Głównym celem przyświecającym organizacji lotów było ujednolicenie sposobu szkolenia lotniczego, doskonalenie metodologii nauczania i oceny wykonywania ćwiczeń oraz zadań lotniczych przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jak mówi jeden z pilotów - instruktorów "(...) nie wszystko jest określone w dokumentach normatywnych, ponieważ jest to niemożliwe. Pewne kwestie należy sprecyzować i uporządkować, w szczególności ze względu na specyfikę każdej jednostki lotniczej, jej przeznaczenie i zadania przez nią wykonywane”.
Przedmiotowe zajęcia zostały podzielone na dwie części: teoretyczną oraz praktyczną. W ramach pierwszej poruszono tematykę dotyczącą metodycznych wskazówek wykonywania poszczególnych ćwiczeń i elementów lotu, jak również problematykę oceny umiejętności pilotów szkolonych. W drugiej części przećwiczono ustalenia ujęte w części teoretycznej podczas praktycznego wykonywania lotów na śmigłowcach będących na wyposażeniu jednostek lotniczych 25.BKPow: W3 Sokół oraz Mi-8/17.
Każdy z uczestników wykonywał swoje loty w roli instruktora, z zachowaniem podziału ról na instruktora metodyka i instruktora szkolonego. Lot wykonywany był przez instruktora szkolonego, natomiast rolą instruktora metodyka była praktyczna ocena przyjętych rozwiązań i metodologii nauczania pod kątem bezpieczeństwa i przydatności w szkoleniu.
Dzięki doskonałej organizacji połączonej z dokładną analizą warunków atmosferycznych, loty zostały przeprowadzone przy optymalnej, jak na porę roku pogodzie, z zachowaniem warunków bezpieczeństwa. Założone cele zostały osiągnięte, a całość ćwiczenia praktycznego wykonywana była zgodnie z Programem szkolenia lotniczego.
Elementem kończącym zajęcia było szczegółowe omówienie lotów i zatwierdzenie przyjętych rozwiązań i ustaleń organizacyjnych, celem realizacji w ramach szkolenia lotniczego w jednostkach brygady.
Tekst i zdjęcia: por. Michał Kolad
Materiał ze strony 25. Brygady Kawalerii Powietrznej:
http://25bkpow.wp.mil.pl/pl/149_1136.html
Napisz komentarz
Komentarze