Jak dobierać usługi firm kurierskich do potrzeb działalności?
Poszukując usług kurierskich, nierzadko należy wykazać się dużymi zasobami cierpliwości. Różnorodność dostępnych ofert dla określonych grup klientów sprawia, że nieco trudniej ostatecznie podjąć decyzję. Warto spróbować jednak poświęcić ten czas na odnalezienie najlepiej dopasowanej usługi – korzyści widoczne są na pierwszy rzut oka, a wśród nich znajduje się nie tylko najtańsza wysyłka, ale i poczucie bezpieczeństwa związane z powierzeniem paczki sprawdzonej firmie. W przypadku osób prywatnych decyzja jest nieco łatwiejsza, jednak rozpoczęcie poszukiwań kuriera dla biznesu warto poprzedzić wnikliwą analizą potrzeb działalności i jej możliwości, w tym finansowych.
Jeżeli przedsiębiorca dysponuje dość ograniczonym budżetem, tani kurier to niejedyna jego opcja. Z powodzeniem może próbować też negocjacji cen z innymi przewoźnikami, która będzie nieco prostsza, jeśli deklaruje on regularną wysyłkę dużej liczby paczek. W poszukiwaniu najlepszych ofert nie warto też zapominać o rodzaju klientów, którym dany biznes świadczy usługi. Część firm kurierskich proponować może wyjątkowo atrakcyjne warunki dla B2B, jednak nie mieć przy tym w zanadrzu żadnych interesujących usług dla wysyłek do osób prywatnych. Przedsiębiorca musi również pamiętać, że przesyłka niestandardowa lub paleta to nie zwykła tania paczka, lecz ładunek wymagający specjalnych warunków transportu, którymi nie dysponuje każda firma kurierska.
Jak znaleźć najlepsze usługi kurierskie?
By obecnie wysłać paczkę kurierem, nie potrzeba wiele wysiłku. Przewoźnicy dbają o dostępność i łatwość obsługi swoich systemów – minimalizują formalności do wyłącznie tych najpotrzebniejszych oraz dostarczają wygodne platformy zarządzania paczkami. Jeżeli więc aspekt ten ma dla Ciebie duże znaczenie, zwróć uwagę na takie udogodnienia jak możliwość śledzenia przesyłki z poziomu aplikacji na smartfona, generowanie listów przewozowych przez Internet czy powiadomienia SMS. Jeśli nadajesz przesyłkę o dużej wartości, możesz chcieć objąć ją dodatkowym ubezpieczeniem – niektórzy kurierzy oferują swoim klientom również i taką możliwość. Usługą dodatkową idealną dla zabieganych może być doręczenie przesyłki pod wskazany adres w sobotę lub o określonej godzinie.
Do zebrania opinii na temat przewoźników można wykorzystać także różnego rodzaju rankingi. Polski Instytut Badań Jakości przeprowadził w 2021 roku badanie ankietowe „Najlepsze firmy kurierskie”, mające na celu wyłonienie liderów na podstawie preferencji konsumentów, przy tym również pozwalające dowiedzieć się, co wpłynęło na taką ich ocenę. Do utworzonego w ten sposób rankingu włączono 8 największych marek (łącznie z wieloletnimi liderami: kurierem DPD, DHL i InPostem). Warto pamiętać, że to, który kurier jest najlepszy w danej sytuacji, niekoniecznie zależy od jego pozycji na rynku. Równolegle z branżowymi gigantami funkcjonuje wszak wiele małych firm, często specjalizujących się w poszczególnych kategoriach przesyłek. Ze względu na ograniczoną infrastrukturę nie zawsze działają one jednak na terenie całego kraju, a czas realizacji usługi w ich przypadku może być znacznie większy.
Przesyłki kurierskie dla biznesu
Wymagania przedsiębiorstw względem jakości usług kurierskich stale rosną. Oprócz przystępnej ceny przesyłek przewoźnicy oferują też szeroką gamę usług dla biznesu. Należą do nich między innymi narzędzia usprawniające dopełnianie formalności czy pakiety opcji zarządzania przesyłką dla klientów. Te i wiele innych usług ma w swojej ofercie DHL Parcel, którego więcej propozycji dla biznesu można znaleźć na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu.html. Kurier ten oferuje wsparcie dla wielu branż, w tym tak intensywnie rozwijającego się w ostatnich latach e-commerce. Prosta obsługa i komfort korzystania z systemów zapewnianych przez topowych przewoźników pozwalają maksymalnie uprościć zarządzanie przesyłkami oraz zawsze znać aktualne położenie transportowanej paczki.
Napisz komentarz
Komentarze