Za pośrednictwem oficera prasowego KPP Tomaszów pani Katarzyny Dutkiewicz zadaliśmy kilka pytań na temat finansów i oszczędności. Na pytania odpowiedziała nam zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi do spraw logistyki mł. insp. Jadwiga Kosiak
Ile wynosił budżet tomaszowskiej Komendy Policji na rok 2008?
Komenda Powiatowa Policji w Tomaszowie Maz. nie posiada wydzielonego budżetu. Dysponentem środków budżetowych III stopnia jest Komendant Wojewódzki Policji w Łodzi, który realizuje wydatki zgodnie z limitem finansowym zatwierdzonym przez KGP. W ramach tego planu realizowane są min.
wydatki osobowe i rzeczowe związane z funkcjonowaniem KPP w Tomaszowie Maz.
Ile osób zatrudniacie Państwo ogółem a ile na etatach policyjnych?
Stan etatowy KPP w Tomaszowie Maz. na dn. 1.02.2009r to: policjanci - 240 etatów, w tym 1 wakat oraz pracownicy cywilni - 37 etatów.
Ile wynosiły koszty osobowe wraz z pochodnymi w 2008 roku?
Koszty osobowe w odniesieniu do policjantów to 8 592 800 złotych. Jeśli chodzi o cywili zamknęliśmy się kwotą 949 500 zł
Jaka była wysokość kosztów związanych z funkcjonowaniem tomaszowskiej Komendy i jednostek jej podległych - chodzi o koszty takie jak energia elektryczna, telefony itd.- oczywiście ogółem.
Koszty jednostek powiatu tomaszowskiego w 2008r. (połączenia komórkowe, telefony stacjonarne, dzierżawa łączy i kanalizacji) - 74 798 zł. Koszty utrzymania obiektów Policji na terenie powiatu tomaszowskiego w 2008r. wyniosły 292 617 złotych, w tym: energia elektryczna - 130 316 zł, energia cieplna - 73 164 zł, woda - 10 485 zł, wywóz śmieci - 8 995 zł, szambo - 159 zł, opał - 37 002 zł, czynsz - 11 390 zł, podatek - 21 106 zł
Jakiego rodzaju oszczędności tomaszowska Komenda Policji zamierza poczynić w związku z kryzysem ekonomicznym.
Odpowiedź dotyczy wszystkich jednostek Policji woj. łódzkiego. Staramy się zmniejszyć koszty utrzymania obiektów. Do niezbędnych zostały ograniczone zakupy sprzętu kwaterunkowego, biurowego czy techniki specjalnej. Uważnie przyglądamy się kosztom delegacji, szkoleń, rozmów
telefonicznych. Mimo przygotowanych dokumentacji remontowo-inwestycyjnych nie zawieramy żadnych nowych umów.
Czy działania, które są lub będą podejmowane, związane są z jakimś rozkazem Komendanta Powiatowego, wojewódzkiego, głównego. Jeśli tak, to o jakiej treści?
Każdy dysponent środków ocenia możliwości finansowe firmy na podstawie przyznanych limitów. Komendant Wojewódzki Policji w Łodzi jako dysponent III stopnia ma znacznie zmniejszone limity na wydatki rzeczowe w 2009r., co oznacza że program oszczędnościowy będzie musiał być realizowany konsekwentnie i przy współudziale wszystkich podmiotów, w tym komendantów powiatowych policji. Do oszczędzania w ramach tzw. rzeczówki jesteśmy przyzwyczajeni, wydatki w tym zakresie analizujemy na bieżąco. Staramy się ograniczać koszty, ale nasze działania niweczą wzrosty cen np. energii elektrycznej, cieplnej, wywozu śmieci - na to wpływu nie mamy.
Napisz komentarz
Komentarze