Klienci tomaszowskiego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mają do dyspozycji system, który krok po kroku wskaże im drogę do konkretnego stanowiska informacyjnego, przy którym załatwią swoją sprawę. Na specjalnym automacie z dotykowym ekranem wybiorą kategorię sprawy, z którą przyszli do ZUS. System komputerowy automatu przydzieli osobę do konkretnego pracownika, wydając właściwy bilet z numerem. Klient otrzymując taki bilet dowie się z niego m.in. ile osób czeka przed nim w danym momencie w kolejce. Do stanowiska informacyjnego przywoła klienta zapowiedź głosowa. Ponadto numery biletów, jak i obsługujących stanowisk są wyświetlane na specjalnych tablicach elektronicznych. Ułatwia to załatwienie spraw osobom niedowidzącym czy niedosłyszącym.
Z kolei, dzięki umieszczonym w Sali Obsługi Klientów monitorach klienci, mogą zapoznać się z przydatnymi informacjami z zakresu ubezpieczeń społecznych. Dodatkowo jeden z monitorów wskazuje również aktualny stan liczby klientów oczekujących na załatwienie sprawy.
Klient, który po raz pierwszy zetknie się z nowym systemem może liczyć na pomoc pracowników ZUS, którzy odpowiednio pokierują osobę, pokażą jak korzystać z automatu. System ten ma na celu m.in. poprawić jakość obsługi klientów ZUS, zapewnić szybką i sprawną obsługę. Koszty na realizację tego projektu pozyskano z funduszy unijnych.
Napisz komentarz
Komentarze