Zacznijmy od definicji aby wszystko było do końca jasne :
Skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;
Wyjaśniam tu, że drogi wewnętrznej nie trzeba oznakowywać. Tak mówi ustawa. Pan radny powinien wiedzieć, które drogi w naszym mieście do kogo należą, jeśli nie wie, to wystarczy w Internecie sprawdzić. Wykaz dostępny jest na stronie:
http://zazdrog.tomaszow-maz.pl/index.html
Jak widzimy z tego screenu mamy 18 połączeń z ul. Ludwikowską ale według urzędu miasta skrzyżowania są tylko na 6 połączeniach czyli na ulicach: Grażyny, Henryka, Jana, Elżbiety, Celiny i Barbary i tylko tam powinno się postawić znaki C-13/16 i wymalować przejścia dla pieszych czyli znaki poziome P-10 i pionowe D-6b a ciąg rowerowo- pieszy powinien być oznakowany znakiem pionowym C-13/16 ale takim
Jest to bardzo duża różnica w oznakowaniu takiej drogi.
Radny w rozmowie mówi, że przejazd dla rowerów to czerwony pas z białymi kwadratami po boku i tutaj znowu "wymyśla" swoje własne przepisy bo według rozporządzenia jest tak:
7.11. Drogi dla rowerów
Do oznakowania poziomego dróg i jezdni dla potrzeb ruchu rowerzystów stosuje się znaki P-23 i P-11.
Znaki P-11 stosuje się, jeżeli zachodzi konieczność przeprowadzenia ruchu rowerzystów z drogi lub pasa dla rowerów w poprzek jezdni drogi ogólnodostępnej.
Znaki P-11 umieszcza się na przedłużeniu drogi dla rowerów przy skrzyżowaniu lub na odcinku miedzy skrzyżowaniami, przy czym zaleca się, aby przejazdy dla rowerzystów były wyznaczane przy przejściach dla pieszych.
Dla przejazdów dla rowerzystów zlokalizowanych pomiędzy skrzyżowaniami, w miejscach, w których rowerzyści mogą nie być widoczni z dostatecznej odległości, się dopuszcza dodatkowe oznaczenie powierzchni przejazdu barwa czerwona.
To całe osiedle powinno być prawidłowo oznakowane a nie jest, gdyż nowo powstałe drogi na których jest asfalt są oznakowane znakami B-43 czyli strefa ograniczonej prędkości. Dodam, że nie wszędzie jest ona odwołana więc powinniśmy dalej z dozwoloną prędkością się przemieszczać po naszym mieście.
Proszę pamiętać, że na skrzyżowaniach, czy też przecięciach się dróg, gdzie nie ma znaków, pierwszeństwo ma pojazd poruszający się z prawej strony.
Miasto powinno teraz na każdej tej drodze którą utwardziła Yomb powstawiać znaki D-40 a na wylotach D-41.
Przy okazji warto też przyjrzeć się ul. Podleśnej, gdzie po obu stronach jest częściowo oznakowany ciąg rowerowo-pieszy, n którym parkują pojazdy, które parkować tam nie powinny.
Napisz komentarz
Komentarze