęcające kogokolwiek do robienia czegokolwiek w naszym grajdole, jak np.: - nie uchwalenie do tej pory planu zagospodarowania przestrzennego miasta, - wyjątkowe w skali województwa, a może już i kraju wręcz wrogie nastawienie urzędasów-obiboków do każego, kto chce w tym grajdole i w powiecie cokolwiek w miarę szybko załatwić, - tolerowanie totalnego bałaganu inwestycyjnego na terenie miasta. O co chodzi ? Tereny: przy Milenijnej/Zawadzkiej (dawne drobiarskie), pomiędzy Zawadzką i Dzieci Polskich, przy Legionów (nad Wolbórką), tereny po byłej Mazovii (niesławna galeria), równiez niesławny Herbapol, tereny po byłej budowlance. Przecież to niemal całe kwartały miasta a właściwie centrum miasta kompletnie zasyfione. Tak, wiem: prywatni inwestorzy. Ale przecież są przepisy, które mozna wykorzystać, aby inwestorów pogonić, - z drugiej strony totalne nieporozumienie, bezsens w postaci tzw. rewitalizacji Pl. Kościuszki bez rewitalizacji tych ruder, które ten plac otaczają, zupełnie bezsensowna budowa jakichś dwóch idiotycznych ulic. I co tu pomoże nawet najlepsza promocja ?

OLIK 24.05.2012 21:57
inwestycja na placu kosciuszki - koszt 30 mln zł, z czego schody z hiszpanskich kamieni za 6 mln. Bo kto bogatemu zabroni?

Opinie

Reklama
Reklama
Repertuar kina Helios

Repertuar kina Helios

W najbliższym tygodniu Helios zaskoczy kinomanów nie tylko mnogością propozycji filmowych, lecz także projektów specjalnych dla widzów o rozmaitych zainteresowaniach. W repertuarze znajdzie się najnowsza animacja „Magiczna gwiazdka zwierzaków”, japoński hit „Jujutsu Kaisen: Execution” oraz projekcje muzyczne i tematyczne cykle.Od piątku, 12 grudnia w repertuarze zagości nowość w klimacie nadchodzących Świąt – animacja „Magiczna gwiazdka zwierzaków”. Podczas gdy dzieci wypatrują Świętego Mikołaja, on sam rozbija się na lodowej wyspie, z której musi wydostać się jak najszybciej. Jednocześnie maleńkie pisklę musi uratować przyjęcie w kurniku, dziewczynka, której mama wciąż jest bardzo zajęta, szuka choinki na własną rękę, mały jenot zgubił się w lesie, a ryś próbuje dotrzeć na czas na magiczny spektakl. Różnorodne historie przypomną kinomanom, dlaczego co roku nie możemy doczekać się Gwiazdki!Na ekranach Heliosa znajdą się też inne gwiazdkowe produkcje. „Mikołaj i ekipa” to historia Świętego Mikołaja, który po niefortunnym wypadku zaczyna uważać się za superbohatera i znika tuż przed Wigilią… Elf Leo oraz odważna 11-letnia Billie wyruszają na wielkie poszukiwania, a po drodze odkrywają spisek bezwzględnego producenta zabawek, chcącego zniszczyć świąteczną tradycję i przejąć kontrolę nad prezentami… Inną propozycją na rodzinny seans jest zabawny tytuł „Mysz-masz na Święta”. Mysia rodzina szykuje się do wspólnego spędzania Świąt. Jednak wszystko się zmienia, kiedy w ich domu pojawiają się… ludzie. Myszy nie chcą dzielić się przestrzenią i rozpoczynają realizację planu, który mają na celu wyproszenie nieproszonych gości! Wśród filmów dla widzów w każdym wieku ogromną popularnością cieszy się animacja Disneya „Zwierzogród 2”. Opowiada ona o ambitnej króliczej policjantce, Judy Hops oraz przebiegłym lisie, Nicku Bajerze. Duet detektywów tym razem rusza tropem tajemniczego gada, który nagle pojawia się w Zwierzogrodzie. Helios zaprasza na inne filmowe hity, do których należy kontynuacja horroru na podstawie kultowych gier – „Pięć koszmarnych nocy 2”. Akcja filmu toczy się rok po traumatycznych wydarzeniach w pizzerii Freddy’ego Fazbeara. Mike Schmidt i policjantka Vanessa Shelly próbują chronić młodszą siostrę Mike’a, Abby, jednak dziewczynka zaczyna potajemnie wracać do pizzerii, a w tle ponownie pojawia się postać tajemniczego Williama Aftona. Nadal na ekranach sieci dostępny jest też szeroko komentowany „Dom dobry” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. Obraz przedstawia toksyczny związek Gośki i Grześka, w którym dochodzi do coraz bardziej niebezpiecznych sytuacji, a przemoc staje się codziennością… W głównych rolach wystąpili Agata Turkot i Tomasz SchuchardtSieć przygotowała również seanse dla fanów japońskiej animacji w ramach cyklu Helios Anime. W dniach 12-18 grudnia we wszystkich kinach odbędą się projekcje tytułu „Jujutsu Kaisen: Execution Shibuya Incident x The Culling Game Begins”. Kulminacją filmu, który podsumowuje dotychczasowe wydarzenia z serialu, jest dramatyczny pojedynek dwóch ulubionych uczniów Gojō. To wstęp do trzeciego sezonu anime, prezentowany przedpremierowo w kinach! Na piątek, 12 grudnia zaplanowano wydarzenie z cyklu Nocne Maratony Filmowe – tym razem będzie to Maraton Strachów. O godzinie 23:00 rozpoczną się projekcje aż czterech horrorów, w tym porywającej nowości „Cicha noc, śmierci noc”. To nie koniec projektów specjalnych odbywających się w najbliższym tygodniu! Swój czas w repertuarze będzie miał słynny maestro i jego orkiestra. „André Rieu. Wesołych Świąt!” to koncert z najpiękniejszymi kolędami i przebojami na radosny czas wyczekiwania Gwiazdki. Widowisko będzie dostępne w piątek i sobotę, 12 i 13 grudnia, a następnie 17 i 18 grudnia. Ponadto w niedzielę, 14 grudnia w wybranych kinach sieci odbędzie się wyjątkowa transmisja baletu „Dziadek do orzechów” wprost z Londynu! Widowisko urzeka niezwykłą choreografią i magiczną scenografią, nawiązującą do świątecznej aury.W poniedziałek, 15 grudnia do wybranych lokalizacji zawita cykl Kino Konesera z tajwańskim kandydatem do Oscara – „Left-Handed Girl. To była ręka… diabła!”. Samotna matka i jej dwie córki powracają do Tajpej po kilku latach życia na wsi, aby otworzyć stoisko na tętniącym życiem nocnym targu. W czwartkowe popołudnie, 18 grudnia we wszystkich kinach zagości cykl Kultura Dostępna i komedia „LARP. Miłość, trolle i inne questy”. Sergiusz, nastolatek zakochany w fantastyce i LARP-ach, zmaga się z prześladowaniami w szkole i swoim uczuciem do Helen. Gdy odkrywa jej tajemnicę, zyskuje szansę na niezwykłą przygodę!Bilety na grudniowe seanse dostępne są w kasach kin Helios, w aplikacji mobilnej oraz na stronie www.helios.pl. Dokonując zakupu wcześniej, można wybrać najlepsze miejsca, a także zaoszczędzić w ramach oferty „Wcześniej kupujesz, więcej zyskujesz”.Helios S.A. to największa sieć kin w Polsce pod względem liczby obiektów. Obecnie dysponuje 53 kinami, które mają łącznie 300 ekranów i ponad 54 tysiące miejsc. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Helios S.A. jest częścią Grupy Agora, jednej z największych grup medialnych w Polsce, działającej m.in. w segmencie prasy (wydawca m.in. „Gazety Wyborczej”), reklamy zewnętrznej (lider rynku - AMS), internetu (portal Gazeta.pl) oraz radia (9 stacji radiowych z portfolio Grupy Eurozet).Data rozpoczęcia wydarzenia: 12.12.2025
Mistrzostwa Europy w Łyżwiarstwie Szybkim

Mistrzostwa Europy w Łyżwiarstwie Szybkim

Gwiazdy europejskiego łyżwiarstwa szybkiego w Tomaszowie Mazowieckim powalczą o medale mistrzostw EuropyTo będzie jeden z najważniejszych sprawdzianów przed igrzyskami olimpijskimi w Mediolanie! Na początku stycznia, niespełna miesiąc przed rozpoczęciem najważniejszej imprezy sportowej czterolecia, w Tomaszowie Mazowieckim odbędą się Mistrzostwa Europy w Łyżwiarstwie Szybkim.Tomaszów Mazowiecki kolejny raz będzie gościł czołowych panczenistów Europy a Polacy będą startować w najmocniejszym składzie, z wszystkimi gwiazdami polskich panczenów, m.in. Kają Ziomek-Nogal, Andżeliką Wójcik, Damianem Żurkiem, Markiem Kanią, Piotrem Michalskim, czy Władymirem Semirunnijem na czele.Mistrzostwa Europy w tomaszowskiej Arenie Lodowej rozpoczną się w piątek, 9 stycznia, wieczorem. Już pierwszego dnia o medale zawodnicy powalczą w czterech konkurencjach – sprincie drużynowym kobiet, drużynie mężczyzn oraz na 3000 metrów kobiet i 1000 metrów mężczyzn. Dzień później zmagania rozpoczną się o godz. 14, a w programie są sprint drużynowy mężczyzn, 500 metrów kobiet, 5000 metrów mężczyzn i 1500 metrów kobiet. Mistrzostwa zakończą się w niedzielę, 11 stycznia, a tego dnia w Arenie Lodowej zostaną rozdane medale na dystansach 1000 metrów kobiet, 500 i 1500 metrów mężczyzn oraz w rywalizacji drużynowej mężczyzn i w biegach ze startu masowego.Organizatorzy jak zawsze przygotowali dla kibiców jak zawsze dużo dobrej zabawy, emocji a całość uświetni piątkowy pokaz świateł.09-11 stycznia 2026 r.Arena Lodowa w Tomaszowie Mazowieckim.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.01.2026
Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie

Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie

Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie (Wincentynów) – wyjątkowy wieczór w domowym salonieJuż 18 stycznia 2026 roku (niedziela) o godz. 17:00 Czesław Mozil zaprasza na jedyne w swoim rodzaju wydarzenie muzyczne — koncert "Czesław Mozil Solo – w mieszkaniu". Miejsce: niewielka wieś Wincentynów (gmina Sławno, powiat opoczyński), blisko Opoczna, w malowniczym zakątku województwa łódzkiego. Prywatna przestrzeń – salon domu – stanie się areną bliskiego spotkania artysty z publicznością.Miejsce pełne folklorystycznego klimatuWincentynów to kameralna miejscowość — według danych z 2021 r. liczy zaledwie 179 mieszkańców W sąsiedztwie znajduje się prywatny miniskansen "Niebowo", prezentujący tradycyjną wiejską architekturę regionu opoczyńskiego: chatę ze strzechą, ziemiankę, stodółkę i autentyczne wnętrza izby białej, kuchni i sieni.  Ta nieoczywista, serdeczna sceneria doskonale komponuje się z domowym klimatem koncertów Mozila.Co czyni ten wieczór wyjątkowymBliskość artysty: Czesław zagra niemal jak "u sąsiada" — w salonie, na kanapie, czasem na podłodze, a może ktoś usłyszy go z kuchni. Ta forma koncertu wyczarowuje atmosferę kameralności i autentycznego kontaktu.Unikalna formuła: To połączenie solowego show muzycznego i błyskotliwego stand-upu — pełne inteligentnych obserwacji, humoru i muzycznych emocji.Repertuar: Poza znanymi piosenkami, usłyszymy utwory z ostatnich albumów oraz premiery nowych nagrań, które trafią na kolejną płytę.Aktualny czas twórczy: Mozil zdobył tegoroczną Festiwalową Nagrodę Opola za piosenkę „Ławeczka”, singiel „Leń” z „Akademii Pana Kleksa 2” stał się hitem, a jego album „Inwazja Nerdów vol. 1” zdobył Fryderyka w 2025 roku.Kilka faktów o artyścieUrodzony w 1979 r. w Zabrzu, wykształcony akordeonista (Król. Duńska Akademia Muzyczna w Kopenhadze) Twórca złożonych dzieł: muzyka, teksty, aktorstwo dubbingowe (np. Olaf z "Krainy Lodu"), osobowość TVLaureat licznych nagród: Fryderyków, nagrody opolskiego festiwalu, platynowych płytStyl znany z połączenia kabaretu, folku, punka i inteligentnego humoru — trudno zamknąć go w jednym słowie Szczegóły wydarzeniaData: 18 stycznia 2026 (niedziela), godz. 17:00Miejsce: dom mieszkalny w Wincentynowie k. Opoczna („Niebowo”)Bilety: tylko 40 sztuk, cena 130 zł — dostępne na stronie: [biletomat.pl]Więcej informacji na: wydarzenie na FacebookuTaki koncert to znakomita okazja, by przeżyć muzykę i humor Mozila w najbardziej osobistej formie. To więcej niż performance — to spotkanie, które zostaje w pamięci na długo.Data rozpoczęcia wydarzenia: 18.01.2026

Polecane

Morawiecki w Tomaszowie Mazowieckim. Najpierw hospicjum, potem rozmowa z mieszkańcamiPŚ w łyżwiarstwie szybkim - drugie miejsce Żurka na 1000 m w HamarTwarda kontra dla kurczaków. Mieszkańcy: „To już nie wieś rolnicza, tylko domy ludzi”Ogień w JaninowieStrażacy szybko opanowali ogieńFILMOWY SYLWESTER w kinie Helios!Śledztwo w Tomaszowie: Norbert C. aresztowany na 2 miesiącePŚ w łyżwiarstwie szybkim - Żurek trzeci na 500 m w HamarDach i wsparcie na start: w powiecie tomaszowskim rusza 3‑letni program mieszkań treningowychLechia zagra o spokój w tabeli. Do Tomaszowa przyjeżdża wyjazdowa SpartaDzień Pamięci Ofiar Stanu Wojennego – tomaszowianie pamiętająPełnomocnik od Klapsów? Nowa „dyscyplina” w Tomaszowskim Centrum Zdrowia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: xXXTreść komentarza: Wyznawcy to w twoim PiSŹródło komentarza: Spotkanie z Adrianem Zandbergiem i Aleksandrą Owcą w Piotrkowie Trybunalskim.Autor komentarza: xxxTreść komentarza: A Starosty nie zaprosili?Źródło komentarza: Morawiecki w Tomaszowie Mazowieckim. Najpierw hospicjum, potem rozmowa z mieszkańcamiAutor komentarza: PnTreść komentarza: A kto zamierza te kurniki wybudowaćŹródło komentarza: Twarda kontra dla kurczaków. Mieszkańcy: „To już nie wieś rolnicza, tylko domy ludzi”Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Na jakiej podstawie wysnuł Pan tezę, że my, tzn. prawica idziemy razem z komuchami ? Myślę, że jednak od debilowatego ryżego, który twierdzi (dla swoich wielbicieli- idiotów), że kto jest przeciwko niemu, to jest zwolennikiem putina. Trzeba się zdecydować, czego się chce w życiu, mój milusiński, ukryty czerwoniaku. PS. Głupi Pan nie jest, ale trochę przestawiony przez wiele lat komuny. Pozdrowienia od starego czekisty.Źródło komentarza: Dwa miesiące na kilka prostych pytań. Tomaszowskie Centrum Zdrowia testuje granice jawnościAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Mój wredny dodatek do poprzedniego wpisu. Ci buntownicy, to jest typowa kicha kaszana. Formalnie pracują w Tomaszowie, a nieformalnie mają kasiorkę z lokali i domków letniskowych. I chwalą zasadę: niech żyje wolność (podatkowa), niech żyje zabawa!!! Pozdrowienia od starego czekisty.Źródło komentarza: Twarda kontra dla kurczaków. Mieszkańcy: „To już nie wieś rolnicza, tylko domy ludzi”Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Szanowna Redakcjo. Przestańcie w niektórych tematach wstawiać totalny kit Waszym czytelnikom. Prośba: nie postępujcie tak, jak to robi gazeta wybiórcza, albo tuskowe tvn. To jest zła droga. Piszecie duży temat, o którym Wasi czytelnicy nic nie wiedzą. Tacy jesteście euroekolodzy, że zapominacie , iż w każdym, drażliwym temacie należałoby przedstawić opinie dwóch stron i wypadałoby pokazać lokalizacje tych istniejących i projektowanych kurników. Wtedy ludzie, czytający taki materiał będą bardziej zorientowani, o co właściwie chodzi. Domyślam się, że tutaj chodzi o dawno istniejące kurniki przy drodze do Karolinowa i o budowę nowych kurników. Ludzie! Nie tanie sensacje, ale KONKRETY!!! Mógłbym się na ten temat wypowiedzieć, ale nic nie napiszę, bo ten materiał powyżej NIC NIE WYJAŚNIA, a tylko dolewa oliwy do ognia.Źródło komentarza: Twarda kontra dla kurczaków. Mieszkańcy: „To już nie wieś rolnicza, tylko domy ludzi”
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama