Dla miasta ważne jest każde działanie zmierzające do lepszego skomunikowania Tomaszowa. Dlatego też bierzemy udział w szeregu spotkań poświęconych temu tematowi. Ostatnio chociażby w Łodzi, w spotkaniu dotyczącym drogi S-8. W jego trakcie wszyscy wyrazili chęć wspólnego działania na rzecz tej drogi. Mam nadzieję, że wkrótce rozpoczną się prace merytoryczne. Przedstawiciele Urzędu Miasta, brali również udział 14 czerwca w spotkaniu konsultacyjnym dotyczącym Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego, podczas którego zgłaszali uwagi dotyczące drogi S-74 i S-8. Osobiście, dwukrotnie rozmawiałam w sprawie S-8 z ministrem Adamczykiem. Przedstawiałem istotne argumenty, które przemawiają za tym, by budować tę drogę. Jest ona ważna chociażby w kontekście budowy Centralnego Portu Lotniczego i właściwego skanalizowania komunikacyjnego między jedynką a ósemką. Budowa łącznika S-8 między Łodzią a Tomaszowem jest niezbędna.
Cały czas przyglądamy się również pracom związanym z DW713. Pracownicy Urzędu brali udział w pracach koncepcyjnych i projektowych dla przebudowy II etapu DW 713 - przejście przez Tomaszów Mazowiecki prowadzonych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi od samego początku. Tuż po podpisaniu umowy w wykonawcą dokumentacji złożyliśmy w ZDW pismo z prośbą o możliwość udziału w naradach koordynacyjnych. Dzięki temu możemy z jednej strony śledzić na bieżąco przebieg procesu projektowego i rozwiązań jakie były wypracowywane podczas narad, a z drugiej umożliwia to nam składanie wniosków istotnych z punktu widzenia interesów mieszkańców.
ZDW bardzo przychylnie odniósł się do naszej prośby i ze względu na już wcześniejszą bardzo owocną współpracę umożliwił udział nie tylko w naradach, ale również w wizjach lokalnych. Pierwszym postulatem jaki złożyliśmy do ZDW i firmy projektującej drogę, była prośba o zmianę geometrii ronda na ul. Głowackiego, Nowowiejska, Mireckiego tak aby przewidzieć większe obciążenia i natężenia ruchu pojazdów ciężkich jaki tam się odbywa, by nie uległo ono szybkiemu zniszczeniu i miało lepszą widoczność. Postulowano także o jak największą liczbę miejsc parkingowych i postojowych wzdłuż projektowanego odcinka, szczególnie przy miejscach handlu i prowadzonej działalności gospodarczej oraz Urzędzie Skarbowym.
Zgłaszaliśmy także potrzeby w zakresie ścieżek rowerowych, jednak ze względu na szerokość pasa drogowego nie udało się ich zaprojektować w pełnym zakresie. Niezwykle istotnymi wnioskami w zakresie konieczności usprawnienia ruchu i budowy ronda na skrzyżowaniu ulicy Szczęśliwej i Mireckiego były prośby o wyznaczenie szerszych pasów do prawo skrętów, wykonanie przejścia dla pieszych przy ul. Kolejowej i budowy nowego chodnika oraz ścieżki rowerowej dla osób poruszających się do Białobrzeg, a w szczególności dzieci idących lub jadących do szkoły.
Złożono także wnioski dotyczące budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Gminnej, Wilczej, Opoczyńskiej, Radomskiej i Wąwalskiej. To bardzo niebezpiecznie skrzyżowanie i budowa ronda poprawi bezpieczeństwo. Bardzo ważne było aby odcinek ulicy Radomskiej i Opoczyńskiej posiadał odpowiednią kanalizacje deszczową umożliwiającą w przyszłości budowę dróg wraz z odwodnieniem w Białobrzegach. Udało się znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne umożliwiające odprowadzenie i gromadzenie znacznych ilości wód opadowych, które pojawią się po zrealizowaniu planów budowy nowych dróg w tym rejonie.
Wyraziliśmy zgodę na przekazanie cześć terenów pod zbiorniki gromadzące nadmiar wody podczas nawalnych opadów. Dzięki bardzo dobrej współpracy z Zarządem Dróg Wojewódzkich oraz zespołem projektowym udało się umieścić nasze wnioski zarówno w koncepcji jak i dokumentacji projektowej. Obecnie rozmawiamy jeszcze o włączeniu ulicy Wilczej w projektowane rondo i planach dotyczących innej komunikacji z ulicą Opoczyńską. Cieszy, że mimo często odmiennych oczekiwań, udało się w wielu kwestiach osiągnąć kompromisy.
Tak jak wspomniałem na wstępie, układ drogowy dla Tomaszowa jest bardzo ważny, dlatego już dziś zapraszam wszystkich na debatę, którą zorganizujemy w Urzędzie Miasta, poświęconą sieci dróg. Będzie to doskonała okazja do merytorycznej wymiany zdań i wypracowania jak najlepszych rozwiązań dla miasta. Ostatni czas bardzo zbliża nas do wymarzonego celu i skupmy się na tym.
Napisz komentarz
Komentarze